Reklama

Reklama

Assassin

  • Tchaj-wan Ci ke nie yin niang (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Filmová báseň jednoho z největších filmařů současnosti zasazená do Číny 9. století je vizuálně omračujícím vyprávěním s prvky žánru wuxia (čínského ekvivalentu středověkého rytířského eposu s prvky fantasy). Jeho hrdinkou je profesionální vražedkyně Nie Yinniang, která poté, co selže ve svém úkolu, dostává od své paní rozkaz vrátit se do svého rodného kraje a zabít muže, jemuž byla kdysi přislíbena - svého bratrance, který dnes velí největší vojenské oblasti v severní Číně. (Film Europe)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (78)

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Vizuálně je to většinou skutečně moc pěkné a kamera si s tím vyhrála, zbytek mě ale bohužel tak naprosto minul, že už po poměrně krátké době jsem netušil proč se vlastně kdo s kým má mlít a mele a honí se... Příliš moc artové hezky vypadající ticho, které jsem nedokázal pojmout. Mallick je proti tomu přímočarý ukecaný brepta. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Vizuální slast, ale na mě to bylo až moc lyrické. Čekal jsem spíš něco ve stylu Tygra a draka, takže jsem byl zklamaný i nedostatkem bitek, ačkoliv ty, co tady byly, měly tu nejvyšší kvalitu a to i přesto, že se nejednalo o nějaké choreografické orgie, ale souboje se nesly v básnickém duchu, který mi v těchto sekvencích sedl. Bavila mě i ta holka z Kurýra, která se sice s mimikou absolutně nenamáhala, ale přesto se dá říct, že zahrála výborně. Těch vyložených pozitiv ovšem příliš nebylo. Ale to se dá říct i o negativech. Závěrečné pocity bych charakterizoval jako rozpačitou spokojenost. 60% ()

Reklama

FritoleXx 

všechny recenze uživatele

I když spousta lidí může namítat, že Assassin je nádherná meditace, báseň, obraz a kdoví jaké žvásty ještě, tak v mých očích je to spíš takové prázdné pseudoumění. Zdlouhavá scéna na sedícího člověka, další zdlouhavá scéna s detailem na obličej a další zdlouhavá scéna na tohle a na támhleto. Až už mi příjde, že stačí záběr vhodný na pět sekund natáhnout na minutu a všichni žasnou, jakou to má hloubku a filosofický přesah. Ač se to samozřejmě nevztahuje na všechny podobné filmy a někde to své opodstatnění má, tak zde o tom pochybuju, respektive mě o tom tvůrci nepřesvědčili. Každopádně nemůž říct, že bych se vyloženě nudil. Film to není příliš dlouhý, akční scény jsou výborné a když příjde na scénu nádherná Qi Shu se svými pomalými a jistými pohyby a krásným kostýmem, tak film nabírá takovou záhadnou a napínavou atmosféru, která mě vážně bavila. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Ázijské snímky nepatria zrovna medzi moje obľúbené, ak nepočítam - Kurosawu, a tento, je vskutku, poriadna emocionálna, vyčerpávajúca nálož ! Strašná nuda !!! Nikdy viac ! Kamera zachraňuje celkové dojmy, ale vizuálna stránka - nie je všetko ! , inak nikdy v živote sa už viac na to nepozriem, ďakujem, nič ma nepresvedčí ! Doslova a do písmena, filmové UTRPENIE ! ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Po nadšených reakcích z Cannes trošku zklamání. Možná jsem jen čekal něco komplexnějšího a složitěji vystavěného, třeba ve stylu Města smutku, kde "velké" dějiny neustále probíhaly kdesi v pozadí, v zadních prostorových plánech, mimo záběr nebo v narativních elipsách. Assassin je podle mě až klamně jednoduchý film a v téže jednoduchosti tkví zároveň jeho krása, ale i určitá plochost. Nemůžu se zbavit dojmu, že většinu času jde skutečně především o sled nádherných obrázků, mezi kterými trochu zaniká vnitřní život postav nebo detailnější vhled do Číny 9. století. Stylisticky je to samozřejmě úkaz, byť opět ve svojí matoucí jednoduchosti - Chou se oproti svým starším počinům, které byly ještě zřetelně inspirované Jasudžirem Ozuem, naprosto odpoutává od konvenční výstavby prostoru. Chybí ustavující záběry, nebo se z nich naopak sestává skoro celá scéna. Ve vrcholné scéně s povlávajícími záclonami by konvenčnější film zdůraznil pohledy a protipohledy, ale tady ne, všichni jako by hledí před sebe, čelem ke kameře, stejným směrem. Podobně jako v některých pozdních filmech Manoela de Oliveiry tak tady dochází k poměrně neokázalému, ale celkem radikálnímu experimentování s filmovým stylem, jehož výsledkem je (podle mě) cílená "plochost" zobrazovaného, byť často v jednotlivých záběrech komponovaného do hloubky prostoru. Jediné chvíle, kdy se kamera obrací o 180 stupňů a nabízí záběry/protizáběry, jsou šermířské souboje. Jako by jindy než v ozbrojeném konfliktu se postavy nemohly setkat tváří v tvář. ()

Galerie (84)

Související novinky

Be2Can: Filmy z Berlinále, Benátek a Cannes

Be2Can: Filmy z Berlinále, Benátek a Cannes

30.09.2016

Festival Be2Can, který se uskuteční v kinech v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci a Zlíně od 6. do 12. října 2016, zveřejňuje kompletní program, jehož ozdobou bude čerstvá držitelka Ceny poroty z Cannes,… (více)

Bitva cizojazyčných filmů začíná

Bitva cizojazyčných filmů začíná

25.10.2015

Poslední měsíce filmového roku vždy patří hlavně oscarové líhni. Americké snímky se předhání v tom, kdo urve nejvíc pozornosti, to samé ale dělají i celovečeráky ze zbytku světa, které touží po… (více)

To nejlepší z festivalů v kinech

To nejlepší z festivalů v kinech

28.09.2015

Velké filmové festivalové echo Be2Can 2 se bude konat od 7. do 14. října paralelně v České republice a na Slovensku. Druhý ročník přehlídky filmů ze špičkových mezinárodních filmových festivalů… (více)

Reklama

Reklama