VOD (4)
Obsahy(1)
V červenci 2007 se vydala tříčlenná expedice trabantem Hedvábnou stezkou do pouští střední Asie. Na tachometru malého žlutého trabanta se otáčí patnáctý tisící kilometr. Pod jeho koly zmizela polovina Evropy i většina států střední Asie. Po šesti týdnech strávených v jeho nerozměrných útrobách společně projeli Dan Přibáň, Vladislav Růžička a Jan Martin Kozel střední Evropu, Balkán, Turecko, Írán a Turkmenistán, aby se v uzbeckém Samarkandu jejich cesta opět zlomila na západ a přes Kazachstán, Rusko a Ukrajinu je dovedla domů. (Doc Alliance Films)
(více)Recenze (116)
Těch 57 min. filmu je na tak dlouhou cestu žalostně málo....neživotný, špatně sestříhaný dokument, nebo kluci prostě na natáčení kašlali a jen bezduše polykali kilometry .... Škoda, myslela jsem, že by trabant mohl strčit do kapsy i to známé putování Ewana Mc Gregora a jeho kamaráda na motorkách, ale tohle je skutečně, z tak zajímavé cesty, bída. Rozhodně je neuvěřitelné, že se tam vůbec vešli.... ()
Na filmu je vidět, že je to pokus o začátek určité série, která vyšla jak už všichni víme. Kamera nebyla úplně profi, dialogů bylo pomálu. Všechno to navíc provázel jeden dlouhý zatracený monolog o tom, kdo kdy v jakým století umřel, vládl atd., bylo by to v pořádku, kdyby ovšem film nepůsobil jako, že nejde o typický historický, á la Toulavá kamera, dokument, ale o zážitek cestování s trabantem za minimální peníz někde mimo civilizaci. Naštěstí se poučili a natočili to více, jak já říkám, po "topgearovsku". ()
Z dokumentu je hrozně cítit, že natočení nějakých záběrů bylo pro expedici dále než na druhé koleji. Celá výprava byla pro zúčastněné určitě hrozně krásným a nezapomenutelným zážitkem. Diváci jsou však brutálně ochuzeni. Na tento dokument jsem se koukl spíše jako na předskokana na tolik opěvovanou Afriku a posléze i celý svět. Žádný zázrak jsem nečekal a žádný zázrak se ani nedostavil. Když se chce, tak to jde. Tahle výprava hrozně chtěla. Vydat se nejhorším autem přes úseky pokryté pískem a prachem, tam by se objevily problémy i mnohem lepším autům. I to málo, co se chtělo cestovatelům natočit je extrémně zajímavé. Stopáž je naprosto přiměřená. Už i do tak krátké stopáže se dostaly záběry, které by zde být nutně nemusely. K dokumentu má projekt hodně daleko, ale je nezbytné ocenit silné odhodlání a obrovskou odvahu vše podstoupit. Dokonce mi přišlo, že cesta byla jen hodně provizorně naplánovaná a i to málo, co naplánované bylo se stejně nějak zkomplikovalo, takže se vše neslo v rytmu obrovské improvizace. Dávám 3 * a těším se do Afriky. ()
Trabantovská prvotina, která trpí mnoha nedostatky. Rozhodně to mělo být delší, podstatně delší. No a v tý slabý hodince, kterou dokument trvá, to chtělo se trošku víc zaměřit na ta úžasná místa, dyť v těch nejhezčích městech Hedvábný stezky se kamera zdrží sotva pár desítek sekund! Tvůrci se ale poučili, africké pokračování tyhle nedostatky odstranilo. Tři hvězdičky zejména za odvahu a urputnost, se kterou se výprava potýkala se všemi překážkami. (SD) ()
Připojuji se k obdobným reakcím. První z trabantích eskapád jsem viděl 'napříč Afrikou'. Následně dlouhou televizní seriálovou 'cestu napříč jižní Amerikou', která je super. A až poté tuto první expedici. V jednom filmu působí jako žalostně krátký dokument, skoro jen jako zmínka v tv zprávách bez hlubšího vcítění se do členů expedice. A v tak krátké stopáži to vypadalo skoro jako bezproblémová víkendová projížďka... 75% ()
Galerie (25)
Photo © Filmexport
Zajímavosti (4)
- Cestovatelský vůz nese typové označení Trabant 601 Universal Combi. Přezdívka vozu byla Egu, což bylo první slovo dcery hlavní postavy snímku Dana Pribáně. (DruidKarel)
- Expedice urazila více než 15 000 kilometrů. (ČSFD)
- Tato tříčlenná expedice započala v červenci 2007. (ČSFD)
Reklama