poster

Auto*Mat

  • anglický

    Auto*mate

Dokumentární

Česko, 2009, 90 min

Režie:

Martin Mareček

Scénář:

Martin Mareček
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • zette
    *

    Auto nemam a ani neplanuji jeho porizeni. Taky se mi nelibi neustaly narust motorismu ve mestech a na silnicich. Zpusob, jakym proti tomuto faktu bojuji tvurci filmu je ovsem dementni a nic neresici. V situaci s tim transparentem na ne meli policajti vzit obusek, muj nazor. Cykliste jsou mnohdy jeste vetsi verbez nez ridici motorovych vozidel. Co ale clovek chce, v dobe, kdy se MHD obecne rika "jezdit sockou". Nepochybuji o tom, ze ma Marecek velke ego:-).(16.8.2015)

  • Marigold
    ****

    Kvalitní moorovinka, která jistou míru vlastní demagogie krotí nadhledem a sebeironií. Její tvrdohlavost a radikalismus není vůbec škodu, obzvlášť, když člověk zváží ukrutnou pokřivenost státního aparátu – populismus Pavla Béma a technokratické blábolení Mirka Topolánka atd. Pražská dopravní situace si podobnou konstruktivní provokaci zaslouží a pokud je vám bližší kolo než auto, bude se vám Auto*mat líbit.(17.9.2009)

  • Slarque
    ***

    Nevlastním žádný motorový dopravní prostředek, zato kola mám dvě, takže s aktivisty z titulního spolku souhlasím. Ale kvůli tomu si hned nemyslím, že by tenhle dokument nějak držel pohromadě. Zajímavější je sledovat, jak se samotní aktivisté po zbytečných „hurá akcích“ snaží přemýšlet a postupně volí sofistikovanější prostředky i taktiky. O tom by měl být tenhle dokument, a nejspíš by byl lepší. Performancí nějakého magora klanícího se na autosalonu před Octavií bych jako divák byl rád ušetřen. A podobně mimoňských scének je tu bohužel víc. Takže nakonec jen takový angažovaný průměr.(19.7.2011)

  • triatlet
    ****

    Líbivý dokument, u kterého oceňuji po filmařské stránce spád, pestrost forem – archivní záběry s budovatelskými vizemi jsou konfrontovány se současnými plány, které znějí stejně budovatelsky; občas se mihne animace, častěji pak *; oživením jsou fotky – výborné porovnání zužování chodníku, rozšiřování parkovníku. Skvěle zapojeny mluvící hlavy, a na příkladu politiků Béma a Topolánka je vidět, jak jsou mimo. Samotné myšlenky aktivistického hnutí jsou místy až příliš radikální (vběhnutí do silnice, lepení samolepek…). Ale hlavní myšlenka “kdo seje silnici, sklidí auto“ je jasná.(10.12.2009)

  • liborek_
    ****

    Auto nemám, neřídím, vozím se v něm párkrát do měsíce, a to jen meziměstsky... Auto*Mat naznačuje moje důvody. Píšu "naznačuje", poněvadž v úrovni argumentace spatřuju největší slabinu a nedostatek filmu. Vysvětlovat problém hypertrofovaného a patologického automobilismu by se dal mnohem líp, stejně jako ukazovat na možná řešení. Tuto slabinu do jisté míry nahrazuje nadšení a (sebe)ironie, s jakou autoři téma zprostředkovávají. Dokument je ryzí amatérština, která se sice balí nálepkou "experimentální", nicméně spád, vtip a hlavně silné sdělení jsou zřejmé a nosné prvky.__ Pár osobních poznámek k tématu: Mně je radikalismus cizí a mám daleko k impulsivním činům některých představitelů iniciativy Auto*Mat, ale upřímně řečeno, oproti každodenní agresivitě, tuposti a nenávisti tuningových mozků a do sebe zahleděných řidičů, kteří za volantem zcela přestávají myslet, je tento radikalismus vlastně velmi sympatický. Z pseudoargumentů Auto*Matových odpůrců "tak se vraťme na stromy" je mi docela zle a svědčí o neschopnosti vidět skutečný problém (nikdo nechce zrušit auta, proboha). Kulhánek coby někdejší šéf Škodovky taktéž neprokázal přílišnou bystrost a intelektuální výkon hodný svého postavení (přestože rozhovor byl až příliš sestříhán). Pokračovat by se dalo dál a dál... Ale tohle má být komentář k jednomu dokumentu a né esej o moru moderní společnosti, pro niž se automobil stal fetišem. Tedy *** + 1* jako výraz sympatií :) __P.S.: Brňáci, zkuste se postavit na Kolišti ke křižovatce a počítejte osobní auta (a klidně vynechte ta, která jsou polepena firemními nápisy) a sledujte jejich obsazenost. Hádejte, v kolika z nich pojede 1 člověk, 2 lidi a v kolika bude auto plné... Zkuste jet jednou ráno do práce trolejbusem a pozorujte řidiče v míjejících se autech. Je to moje oblíbená zábava...(17.3.2010)

  • - Natáčení dokumentu trvalo 6 let. (Kamkon)

  • - Cena: 13. MFDF Jihlava 2009: Cena diváků. [LFŠ 2010] (Jeremy.jk)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace