Režie:
Martin ScorseseScénář:
Ted GriffinKamera:
Harris SavidesHrají:
Simon Baker, Christopher Denham, Michael Stuhlbarg, Ted Griffin, Nellie Sciutto, Richard Easton, Kelli O'HaraObsahy(1)
Martin Scorsese nalezl poznámky popisující asi tři minuty nikdy nerealizovaného Hitchcockova scénáře k filmu s názvem The Key to Reserva. Jako Alfredův fanoušek se rozhodl tento fragment zfilmovat v mistrově stylu 50. let, jedná se však o mystifikaci. Neznámý muž v obleku pátrá v divadelní lóži po ukrytém klíči... (J.Connor)
Recenze (83)
Hitchcockovu tvorbu nemám zatím nakoukanou natolik, abych byl schopen rozpoznat všechny odkazy a posoudit, jak moc se Scorsesemu podařilo jeho styl napodobit.. každopádně je to ale moc povedené vzdání pocty jednomu z největších filmařů historie, které je navíc zakončené skvělou závěrečnou scénou.. silné 4* ()
Dva kraťasy od Scorseseho za sebou. V prvom bol ešte len filmátorské ucho, v druhom si už dovolí vzdávať hold a poctu jednému z najväčších filmových mágov. Samozrejme štyridsať-ročný rozdiel medzi týmito filmíkmi mu na to dáva právo a skvelú príležitosť si aj trošku šplhnúť u divákov. Škoda, že tie chýbajúce stránky sa zatiaľ nenašli a ak sa niekedy nájdu, určite budem chcieť, aby film s hitchcockovským scenárom natočil práve Martin. Vždy si rád pozriem šikmé, farebné úvodné titulky. 80%. ()
"It's one thing to preserve a film that has been made, it's another to preserve a film that has not been made." Krásné vzdání pocty a respektu jednoho velikána evidentně plného entusiasmu druhému, navíc ještě krásnější o to, že je pravděpodobně celé vymyšlené. Hitchcockovy filmy byly unikátní, zde je v pár minutách zkombinováno hned několik odkazů na jeho největší kousky, nevím nakolik by byl ochoten sám tematizovat a odkazovat na vlastní tvorbu, ale možná bych se i nechal přesvědčit, kdyby nebylo úplně poslední scény s ptáky. Ta jasně podtrhává celou hyperbolu... Samotný "film" je až neuvěřitelně přitažlivý, dokáže i na extrémně malém prostoru vybudovat hutnou atmosféru, skvěle využívá hudby (klasický Hitchcock) a vybízí diváckou zvědavost k řadě otázek (Co se stalo? Co dál? Já chci víc!). Věřím, že nad tímto noblesním Scorseseho aktem nejeden hardcorový příznivec Hitchcocka ze staré školy zamáčkl nostalgickou slzu. 9/10 ()
Dokonalé. Scorsese natočil Key to Reserva presne akoby to bol spravil Hitch. Je to akoby sme pozerali zafarbenú remastrovanú verziu Hitchcockovho trilleru z 50 tych rokov. Je vidieť, že Scorsese si ho váži a že dokonale pozná jeho štýl. Kamera, kostýmy, strih všetko je robené z láskou a úctou k dielu Alfreda Hitchcocka. Klobúk dolu pred takýmto skvelým nápadom. Strašne by ma len zaujímalo čo je na chýbajúcej stránke skriptu. Koniec je symbolicky nápadito ukončený, ako to už Scorsese vie, práve Hitchovými Vtákmi. ()
PRO MUŽE:Scorsese se z dokonalého fabulátora stal geniálním mystifikátorem. Natočit reklamu na španělský sekt v Hitchocovském stylu, smíchat to dohromady s filmem o filmu a ještě se tvářit seriózně a tvrdit, že nejde o chlast, ale o torzo mistrova nerealizovaného scénáře..... to chce notnou dávku drzosti a odvahy. A samozřejmě největší prdel je, kolik lidí mu to tady baští. Klobouk dolů Martine a jen tak dál. Vřele doporučuji. PRO ŽENY A *CITLIVÉ* MUŽE: Krátký film o klíči k tajemství ve flašce šampusu. Madame, to by se mohlo líbit i vám . Doporučuji. ()
Zajímavosti (2)
- Film obsahuje hned několik odkazů na tvorbu Alfreda Hitchcocka. Jsou jimy úvodní titulky a padající hudebník, odkazující na snímek Vertigo (1958), iniciály na kapesníku R.O.T. a focení po pádu hudebníka směřující k filmu Na sever severozápadní linkou (1959), nápis "Top Secret" na špuntu odkazující na snímek Pověstný muž (1946) a závěr, který odkazuje k filmu Ptáci (1963). (J.A.K.)
Reklama