poster

Potraviny, a.s.

  • USA

    Food, Inc.

Dokumentární

USA, 2008, 90 min

Režie:

Robert Kenner

Scénář:

Robert Kenner

Hudba:

Mark Adler
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "V supermarketu neexistují roční období. Rajčata tu máte celý rok, vypěstovaná na druhé straně světa, sklízená za zelena a dozrávající na ethylenu. Přestože to vypadá jako rajče, je to rajče pouze teoreticky. Je to idea rajčete." Tento dokument rozhodně nenažhaví chuťové buňky na provozní teplotu ani nevyvolá touhu spěchat do fast foodu na dlabanec, ale půst kvůli němu rozhodně držet nebudu. Je příliš rozvleklý na razantní úder do slabých částí mého životního stylu, ale drobnou úpravu jídelníčku přesto nemohu vyloučit.(16.7.2011)

  • sona123
    **

    Vyzbrojena znechucenými ohlasy a výkřiky typu - už nikdy fast food - jsem se připravila na skutečnou nechutnost a možnou změnu postojů, ale tohle mě prostě nepřesvědčilo (mám moc ráda kfc). Na druhou stranu, víc mě to podpořilo v tom být víc "organic." Ale jinak, lobby je lobby a to je všude a to, že bysme měli přemýšlet o tom, co jíme, asi víme. Jo, vidět tak, z čeho u nás dělají párky, to by asi bylo jiné kafe...(26.1.2010)

  • Smok
    ****

    Amícky dokument, ktorý sa bohužiaľ netýka len amerického diváka a konzumenta. Je smutné, že drvivá väčšina ľudí neprikladá dostatočnú váhu tomu, čo si vkladá do huby (nemyslím zubnú protézu) a čo je najhoršie, nemá ani záujem vidieť, v akých podmienkach sa ich jedlo pripravuje, čo je jeho súčasťou a pred drsnou realitou len strká hlavu do piesku . Je len logické, že spoločnosti, ktoré jedlo do supermarketov dodávajú len veľmi nerady poodhalia svoje smradľavé metódy - veď predsa, keby ste vedeli, čo jete, asi by ste to ani nejedli. To vám povie každý, kto mal dočinenia pracovať v hociktorom mäsokombináte, alebo hydinárni. Je smutné, že už aj v našich spoločnostiach sa nájdu jedinci, ktorí považujú fast foody za "cool" a "in" a stali sa symbolom ich zvrátene urýchleného životného štýlu. Nehovorím, že vegetariánstvo a priama akcia je jediná cesta (sám tak už bohužial nežijem), ale skúsiť sa správať aspoň trochu ľudsky vo výbere potravín by hádam nikoho nezabilo. Jednu hviezdu ale musím tvorcom ubrať za to, že nepriniesli pohľad a názor aj druhej strany, prinieslo by to určite väčšiu objektivitu a mňa by veľmi zaujímal aj názor veľkých spoločností z druhej strany barikády. Takto len za najzaujímavejšie považujem názory obyčajného farmára z juhu USA a ostávam s pozdravom - Support your local butcher :)(9.3.2011)

  • Rhed
    ****

    Dokument podobně jako například čínský "hospodářský zázrak" zřetelně demonstruje, že kapitalismus demokracii k ničemu nepotřebuje a v mnoha případech se bez ní velmi rád obejde, nebo ji alespoň promptně přizpůsobí obrazu svému. "Nikdo nikoho nenutí to žrát!" zvolá burácivým hlasem omezenec a samolibě se ušklíbne nad svým intelektuálním výronem. Jenže, jak už to na tomto všiváckém světě chodí, všechno je poněkud složitější. Především za hrůzovlády Bushevika juniora státní moc v režii nadnárodních koncernů znemožňovala jakékoliv označování závadných výrobků, ať šlo o zemi původu, nebo složení těchto produktů. Dalším hřebíčkem do rakve pak byl zákaz veřejné kritiky škodlivých potravin, jak ostatně v dokumentu zaznělo také. Pokud je tedy nelehkým úkolem nezdravé potraviny vůbec identifikovat, což je pro Jemeričany úkonem doslova nadlidským, těžko se pak mohou spotřebitelé těmto výrobkům vyhnout. V mnoha ohledech souhlas s uživatelem naigoto.(1.7.2012)

  • slunicko2
    ***

    Silné téma, nezáživné zpracování. 1) Školometské zpracování spolehlivě zabíjí vysoce aktuální sdělení. Burcující fakta o průmyslovosti zemědělské výroby či o významu a použití kukuřice autoři utápějí v typicky amerických "osobních" příbězích o zahynulém dítěti či politickém lobbingu. 2) Snímek připomíná zvěstovatele, který do vás svou pravdu hustí neúnavně ještě i na schodech vašeho domu (dovnitř ho samozřejmě nepozvete), ale současně obsahuje pozoruhodně málo věrohodně ověřených skutečností a naopak řadu spekulativních tvrzení, která dobře vypadají na televizní obrazovce. 3) Přesto však na mě dokument působí pravdivě, možná ne v každém detailu, ale v celku určitě. 4) The way we eat has changed more in the last 50 years than in the previous 10,000. (17.8.2011)

  • - Filmári pracovali predovšetkým v 3 štátoch USA, a to Kentucky, Severná Karolína a Nebraska. Rovnako aj v hlavnom meste Washington D.C. (MikaelSVK)

  • - Vo filme God Bless America (2011) je možné v jednej zo scén, ktoré sa odohrávajú v kine, vidieť plagát odkazujúci na tento snímok. (MikaelSVK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace