Reklama

Reklama

Auto*Mat

  • angličtina Auto*mate
všechny plakáty
Trailer 2

VOD (1)

Obsahy(1)

Ovládáme město nebo město ovládá nás? Stáváme se automaty? Je pražský primátor spíše cyklista nebo populista? Jedeme v tom všichni? Inspirující, emotivní a vtipný dokumentární příběh režiséra Martina Marečka hledá hravým způsobem odpovědi na otázky související s životem ve městě, civilizací v pohybu a dobrodružnou cestou ke změně. Osobní příběh režiséra a jeho pokusu proměnit město kolem sebe. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (60)

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Myslím, že největší výzvou dokumentaristy je pojmenovat problémy, u kterých máme za to, že jsou součástí přirozeného vývoje a nedá se s nimi tedy nic dělat. A přesně tohle se Martinu Marečkovi daří. Navíc ona spalující sebeironie a zaujatý pohled na věc je v celém dokumentu stejně tak sexy, jako jeho hračičkovské používání hvězdiček. Automat je tak především hořkosladkým pojednáním o aktivismu a jeho limitech. ()

mcleod 

všechny recenze uživatele

Výborný dokument popisující jeden z fenoménů dneška... činnost a vývoj jednoho občanského sdružení bojujícího proti automobilové dopravě v Praze od samotných "přestupkových" začátků, kdy šlo mnohdy o život, až po masové akce a boje na pražském zastupitelstvu. Přestože lze dokumentu snadno vytknout subjektivitu pohledu na řešený problém, myslím, že vzhledem k rozsahu problému a přístupu některých politiků, stavařů či řidičů to vůbec není na škodu. Extrém vždy vyvolá opačný extrém, teprve poté lze najít smířlivou objektivní střední cestu. Mimo to na dokumentu také oceňuji krásné, možná i necílené zobrazení několika tváří Pavla Béma. ()

Reklama

zette 

všechny recenze uživatele

Auto nemam a ani neplanuji jeho porizeni. Taky se mi nelibi neustaly narust motorismu ve mestech a na silnicich. Zpusob, jakym proti tomuto faktu bojuji tvurci filmu je ovsem dementni a nic neresici. V situaci s tim transparentem na ne meli policajti vzit obusek, muj nazor. Cykliste jsou mnohdy jeste vetsi verbez nez ridici motorovych vozidel. Co ale clovek chce, v dobe, kdy se MHD obecne rika "jezdit sockou". Nepochybuji o tom, ze ma Marecek velke ego:-). ()

Abes odpad!

všechny recenze uživatele

Film plný čůráků. Po 20-ti minutách jsem vypnul ale jednou to dokoukám, dneska na ty lidi nemám nervy. Jezdí na kole pomalu v protisměru, blokují dopravu transparenty a vykřikují, že nic špatného neudělali (já jenom držím klacek, ten mohl být klidně od bláta). Toho co jel na bruslích mohli benga rovnou sebrat, páč je klasifikovaný jako chodec, na silnici nemá co dělat. Kdyby policisté znali zákony a nenechali se ukecat nějakou zavšivenou, neúspěšnou, nevyrovnanou nulou tak nemuseli být za debily i oni. Musíme být trochu agresivní, musíme být hluční a musíme být vidět aby si nás všimli. Jo, něco takového si říkají i teroristi. ()

Vodnářka 

všechny recenze uživatele

Pražská dopravní situace rozhodně není téma, se kterým bych chtěla strávit třeba jen tuhle hodinu a půl svého života. Očima Martina Marečka se ovšem pražská auta, silnice, tunely, nepřístupná radnice, realističtí automobiloví prodejci, aktivní cyklisti, angažovaní ochránci prostředí a všichni, kterých se tohle téma jakkoliv dotýká stávají atraktivní podívanou, jež nutí diváka udělat si na problém vlastní názor. Originální koncepce, experimentální střih i kamera a zábavné animace nejen baví, ale zároveň každé situaci individuální hloubku a podtrhnou nadhled celého vyprávění. Přítomnost všudypřítomného Víta Klusáka a dalších osobností, kterým spousta fenoménů dnešní doby není lhostejná navíc stimuluje Marečkovo nadšení pro celý problém a nutí jej dívat se na věci ze všech možných perspektiv. Doufejme, že tento velmi podařený dokument inspiruje k podobným počinům i mnohé režisérovy nadějné studenty... ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • Cena: 13. MFDF Jihlava 2009: Cena diváků. [LFŠ 2010] (Krouťák)
  • Natáčení dokumentu trvalo 6 let. (Kamkon)

Reklama

Reklama