Režie:
Pil-seong LimScénář:
Pil-seong LimKamera:
Ji-yong KimHudba:
Bjǒng-u LeeHrají:
Jeong-myeong Cheon, Won-jae Eun, Ji-hee Jin, Kyeong-ik Kim, Hee-soon Park, Joon-hee Go, Young-nam Jang, Eun-kyeong Shim, Manuela GouraryObsahy(1)
Eun-soo nabourá se svým autem nedaleko lesa, kde chvílí bloudí, ale zanedlouho potká dívku, která ho dovede k domu uprostřed lesa, ve kterém bydlí se svými rodiči a dvěma sourozenci. Rodina působí na první pohled až pohádkově idylicky, je velmi milá, nabídne mu jídlo, nocleh. Ale dostat se zpátky k silnici, aniž by zabloudil, se zdá nemožné. A hlavně děti nejsou ani trochu nakloněny, aby odešel. Eun-soo začíná pochybovat o jejich úsměvech a nevinnosti… (Mertax)
(více)Videa (1)
Recenze (69)
Upozornenie: komentár obsahuje spoileroidné prvky. Veľmi ok. Od začiatku slušná a miestami veľmi znepokojivá atmosféra, podpovrchové napätie a veľmi iné spracovanie známeho príbehu. A tým iné myslím, že je takmer naruby, veľmi zvláštne postavené, záhadné a do veľkej miery nepredvídateľné. Myslím, že je na mieste zrovnanie s Del Torovým Faunovým labyrintom, s ktorým film zdieľa nádych rozprávky pre dospelých, samozrejme s ladením do hororu; nič extrémne kruté ani desivé tak, že vyletíte zo stoličky pravdaže nečakajte. Je to zábavné, nevšedné a ozvláštňujúce hlavne tým, ako je príbeh uchopený, ako sú doňho vkladané rozličné bizarne pôsobiace prvky, ako výborne je zvládnutá nádherná vizuálna stránka (síce občas riadny gýč, ale správny gýč). S Del Torovým filmom zdieľa aj v závere divácke rozčarovanie z koncového "bol to sen, alebo skutočnosť?", filmom však jemne prestupuje aj Lynchovská metafora na spôsob "zlo sa skrýva v každom z nás". Tak si, divák, vyber. Len tú trochu pátosu ku koncu si mohli odpustiť. 75% ()
Je zajímavé, že se v životě všechno zrychluje, zkracuje, včetně dynamiky filmového střihu. Z nějakého důvodu to ale nezasáhlo stopáž filmů, které jsou většinou pořád otravně dlouhé. I zde to jde na úkor zábavnosti, stačilo např. vyhodit zbytečnou linii s fanatickým duchovním a mohlo být daleko veseleji. 65% ()
Korejským filmům jen tak na chuť nepřijdu, ačkoli se snažím, tak to prostě nejde. Pár scén šlo, ale pokud se člověk nudí podobu celého snímku, není něco v pořádku. Zářící barva byla hodně protivná a bila mě do očí odstrašujícím způsobem. Díky tomu hororové scény nepůsobily hororově, ale spíše komicky. Nechci nikoho odradit, ale mě tento místy originální Korejský snímek nesedl v žádném směru. Bude lepší, když si každý divák vytvoří svůj vlastní obrázek... 3/10 = 35% ()
Originalitou veru tento film netrpí a začiatok sa dosti vlečie, no dynamickejšia druhá polovica to všetko vynahrádza. Hanzel a Gretel ukázal hlavne to, že rozprávka a horror od seba skutočne nemajú ďaleko. Rozprávkové a detské motívy dokázal pretransformovať do pôsobivých hororových scén a aj samotný príbeh, ikeď má silný dramatický podtext, má skutočne rozprávkovú atmosféru a záver. Násilie praktikované na deťoch je tu však spredsa len trochu moc drsné a samoúčelné. Veď samotný tento film ukázal, že strašidelný dokáže byť len obyčajný detský úsmev, či santa klaus, tak prečo sa utiekať k zbytočnej brutalite. Trochu viac tvorivosti, menej samoúčelnosti a mohlo s toho byť trochu viac ako len vydarený trendy film. (7/10) ()
Dokonalá atmosférická jízda, kterou jsem ani nečekal. Až do konce jsem se nemohl, stejně jako hlavní hrdina, vymanit z příběhu a ze způsobu, jakým byl vyprávěn. Klobouk dolů. Tenhle film by měli určitě vidět všichni příznivci temné fantasy a snad i hororových pohádek, protože něco takového už nemusí jen tak vidět... ()
Galerie (14)
Photo © CJ Entertainment
Zajímavosti (2)
- Z gramofonu hraje „Little Child Of Mary“ od Edwina Schneidera. (Duoscop)
- Těsně před tím, než Eun-soo (Jeong-myeong Cheon) otevře ledničku, tak má plnou pusu chleba. Po otevření ledničky už má ale pusu prázdnou. (Duoscop)
Reklama