Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Zajímavosti (13)

Alice Nellis

  • V době vzniku filmu Výlet (2002) komentovala obvyklé počátky svých tvůrčích procesů: "Dlouho nic nepíšu. Já to vyprávím kamarádům. Znovu a znovu. Mým lidovým vyprávěním se příběh nějakým způsobem formuje, upravuje a krystalizuje. Nejméně desetkrát ten příběh převyprávím nejrůznějším lidem. Sama přitom cítím, kdy posluchače nudím a kdy jsem ho něčím chytla a zaujala, takže když sedám k papíru, film už mám v hlavě hodně rozmyšlený a scénář vzniká relativně snadno a rychle." (NIRO)

Iva Janžurová

  • Scenáristka a režisérka Alice Nellis, v jejímž celovečerním debutu Ene bene (1999) Iva Janžurová hrála, o ní v čase premiéry jejich druhého společného snímku Výlet (2002) řekla: "Iva pro mě má zásadní význam. Byla první z velkých herců, která byla ochotná se mnou něco dělat. Tím mi dodala... ani ne tak odvahu, spíš mi tím dala možnost zkusit to na téhle úrovni. Když jsem jí dávala scénář Výletu, řekla jsem jí jen, že by se mi líbilo, kdyby to hrála ona s oběma svými dcerami, ať si to přečte. Byla vůbec prvním hercem, který scénář četl. Ještě v noci, někdy ve dvě hodiny, mi volala, že se jí to strašně líbí. A takováhle věta právě od ní, která spoustu filmů odmítla, dovede strašně povzbudit. Dodá vám to sebedůvěru. Nejenom že to chápe někdo další, ale hlavně někdo, kdo by do toho měl potenciálně investovat svůj čas a své jméno. Druhou zásadní věcí, které si na Ivě strašně vážím, je její ochota ve svém věku a se svými zkušenostmi hledat nové věci a nové cesty. Iva nechodí nejbližší cestou. Někde vzadu má zdravý pocit, který si dle mého soudu pěstuje sama a zcela záměrně, že se práce nemusí povést, což ji nutí hledat další a další možnosti. Ve Výletu hraje sevřenou, nervózní matku a Iva, což je vzácné, vám nedá tu nervozitu, kterou by byla schopná bez mrknutí oka zahrát, ona ji skutečně prožije. Dá vám skutečný kus sebe samé. Neochybuji o tom, že by byla schopná vám z fleku vystřihnout protivnou nervózní ženskou, ale ona to prostě neudělá. Ona prostě cíti, že tahle, nazvěme to technická nervozita, se od té opravdové přece jen v něčem liší, že ta opravdová je zoufalejší. V tomhle směru není vůbec lakomá, naopak. A to je pro režiséra dar. Na druhé straně, Iva to sice musí mít všechno zvnitřku, ale když se má rozbrečet, tak je schopná udělat to osmkrát za sebou. Není typ herce, co se dokáže rozplakat jen jednou a ještě musí mít na place absolutní klid, ona to zvládne několikrát za sebou, když má mikrofon pár centimetrů od nosu, kameraman je zapřený o její nohu apod. To je zvláštní, obdivuhodná kombinace autenticity a profesonality." (NIRO)

Revival (2013)

  • Stejně jako v dalším filmu Alice Nellis Výlet (2002), je zde několikrát zmiňován Rakovník. Ani jeden z těchto filmů se ale v Rakovníku nenatáčel. (rakovnik)

Occamova břitva (2012) (TV film)

  • Když se dva hlavní protagonisté ocitnou na benzínové stanici, objeví se v záběru televizor, v němž běží film Výlet (2002). Následuje záběr na Libora (Ondřej Sokol) v autě, které projíždí myčkou, což evokuje scénu v myčce s Igorem Barešem ve zmíněném snímku Výlet (2002). (Přemek)

Sluneční stát (2005)

  • Igora Bareše uvidíme podobně jako ve Výletě (r. Alice Nellis) často za volantem auta, avšak řidičský průkaz stále nemá. (imro)

Reklama

Reklama