Režie:
Alice NellisScénář:
Alice NellisKamera:
Ramūnas GreičiusHudba:
Tomáš PolákHrají:
Iva Janžurová, Theodora Remundová, Sabina Remundová, Igor Bareš, Naďa Kotršová, Jiří Macháček, Aňa Geislerová, Kryštof Hádek, Martin Šulík, Dan Bárta (více)Obsahy(1)
Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)
(více)Recenze (232)
Každý to známe, jak to dopadne, kdž se sejde celá rodina - samé handrkování a popichování, prostě blázinec. Ovšem přestože před ostatními se snažíme vypadat v pohodě, každý z nás si prožívá svůj vlastní příběh, kde většinou není všechno úplně růžové. A přesně o tomhle je Výlet. Chvíli humorný, chvíli smutný, někdy dokonce drama. Dohromady je to vyvážený mix všeho. ()
Keď hraje matka s dvomi dcérami vo filme matku s dcérami, tak to môže byť veľmi autentické. Bohužiaľ autentické sú aj hádky o všetkom možnom aj nemožnom, ktorých je príliš aj na takúto road-movie. Alice Nellis sa svojimi filmami často triafa do môjho vkusu, ale tu to bolo mierne vedľa. Niekoľko záverečných obratov bolo zaujímavých, tie pozdvihli film o jednu hviezdu. ()
Tak tohle byl ten skvělý opěvovaný český film Výlet!? Nenašel jsem jediny vtip kteremu bych se zasmal, zato jsem se u toho neuvěřitelně nudil a nejvíc mě štvala ta příšerná hudba v angličtině. Říkám to nerad, ale to i Kameňák, na který jsem to po hodině přepnul, byl zábavnější. Ale jsou ještě horší filmy. ()
Alice Nellis dokáže vytvoriť majstrovské dialógy, životaschopné postavy a pulzujúce vzťahy medzi nimi v emocionálne vypätých scénach, ktorých silu občas rozdrví hrozná hudobná dramaturgia jej filmov. Výlet sa môže "pýšiť" všetkými spomenutými znakmi a nad priemer ho vyzdvihuje najmä prítomnosť (a klasicky skvelý výkon) Ivy Janžurovej. ()
Vpustil jsem Alici Nellis k sobě do obýváku. Udělala tam pěknou paseku trvající něco přes 1,2 hodiny a s elegancí sobě vlastní odplula pryč:-) Teď VÁŽNĚ. Tenhle film mě převrátil naruby, vypral na 40 a vyždímal na 1500 otáček za minutu. Nevím co Nellis udělalal s herci, ale jejich výkony jsou naprosto famózní. A závěr graduje takovým způsobem, že se mi naskakovala husí kůže! ()
Galerie (25)
Photo © Zdeněk Vávra / Česká televize
Zajímavosti (13)
- V rámci propagační jízdy ve dnech 16. a 17. 3. 2002 proběhla „Výletová road-show“, promoakce a pozvání na film za účasti režisérky a hlavních představitelek snímku po městech kopírujících pomyslnou trasu „Výletu" - Beroun, Žebrák, Hořovice, Příbram, Milevsko, Tábor, Jindřichův Hradec, Telč, Třebíč, Kyjov, Veselí nad Moravou, Uherské Hradiště a Uherský Brod. (hippyman)
- Z filmového festivalu v Paříži (2003) si Výlet odvezl tzv. Velkou cenu, jež je spojena s odměnou v podobě propagační kampaně pro vítězný film v hodnotě 100 000 eur. (hippyman)
- Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)
Reklama