Reklama

Reklama

Epizody(12)

Recenze (1)

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Bude, nebude, ve světě roku víc než 2009 zuřila strašlivá válka. Zuřila a skončila, ráj na zemi však nepřišel. Ekologické katastrofy znemožnily plavbu i létání, pozemní způsob dopravy je jediný možný. Zbylá města, spojená předlouhými mosty, snaží se znovu zbudovat cosi jako civilizaci. Válka však zrodila mnoho automatických bojových strojů, které se prohánějí světem a čas od času vrhnou se do útoku na město. Město má ale zuby - jednotku mechů Viper, jejímiž kniply vládnou ostřílení žoldáci. Vnitřní nebezpečí je ale horší - xenofobie, mocné korporace, terorismus a stíny minulosti. Tím vším nás v pouhých 12 dílech Vipers Creed provleče. Dělá to však dosti nešikovně. Nejdříve se musíme dozvědět, co že je ten svět vlastně zač. Pak v každém díle řešíme minulost jedné postavy, přičemž jde většinou o špatně opsané příběhy odjinud. Již v této části se navíc autoři opájejí především souboji svých silničních mechů, na které zjevně dostali leccos peněz a ostatní jeví se podružné. Teprve od poloviny objevuje se složitější zápletka s teroristickou organizací. Padá však hlavně s motivací postav (v poslední době častý jev), neb je zde předvedena na úrovni propagandistického politického časopisu pro děti. Pardon, dvou časopisů - rozhodnuté postavy pak předčítají z časáku svého přesvědčení a ty ostatní si budou muset vybrat. V Alchymistovi mohly motivace postav smýkat příběhem ze stranu na stranu, aniž by přicházely postavy o uvěřitelnost, v Berserkovi měl hlavní hrdina originální cíl, totiž najít si cíl, či Gingko v Mushishi měl zase velmi propracovaný žebříček hodnot. Průměrný strojový výplod na zaplácnutí vysílacího času samozřejmě nic takového nemá. Bohužel jsem to v 9. díle zapíchl, takže jsem nemohl vidět předpokládanou sebereflexi a nápravu hlavního zloducha v okamžiku, kdy umře nebo téměř umře. Snad jen jedna "myšlenka" mi byla milá - seriál totiž zpochybňuje oblíbené vidění nadnárodních korporací jako kořenu všeho zla. Slabé **. ()

Reklama

Reklama