Reklama

Reklama

Rvačka

  • USA The Rough House

Obsahy(1)

Jen se Fatty ráno probudí, už pod ním hoří postel. Jenže dokud bude poblíž Al St. John a Buster Keaton, tak to lepší nebude. (Morien)

Recenze (8)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Průměrná groteska, která ale rozhodně má své momenty. Kromě zmíněné rvačky to jsou především trikové chvilky typu chycení nože do zubů, počítání hvězdiček nebo prostření stolu v podání Fattyho, ovšem pozornosti by nemělo ujít, že Buster Keaton se ve filmu směje (na jeho poměry vlastně přímo chechtá) a v policejní uniformě více než dobře řádí, ať už právě na ulici nakopává listonoše do obličeje nebo bezmocně visí na plotu. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Asi aj preto, že sa jedná o Busterov debut, tak zatiaľ nedostáva toľko miesta, koľko sa na neho sluší, to príde čochvíľa, ale to nezabraňuje tradičnej tradícii, že tu bude humoru plné vrece, lebo je tu priekopník Roscoe Arbuckle. Taká nemá bitka medzi mužmi. ()

anais 

všechny recenze uživatele

Trochu zmatené, jak už tomu u prvních grotesek někdy bývá. "Fatty" hraje pána domu, který se z donucení stane kuchařem. Jsou tu nějaké honičky, dokonce se i střílí. Za zmínku stojí několik roztomilých trikových scén (hvězdičky kolem hlavy), chycení letícího nože do zubů. ()

Iggy 

všechny recenze uživatele

Jak to chodí v povedené domácnosti Fattyho Arbucklea. Hned po ránu zapálí nedopalkem vlastní postel a snaží se ji uhasit šálkem vody, dokud mu nepomůže zahradník (vousatý Buster Keaton) svou hadicí a požár se rázem změní v potopu. Pak si střihne jeden taneček s vidličkami a houskami, který později proslavil Chaplin ve Zlatém opojení. Poté přijíždí hokynářův poslíček (opět Keaton) a protože otevřeně flirtuje se služkou, strhne se honička se zlomyslným kuchařem Alem St. Johnem, do které se připlete i Fatty a oba výtržníky musí odvést polda. Za nevinný flirt se služkou to brzy schytá také Fatty a musí ji v kuchyni nahradit. Samozřejmě zkazí slavností večeři (i když jeho metody prostírání nebo servírování polévky houbou stojí za vidění). Z hostů se ale stejně vyklubou zloději a tak dojde k honičce a vše nakonec vyřeší čerstvě najatí strážníci Keaton a St. John. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Úvodná scéna s horiacou posteľou je geniálna, potom to už ale ide dole vodou. A ani záverečná ´´klasická´´ naháňačka medzi dobrými a zlými nie je vrámci talentovaných tvorcov nič šťavnaté. ()

Wiliem 

všechny recenze uživatele

Ach jo, je to prostě pořád dokola a dokola. Fórky, které když se stále opakují vtipné být přestávají, prostě ohraná písnička, žádný moment překvapení, nic nového, jen zaběhlá šablona stejných situací za účelem všechno rozbít, všechno zničit, všechno ušpinit, všechno pokazit a tak dále a tak dále. No, byla to zvláštní doba, a některé grotesky jsou tak mimo že se fakt divím že se to někomu mohlo líbit. No, především tedy filmy s Fattym jsou takové nemastné neslané, jsou v podstatě všechny stejné, jen pár detailů je jiných jinak je každá další jeho shlédnutá groteska jak přes kopírák. Jednou dvakrát budiž, ale po deseti dílech už toho máte potom docela plné zuby, asi tak nějak. 35%. ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

[1,5*]   Ďalšia z radu Fattyho grotesiek s veľmi nenáročným humorom, na ktorom som sa ani raz nezasmial a pri niektorých pokusoch o humor ma až ovládol pocit trápnosti (striekanie hadicou do tváre, hádzanie vecí po sebe, atď.). Fatty tu je za podpaľača a potom "vtipne" hasí požiar šálkou. Bustera Keatona, kvôli ktorému som to pozeral, tu je veľmi málo a je aj dosť nenápadný. Malým plusom sú akrobatické výkony a za zmienku ešte stojí nápad so "žemľovým tancom", ktorý Chaplin použil vo svojom slávnom filme The Gold Rush (1925). Videné s veľmi dobrou klavírnou hudbou Antonia Coppolu z roku 2015, ktorá je asi jedinou dobrou vecou z celého filmu, ()

Reklama

Reklama