Režie:
Šion SonoScénář:
Šion SonoKamera:
Sóhei TanikawaHudba:
Tomohide HaradaHrají:
Takahiro Nišidžima, Hikari Micušima, Sakura Andó, Makiko Watanabe, Acuró Watabe, Jutaka Šimizu, Hirojuki Onoue, Tasuku Nagaoka, Só Hirosawa, Júko Genkaku (více)Obsahy(1)
Tradičně ve filmech láska čeká na postavy, které odpovídají normám většinové společnosti. Provokativní japonský režisér Sion Sono v absurdně nadsazeném čtyřhodinovém ponoru do světa perverzí, mánií a fantasmagorií naopak do cesty Amorovým šípům staví úchylné a psychicky labilní jedince. Ve vyprávění protkaném psychoanalýzou a katolickou věroukou se pak láska stává ultimativním vykoupením. Film pojednává o tenké hranici mezi perverzností a normálem, přičemž se zaměřuje také na vágní mez dělící katolickou církev od fanatických sekt. Autor ovšem nevytvořil zanícený pamflet proti všemu svatému, nýbrž groteskně pokřivenou love story, v níž neduhy moderní společnosti nabývají bizarní podoby. Stylově film evokuje afektovanost japonských animovaných seriálů pro dospívající mládež a současně na mnoha místech vzdává hold bohaté historii japonského exploatačního filmu. [44. MFFKV 2009] (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (254)
Super pecka. Odkladal som si ju stále na neurčito kvôli dlhej stopáži, ale nebol dôvod. V polke by som plné hodnotenie asi nedal ale koniec to zabil. Správne úchylné, zábavné, krvavé a dramatické ako je u Japoncov už zvykom. I keď som už od Shion Sonoa videl Suicide Circle a Hair Extensions, až po Love Exposure mám chuť jeho filmografiu preskúmať do posledného snímku. ()
Sion Sono je režisér takového borefestu jako Večeře u Noriko (jeden z mála filmů, ze kterých jsem kdy ve Varech odešel), a fakt bych nečekal, že od něj někdy uvidím film, který je delší než rozšířená verze (!) Návratu krále (nepočítáme-li titulky), a nebudu se u něj vůbec nudit. Mírné zkrácení by sice neuškodilo, ale i tak to uběhlo mnohem rychleji než minutáž naznačuje. A jaký je to film? Monumentální, provokativní, vtipný, bizarní, hysterický, smutný, úchylný, brutální, zamilovaný, teatrální, vizionářský, úsměvný... prostě japonský. ()
Je tam všetko, a všetkého veľa škodí. Prvá polovica filmu bola odľahčená teenage komédia a la Tarantino, ale tak vtipná, že som sotva chytal dych medzi záchvatmi smiechu. Tá druhá polovica zas dráma o sekte, na aké sme u Japoncov zvyknutí. ovšem s v neobvyklej situácii zakomponovanou citáciou z biblie, štipkou už trochu opozeraného humoru a s obvyklým americkým happy endom. Nebyť dejovej línie so sektou, dal by som 100%. A ak by film skončil po prvej polovici, stal by sa pre mňa hitom desaťročia. Ale takto dávam 80%. Ale za jednu, možno dve projekcie to stojí. Uvidíte totiž to, čo ste doteraz asi ešte nikdy nevideli. ()
Skrátená verzia komentára: Postmoderný epos o láske._____Jednoslovná charakteristika: fotogenický (kto nepozná pravý význam tohoto termínu, nech si ho nájde, teraz je tá správna chvíľa). Práve som oficiálne dopozeral dosiaľ najdlhší film, s akým som mal tú česť. A nutno povedať, že Sonov opus magnum s veľkorysou stopážou 237 minút je asi najkomplexnejším filmovým zážitkom od Pálfiho Dámy a páni, finálna verzia - a aj ten má ešte k hodnotenému kúsku ďaleko. GE-NI-TÁL-NE, chcelo by sa zakričať a dodať, že si Sono tentoraz šňupol viac, než je zdravé. A v tomto štýle by sa dalo pokračovať: Tá mnohovrstevnatosť! Tie témy! Tá nadnesenosť a nadsadenosť! Tá