Obsahy(1)
Dysfunkční rodina, odříznutá od okolního světa. Tři děti nemají jinou možnost než se podřídit pravidlům, která jim vnutil jejich otec. Jediná osoba, která je smí navštěvovat, je Christina, která uspokojuje chlapcovy sexuální potřeby... Otec, matka a jejich tři děti žijí v domě na okraji města. Dům je obehnán vysokou zdí, za který děti nikdy nechodily. Procházejí zvláštní formou vzdělávání a baví a nudí se tak, jak to jejich rodiče považují za vhodné, bez sebemenšího vlivu okolního světa. Věří, že letadla, která jim létají nad hlavou, jsou hračky, a že zombie jsou žluté květinky. Jediným cizím návštěvníkem domu je Christina, zaměstnankyně továrny, která pravidelně přijíždí uspokojovat synovy sexuální potřeby. Celá rodina si ji oblíbí, zejména nejstarší dcera. Jednoho dne jí Christina daruje čelenku, jež září v šeru jasnou barvou, a požaduje za ni protislužbu... (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (296)
Asi sa nezhodnem s väčšinovým názorom, že Alpy boli po Špičáku sklamanie, Lathimosov slávnejší a starší film mi pripadal trochu jednoduchší a ako metafora priamočiarejší. Cieľom bolo zrejme jeho fungovanie na dvoch úrovniach, na tej rodinnej, ktorej sme priamym svedkom a na tej synekdochickej, keď extrémny systém fungovania rodiny môžeme chápať ako čisto politický autorský zámer. Lathimos tak asi nemá rád ani to, ako funguje dnešná inštitúcia rodiny, ani ako fungujú totalitné systémy a nemusíme si tu dosadzovať zrejme iba tie oficiálne diktatúrami označené. Bez podobných širších chápaní film nefunguje, preto ani Lathimos nemôže byť nikdy masovo obľúbeným tvorcom. ()
Yorgos Lanthimos je vládce bizarní řecké vlny, ihned po Humrovi jsem věděl, že tenhle tvůrce bude můj šálek kávy, zatímco Humr v Cannes vyvolal smíšené pocity - Špičák diváky odrovnal na plné čáře. Haneke zde dýchá ze všech stran. Sexuálně perverzní záležitost. Tak autentické, až z toho mrazí. ()
Nic tak ujetýho jsem jaktěživ neviděl, a to už mi ujelo tolik vlaků, že bych je nespočítal. Bohužel, stavění všeho, ale absolutně všeho na hlavu a dovádění všeho na hlavu postaveného do absolutní, ale absolutní absurdnosti ještě neznamená, že kolem toho budu nadšeně skákat a vřískat blahem, jakou že krásnou satiru jsem to viděl. Jo, pochopil jsem, o co komu šlo; to by docvaklo i magorovi, který si myslí, že ku*da je vážně světlo. Jenže čeho je moc, to mě neba. P.S: Ten odborník, který jako první přišel s teorií, že když žena řekne ne, myslí ano, musel být Řek. (Challenge Tour 2015, film č.21) ()
Návod k použití: Konzumovat jen na vlastní nebezpečí v krajní nouzi při akutním nedostatnu jiných kvalitnějších produktů. V případě nevolnosti vyhledejte lékařskou pomoc. V případě, že vám bude tato pomoc z jakýchkoliv příčin odepřena, dostavte se neprodleně na nejbližší psychiatrické oddělení. Nezapomeňte si zapsat jméno filmu a režiséra. Budete bezprostředně ošetřeni. (Překlad řeckých titulků v závěru filmu.) Za tak vzácnou sebekritiku dávám jednu hvězdu. ()
,,NEMŮŽEME NIKOMU VĚŘIT. NIKDO BY SEM UŽ NEMĚL CHODIT. MYSLÍM, ŽE TEN ÚKOL SVĚŘÍM SVÉ NEJSTARŠÍ DCEŘI....“ /// Takhle nějak si představuju úchylnej a lehce pornografickej voyerismus. Uchylácky strohý a jednoduchý VŠECHNO, zabalený do erotiky – včetně tý teatrální (a myslím divadelní) scény ke konci. Film pro úchyláky. Dávám 4*, zvlášť, když se matce brzy narodí ten pes. Úchylně (zase? neznáš jiný slovo?) rozporuplnej film. Jestli je tohle kinematografická budoucnost, no tak to mě teda ségra vobejmi! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Animovanej ,,Za plotem“ se mi zdá poněkud úchylnej. 2.) Vylízat za čelenku? Co mám s tebou dělat.... 3.) Thx za titule ,,Dodixinka“ a ,,fridatom“. /// PŘÍBĚH ***** (nebo žádnej!) HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne (nebo *****!) ()
Galerie (17)
Photo © Feelgood Entertainment
![Špičák - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/000/177/177665_f1c5cc.jpg)
Zajímavosti (14)
- Herečka Mary Tsoni měla punkovou kapelu „Mary and The Boy“. Jeden ze členů kapely si ve filmu zahrál jako instruktor psů. (Azurose)
- Podľa režiséra Yorgosa Lanthimosa bola mačka slepá. Preto sa ani nepohla, keď sa k nej priblížoval Syn (Christos Passalis), ktorý držal záhradnícke nožnice. (Pat.Ko)
- Název filmu pochází z jedné ze lží, které rodiče dětem říkají. Konkrétně z té, že děti budou připraveny opustit domácnost, až když jim vypadne levý nebo pravý špičák. (Azurose)
Reklama