Reklama

Reklama

Auto*Mat

  • angličtina Auto*mate
všechny plakáty
Trailer 2

VOD (1)

Obsahy(1)

Ovládáme město nebo město ovládá nás? Stáváme se automaty? Je pražský primátor spíše cyklista nebo populista? Jedeme v tom všichni? Inspirující, emotivní a vtipný dokumentární příběh režiséra Martina Marečka hledá hravým způsobem odpovědi na otázky související s životem ve městě, civilizací v pohybu a dobrodružnou cestou ke změně. Osobní příběh režiséra a jeho pokusu proměnit město kolem sebe. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (60)

zette 

všechny recenze uživatele

Auto nemam a ani neplanuji jeho porizeni. Taky se mi nelibi neustaly narust motorismu ve mestech a na silnicich. Zpusob, jakym proti tomuto faktu bojuji tvurci filmu je ovsem dementni a nic neresici. V situaci s tim transparentem na ne meli policajti vzit obusek, muj nazor. Cykliste jsou mnohdy jeste vetsi verbez nez ridici motorovych vozidel. Co ale clovek chce, v dobe, kdy se MHD obecne rika "jezdit sockou". Nepochybuji o tom, ze ma Marecek velke ego:-). ()

czejny 

všechny recenze uživatele

Pro Kmotra: Dokument Martina Marečka představuje velmi vhodnou prezentaci tolik kontroverzního tématu. Neutváří žádnou zaslepenou agitku, ale nabízí nám svůj pohled na danou problematiku. To, že ve filmu vystupuje sám režisér a obhajuje tu své činy a názory hraje velmi podstatnou roli. Problematika automobilismu ve městě není nahlížena žádným objektivizujícím způsobem, který by mohl tíhnout k (ne)vědomému ovlivňování diváka. Takto se dozvídáme, co autora vedlo k jeho činům, a pokud s ním v něčem nesouhlasíme, dostáváme se do konfliktu s jeho osobou, nikoliv do konfliktu já vs. automobilismus. Téma režisér nahlíží i s určitým nadhledem a ironií a tak budí v divákovi úsměv nad nesmyslností některých argumentů. Důležité ale je, že tato komika je pouhým doplňkem hlavního sdělení a nepoutá na sebe takovou pozornost, jako tomu bývá u dokumentů Klusáka a Remundy. Ať se sdělením tvůrce souhlasíme, či ne, je velice sympatické sledovat osobu režiséra reálně angažovaného do tématu svého filmu. Jediná škoda je závěr dokumentu, na němž je vidět určitá ztráta motivace a nadšení, která způsobuje až příliš neurčité zakončení celé dlouholeté snahy. ()

Reklama

Sista 

všechny recenze uživatele

Kluk, co bydlí nad rušnou pražskou ulicí už se nemůže koukat na všechny ty nehody a soustavné utlačování chodců řidiči a tak zakládá sdružení Automat, které začíná soustavně upozorňovat na přebytek aut a následky z toho plynoucí. Upozorňuje dlouho, vášnivě, promyšleně a někdy i dost naivně, zažívá drobné úspěchy i chvíle beznaděje a u toho neustále naráží na populismus politiků, kteří na kameru slíbí cokoliv, ale jinak nezareagují ani na desátý mail... Dokument vznikal v průběhu cca 5 let a když jsem viděla tu upřímnou snahu, tak jsem jim nemohla nefandit, přestože jejich práce byla (je) často boj s větrnými mlýny. Zajímavé pasáže jsou z tuningové šou (panebože, tak vysoká hustota buranů na m2 se hned tak nevidí:)) a hodně mě rozesmál improvizující lyrik, vzdávající hold slovutné Octavii. Pokakaný Fiat, co mu pořád olupují pěnové hovínko je taky vtipný, jenom z jeho konce člověka trochu zamrazí..A na závěr nemůžu nezmínit grafiku s leitmotivem hvězdičky, která dodala dokumentu švih. Bojuj dál Automate! p.s. Zítra jedu do práce na kole, tak snad mi žádný auto nedá mat.. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Kvalitní moorovinka, která jistou míru vlastní demagogie krotí nadhledem a sebeironií. Její tvrdohlavost a radikalismus není vůbec škodu, obzvlášť, když člověk zváží ukrutnou pokřivenost státního aparátu – populismus Pavla Béma a technokratické blábolení Mirka Topolánka atd. Pražská dopravní situace si podobnou konstruktivní provokaci zaslouží a pokud je vám bližší kolo než auto, bude se vám Auto*mat líbit. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Nevlastním žádný motorový dopravní prostředek, zato kola mám dvě, takže s aktivisty z titulního spolku souhlasím. Ale kvůli tomu si hned nemyslím, že by tenhle dokument nějak držel pohromadě. Zajímavější je sledovat, jak se samotní aktivisté po zbytečných „hurá akcích“ snaží přemýšlet a postupně volí sofistikovanější prostředky i taktiky. O tom by měl být tenhle dokument, a nejspíš by byl lepší. Performancí nějakého magora klanícího se na autosalonu před Octavií bych jako divák byl rád ušetřen. A podobně mimoňských scének je tu bohužel víc. Takže nakonec jen takový angažovaný průměr. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • Natáčení dokumentu trvalo 6 let. (Kamkon)
  • Cena: 13. MFDF Jihlava 2009: Cena diváků. [LFŠ 2010] (Krouťák)

Reklama

Reklama