emocionálnosť! Tá krvavosť! Tá objemnosť! Tá parodickosť! Tá satyrickosť! Tá brutálnosť! Tá perverznosť! Ten humor! Tá dramatickosť! Tá symbolickosť! Tie hojne rozsiate odkazy! A tak ďalej a tak ďalej... lenže to o filme samotnom nič nevypovie. Takže zavrhujem všetko doteraz napísané a skúsim to znovu: Sono je momentálne zrejme najvýraznejší a najvýznamnejší japonský režisér autorských filmov (teda s jasne rozpoznateľným rukopisom) vôbec. A možno nie len v rámci Japonska. Triptych Ai no mukidashi využíva opäť konceptu troch hlavných postáv (metaforicky vzaté môžu byť parafrázou na trojjedinosť Boha, keď ich činy a myšlienky sú vo filme opakovane označované za božské) a často na diváka vyťahuje trojité heslá ako opatrnosť-neviditeľnosť-smelosť (vzťahujúce sa na umenie voyeurstva Tosatsu) alebo viera-nádej-láska (vzťahujúce sa na náboženský symbolizmus, duchovný presah a vo filme citovaný 13. list Korinťanom). Tri postavy evokujú Noriko a Hazard, rozdelenie na kapitoly opäť Noriko a... to druhé som teraz zabudol. Každopádne je to celistvý hardcore prierez Sonovou kinematografiou a učinený doslovný orgazmus. Nosná téma je láska a všetko, čo s ňou súvisí, a tak sem jednoducho nahádzal, čo ho napadlo - neštandardnú rodinu, jedincov s úchylkami a podivnými chúťkami, popkultúrne odkazy na anime (Hellsing scene rulez), hentai, ostrý výsmech náboženstva, náboženského fanatizmu a sektárstva, týranie detí, vzostupné šialenstvo, moderné Japonsko a Japonci, násilie, pornopriemysel, voyeurizmus, bomby, nohavičky... Nazdávam sa, že popísať tento film tak, aby som spomenul aspoň 50% toho, čomu sa venuje by zabralo viac než 20 normostrán a stále by to nebolo dostatočné. Sono ultimátne vyspovedal všetky svoje ja a výsledok má jednoducho šmrnc a punc provokatérskej dokonalosti poetiky oplzlosti. Ergo je to rozhodne niečo, čo už druhý raz za život nezažijete. Poznámka: v komentári som nepoužil žiadnu hlášku ani citáciu z filmu, vybrať jednu v konkurencii takých ako Ztopoř své srdce., Jdi a konej hříchy! alebo Všichni zvrhlíci byly stvořeni jako sobě rovni. je nemožné... a diabolské, čo je v rozpore z božskosťou filmu. Nič takéto už nikto nikdy nenatočí, tým som si istý. Takže si to budem musieť pozrieť znova. 100%_____POZNÁMKA: Komentár potrebné od základov prepracovať. ()
Tenhle film je tak neskutečnej, že ani nevim, co k tomu napsat, prostě 4 hodiny něčeho, co se ani nedá popsat nebo sdělit z toho pocity, protože se to v člověku každou chvilku střídá, občas to je úžasný, občas to působí, že to nemá co říct, ale ve výsledku to drží diváka neustále v nenudícím stavu, což je na délku 4 hodin téměř neuvěřitelný a navíc to v sobě nese tématiku církve, náboženství, sekt a tak podobně, což určitě taky neni nic pro mě, ale režisér, kterej to celý kočíruje s ohromnou lehkostí, to dokázal namixovat tolika nápady a kontrastními tématy, který by k sobě asi nikde jinde neseděly (náboženství, víra, hledaní panny Marie X focení dívčích kalhotek na ulici, zabíjení, stříkání krve, ustříhnutí penisu) a na konci z toho udělal dokonalý love story. Je to film, kterej se prostě musí vidět ()
Galerie (22)
Zajímavosti (3)
- Původní verze filmu byla 6 hodinová, ale na přání producentů ji režisér Sion Sono musel sestříhat na 4 hodiny. (DailyDreamer)
- Film byl natočen podle skutečných událostí. (Frajer42)
- Při chvílích erekce hlavního hrdiny byl použit umělý penis. (Frajer42)
Reklama