Reklama

Reklama

Můj báječný rozvod

(divadelní záznam)

Obsahy(1)

Příběh Angely Kennedyové Lipské, ženy středních let, kterou právě opustil manžel a která se po desetiletích v roli manželky a matky začíná učit žít sama, sklízí úspěchy po celé Evropě a je jednoznačně nejúspěšnější komedií současné irské dramatičky Geraldiny Aron. Její česká inscenace v režii Jany Kališové a s Eliškou Balzerovou nejen v hlavní, ale i ve všech ostatních rolích, má za sebou už více než 200 zcela vyprodaných repríz. Na diváckém úspěchu má jistě zásadní podíl brilantní výkon Elišky Balzerové, ale také i to, že Můj báječný rozvod je sice především skvělá komedie, ale o vážných a docela smutných peripetiích života, které jsou důvěrné známé minimálně ženské části populace. V této one lady show však končí happyendem! (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (71)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Je mi jasné, že záznam nedokáže přenést tu energii a atmosféru v plné šíři. Nicméně téma je skutečně banálně fádní, zpracování také a jediné, o co tu jde, je ten živý výkon Elišky Balzerové a to se zřejmě musí vidět nejlépe z první řady, aby to člověk plně docenil. Co mě vede k jistotě, že námět není nic moc? Například srovnání s filmovým přepisem téže hry Brillantissime. ()

PfefferSalz 

všechny recenze uživatele

Eliška Balzerová předvedla excelentní výkon. To, že vážné pasáže většinou mezi všemi těmi komediálními prvky nevynikají tak, jak by měly, s tím by se mělo tak trochu počítat. Vážné téma nebude ve stínu komedie nikdy působit tak vážně, jak by působilo normálně. To ale na kvalitě celé hry neubírá a já jsem se upřímně bavil. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

One-woman-show aneb divadlo jedné herečky je určitě tou nejobtížnější hereckou činoherní disciplínou, ale Eliška Balcerová dokazuje, že je skutečně výbornou herečkou a že i tenhle náročný divadelní formát s přehledem ustojí. Herecká erudice, cit pro odstín a zabarvení řeči (to množství různých lidských typologií, které paní Balcerová ztvárňuje - od lidí s různými poruchami výslovnosti až po asijskou zdravotní sestřičku...). Až na těch pár zbytečně lascivních vtípků je to nadprůměrná komediální inscenace...a příjemné setkání s dílem irské dramatičky Geraldiny Aronové... ()

01Zuzana10 

všechny recenze uživatele

Aby jeden človek zaujal na taký dlhý čas treba veľké umenie, pani Balzerová svoj talent a zručnosti jasne preukázala. Hre vdýchla rôznorodé životy, povahy, charaktery. Konverzačná komika spolu s humorom giest vytvorili miestami zmes nečakane skvelého humoru. Tu a tam pekná myšlienka, či trefný opis skutočnosti.. A opäť mám nový pohľad na život. Zajimavé. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Zázrak asi nejtěžšího hereckého umění - divadla jednoho herce. Téměř dvě hodiny souvisle hraného textu jsou samy o sobě mimořádnou zátěží paměti; blízkost hlediště a jeviště prozrazuje sebemenší nedořek a odskok od tíživých nároků či absenci také potřebné hercovy radosti z takto komplikované úlohy. Eliška Balzerová je paní herečkou a ví se to o ní ještě dříve, než na sebe upozornila v dietlovských dílech NEMOCNICE NA KRAJI MĚSTA. Střídání různých hlasových poloh hlavní postavy, reprodukce hlasů postav dalších, četné a ne právě snadné pohybové akce, dívčí hbitost zavedené sedmdesátky, ostře a dobře pointovaný text, jemuž není cizí něžný a hravý humor, jemuž není nic lidského cizí včetně sebekriticky zabarveného odstupu, to všechno není jen příležitost, ale i hra, kterou s herečkou sdílí i její publikum. Bezpochyby jde o jedno z nejvýznamnějších představení tohoto roku silně nadnárodní úrovně. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (2)

  • Hra měla světovou premiéru v roce 2001 v irském městě Galway, rodišti autorky Geraldine Aron. (skudiblik)

Reklama

Reklama