Režie:
Siao-sien ChouKamera:
Mark LeeHudba:
Giong LimHrají:
Qi Shu, Chen Chang, Yun Zhou, Satoši Cumabuki, Ethan Juan, Dahong Ni, Wen Jiang, Fan Xu, Chun Shih, Shao-Huai Chang, Nikki Hsieh, Holly Weston, Mei Yong, Fang MeiVOD (2)
Obsahy(1)
Filmová báseň jednoho z největších filmařů současnosti zasazená do Číny 9. století je vizuálně omračujícím vyprávěním s prvky žánru wuxia (čínského ekvivalentu středověkého rytířského eposu s prvky fantasy). Jeho hrdinkou je profesionální vražedkyně Nie Yinniang, která poté, co selže ve svém úkolu, dostává od své paní rozkaz vrátit se do svého rodného kraje a zabít muže, jemuž byla kdysi přislíbena - svého bratrance, který dnes velí největší vojenské oblasti v severní Číně. (Film Europe)
(více)Videa (4)
Recenze (78)
Hele, to točil Bela Tarr a původně se to jmenovalo Wej-pejský kůň, že jo? Jako pardon, kamera, lokace, kostýmy, ano, to je nádhera. Ale způsob vyprávění je hodně nešťastný, protože náznaků je málo, postav a motivů moc, a časem už je to prostě takové - až směšné. Třeba dvouminuotvý záběr na ženskou v masce, která popojde na louce před kameru a pak se pomalu otočí. Nijak s ničím ten záběr nesouvisí. Tohle vůbec je jen leporelo na sebe nenavazujících záběrů. Nebo - jdou dvě baby lesem, potkají se, porvou se, dívají se na sebe - a pak jde každá zase dál svým směrem. Nebo - hrdinka v černém zachrání jednu ženu, vrhnou se na ni a mají ji za útočníka, ona je přepere a pak jen řekne: Ta žena je těhotná. - a jde dál. Takových podobných moudrých vět je tady docela dost a fakt mi to už časem přišlo směšné, tím svým patosem, snahou být to co nejvíc evropsky artové, jak se na sebe postavy dlouze a zádumčivě beze slova dívají... Jo, a vzhledem k názvu, ano, ve filmu jsou asi čtyři náznaky jakože soubojů, ale nebojte se, trvají krátce a choreograficky nic moc. Btw, ten formát 4:3 měl evokovat co, minulost? ()
I když spousta lidí může namítat, že Assassin je nádherná meditace, báseň, obraz a kdoví jaké žvásty ještě, tak v mých očích je to spíš takové prázdné pseudoumění. Zdlouhavá scéna na sedícího člověka, další zdlouhavá scéna s detailem na obličej a další zdlouhavá scéna na tohle a na támhleto. Až už mi příjde, že stačí záběr vhodný na pět sekund natáhnout na minutu a všichni žasnou, jakou to má hloubku a filosofický přesah. Ač se to samozřejmě nevztahuje na všechny podobné filmy a někde to své opodstatnění má, tak zde o tom pochybuju, respektive mě o tom tvůrci nepřesvědčili. Každopádně nemůž říct, že bych se vyloženě nudil. Film to není příliš dlouhý, akční scény jsou výborné a když příjde na scénu nádherná Qi Shu se svými pomalými a jistými pohyby a krásným kostýmem, tak film nabírá takovou záhadnou a napínavou atmosféru, která mě vážně bavila. ()
Mená, činy, motívy sa nejakým prazvláštnym spôsobom splietali do seba a úprimne povedané doteraz som nepochopil výskyt niektorých postáv a význam niektorých scén. Vizuál bol ale krásny. Množstvo statických záberov na nádhernú krajinu, kde postavy a dej boli iba krovie. Oceňujem ešte bojovú choreografiu hlavnej hrdinky. Keď chcela zabiť zabila jedným pohybom, keď sa iba bránila, dokázala to holými rukami. Ale na komplexný zážitok bolo tých pozitív málo. Nadšeným ohlasom z Cannes a nominácii na BAFTA nerozumiem. 50% FCH052016/3 ()
Znáte takové to otřepané klišé o tom, jak film úžasně vypadá a každý jeho záběr byste si jako obraz pověsili na stěnu - málokde to je tak pravda jako u Assassina. Jak napsal Marigold, tohle je malířské umění. Vypiplané do detailu, s uchvacujícími barvami i kompozicí. Ale, tím pro mne pozitiva končí. Film jsem dokoukával na několikrát: v ději i postavách se ztrácím a potřeboval bych tabuli s barevnými nitkami, jak známe ze špionážních filmů. Tempo je velmi pomalé, což sice pomůže vychutnávání vizuálu, ale k obrazovce to nepřibije. 50 % ()
V první třetině mi občas klipkaly oči, takže jsem nestíhal a nevěděl, koho kdo zachránil, proč a kdo je ta žena v zlaté masce. Nicméně. Surrealistické. Ne obrazově, ale pocitově (u filmu, který vypráví brilantním obrazem, docela zajímavé). ■ P.S. V průběhu filmu mě napadlo, že život vládnoucích vrstev byl primárně nudný. ■ P.P.S. Povívající jemné závěsy, "nahodile" zakrývající obraz, byly geniální nápad. A mlžná mračna, vstupující do scény, byla dokonalá (práce s obrazem, při které si člověk řekne: "uff"). ()
Reklama