Reklama

Reklama

Auto*Mat

  • angličtina Auto*mate
všechny plakáty
Trailer 2

VOD (1)

Obsahy(1)

Ovládáme město nebo město ovládá nás? Stáváme se automaty? Je pražský primátor spíše cyklista nebo populista? Jedeme v tom všichni? Inspirující, emotivní a vtipný dokumentární příběh režiséra Martina Marečka hledá hravým způsobem odpovědi na otázky související s životem ve městě, civilizací v pohybu a dobrodružnou cestou ke změně. Osobní příběh režiséra a jeho pokusu proměnit město kolem sebe. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (60)

swamp 

všechny recenze uživatele

Já od toho teda nečekal vůbec nic - o to víc jsem byl překvapen, jak na mě časosběrný dokument Marka Marečka o působení občanského sdružení Auto*mat zapůsobil. Pojednává prakticky o tom, že automobilová situace v Praze je katastrofální, lidé by měli více využívat MHD či kola. Nejedná se o žádný vybroušený šperk, ale vzhledem ke své tématice a vyobrazení české politické vrchnosti (a to bezpartajně, přestože většina aktérů byla z ODS, nezáleželo na tom) se jedná o velmi svěží záležitost. Příjemná hudba, zajímavé hrátky s * a provokace (tuning sraz či návštěva Škodovky, resp. jejího vysokého vedení). Nejlepším kouskem pak je, jak jsem již psal, ukázka chování některých politiků. Pavel Bém opět dokazuje, jaký je populista.. a ještě šikovný, když si z uzavření Smetanova nábřeží hezky namastí kapsu (a v tomto duchu pokračuje i bez působnosti Auto*matu), před kamerou se chová jako největší kámoš, ale když dojde na řešení podstatných otázek, žádá o jednání mimo záběr. O Topolánkovi ani nemluvím, ten netušil, o čem mluví. Co dodat? Snad jen ****. :) ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Auto nemám, neřídím, vozím se v něm párkrát do měsíce, a to jen meziměstsky... Auto*Mat naznačuje moje důvody. Píšu "naznačuje", poněvadž v úrovni argumentace spatřuju největší slabinu a nedostatek filmu. Vysvětlovat problém hypertrofovaného a patologického automobilismu by se dal mnohem líp, stejně jako ukazovat na možná řešení. Tuto slabinu do jisté míry nahrazuje nadšení a (sebe)ironie, s jakou autoři téma zprostředkovávají. Dokument je ryzí amatérština, která se sice balí nálepkou "experimentální", nicméně spád, vtip a hlavně silné sdělení jsou zřejmé a nosné prvky.__ Pár osobních poznámek k tématu: Mně je radikalismus cizí a mám daleko k impulsivním činům některých představitelů iniciativy Auto*Mat, ale upřímně řečeno, oproti každodenní agresivitě, tuposti a nenávisti tuningových mozků a do sebe zahleděných řidičů, kteří za volantem zcela přestávají myslet, je tento radikalismus vlastně velmi sympatický. Z pseudoargumentů Auto*Matových odpůrců "tak se vraťme na stromy" je mi docela zle a svědčí o neschopnosti vidět skutečný problém (nikdo nechce zrušit auta, proboha). Kulhánek coby někdejší šéf Škodovky taktéž neprokázal přílišnou bystrost a intelektuální výkon hodný svého postavení (přestože rozhovor byl až příliš sestříhán). Pokračovat by se dalo dál a dál... Ale tohle má být komentář k jednomu dokumentu a né esej o moru moderní společnosti, pro niž se automobil stal fetišem. Tedy *** + 1* jako výraz sympatií :) __P.S.: Brňáci, zkuste se postavit na Kolišti ke křižovatce a počítejte osobní auta (a klidně vynechte ta, která jsou polepena firemními nápisy) a sledujte jejich obsazenost. Hádejte, v kolika z nich pojede 1 člověk, 2 lidi a v kolika bude auto plné... Zkuste jet jednou ráno do práce trolejbusem a pozorujte řidiče v míjejících se autech. Je to moje oblíbená zábava... ()

Reklama

Bohemák 

všechny recenze uživatele

Těžko to nazývat jenom dokumentem. Spíše se jedná o velmi trpělivou (a asi i trochu únavnou) sebeironizující provokaci, která nutí zamyslet se nad motorismem v Praze. A jak je i na zdejších komentářích vidět, potrefené "za-každou-cenu-i-do-kina-autem" husy se vždycky ozvou (a pochopitelně ve velmi primitivním a vulgárním duchu, jak je pro ně typické). ()

Abes odpad!

všechny recenze uživatele

Film plný čůráků. Po 20-ti minutách jsem vypnul ale jednou to dokoukám, dneska na ty lidi nemám nervy. Jezdí na kole pomalu v protisměru, blokují dopravu transparenty a vykřikují, že nic špatného neudělali (já jenom držím klacek, ten mohl být klidně od bláta). Toho co jel na bruslích mohli benga rovnou sebrat, páč je klasifikovaný jako chodec, na silnici nemá co dělat. Kdyby policisté znali zákony a nenechali se ukecat nějakou zavšivenou, neúspěšnou, nevyrovnanou nulou tak nemuseli být za debily i oni. Musíme být trochu agresivní, musíme být hluční a musíme být vidět aby si nás všimli. Jo, něco takového si říkají i teroristi. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Auto nemam a ani neplanuji jeho porizeni. Taky se mi nelibi neustaly narust motorismu ve mestech a na silnicich. Zpusob, jakym proti tomuto faktu bojuji tvurci filmu je ovsem dementni a nic neresici. V situaci s tim transparentem na ne meli policajti vzit obusek, muj nazor. Cykliste jsou mnohdy jeste vetsi verbez nez ridici motorovych vozidel. Co ale clovek chce, v dobe, kdy se MHD obecne rika "jezdit sockou". Nepochybuji o tom, ze ma Marecek velke ego:-). ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • Cena: 13. MFDF Jihlava 2009: Cena diváků. [LFŠ 2010] (Krouťák)
  • Natáčení dokumentu trvalo 6 let. (Kamkon)

Reklama

Reklama