Režie:
Joseph KosinskiKamera:
Claudio MirandaHrají:
Tom Cruise, Morgan Freeman, Olga Kurylenko, Nikolaj Coster-Waldau, Andrea Riseborough, Zoë Bell, Melissa Leo, James Rawlings, Booch O'Connell (více)VOD (7)
Obsahy(3)
Planeta Země už dávno není obyvatelná. Lidstvo bylo napadeno vetřelci a rozhodlo se bránit. Použilo jaderné zbraně a v důsledku toho je svět neobyvatelný. Lidstvo bylo nuceno přesunout se na Saturnův měsíc Titan, kde byla vybudována dočasná vesmírná stanice. Jack a Victoria už pět let slouží na Zemi jako údržbáři. Starají se o bezpečí obřích hydrověží, které odčerpávají energii z mořské vody. Za pár dní, až skončí služba, se oba vydají na Titan. Victoria už se nemůže dočkat, ale Jack má pořád jakési zvláštní pocity sounáležitosti k Zemi, nemluvě o divných snech, které ho pronásledují. Při plnění svojí mise je svědkem nouzového přistání kosmické lodi, jejíž jediná členka posádky tvrdí, že ji s Jackem pojí společná minulost. Její příchod spustí řadu událostí, které Jacka donutí pochybovat o všem, co doposud věděl. Osud lidstva je nyní v jeho rukách. (TV Nova)
(více)Videa (34)
Recenze (1 857)
Nejzajímavější nápady z těch nejlepších vědeckofantastických filmů promixované jako ovocný koktejl od Mangaloo. Cruise tu hraje lidskou verzi Wall-eho, ale díky hojnému počtu vývojových posunů je z něj pak ten největší šéf na planetě. Z hereckého ansáblu ještě stojí za zmínku (kromě Morgana, ten nikdy nezklame) neokoukaná Andrea Riseborough, scénou v bazénu si mě získala. Olinka tu paradoxně není tak in. Ale to co dělá z NEVĚDOMÍ unikátní podívanou je vizuální stránka. Z hlediska designu je vše neokoukané, má to správně mohutný rozsah a závěrečný výlet, kombinovaný se vzpomínkou na to, jak to všechno začalo, je něco tak audiovizuálně/sci-fisticky dokonalého (chci ať Kosinski natočí Setkání s Rámou, nebo něco od Asimova), že jsem tomu měl chuť napálit pátou hvězdu. Trošičku zamrzí, že hudba od M83 není taková pecka jak se čekalo. Hodně připomíná TDK a TRONA, i když v konkurenci jde pořád o víc než solidní standart. P.S: V největším sále v kině jsem seděl úplně sám = no interference. :) ()
Vizuálně moc pěkný film. Hlavně tedy scény v tom nebeském bytě a správně zvolená hudba tomu dodává punc velkoleposti. Škoda ale, že to má jen cool poletující, robotické, střílející koule a ne pořádný varlata naplněný nějakou originální vizí. Je to prostě jen takový hezký mix různých sci-fi dohromady. V jednom momentě jsem fakt málem vyprskl smíchy, protože mi to připomělo Depressing 70's Sci-Fi scénku z Family Guye. Ono to totiž svou komorností působí až takovým retro dojmem. Většinu času jsou tam jen tři herci a jediná ační scéna, která za něco stojí je honička s robosondami. Bohužel konec je fakt lacinej a ta finální likvidace nepřátelský základny je vyloženě debilní a odfláknutá. Prostě to nemá svůj ksicht a rozhodně si neřeknete, že něco takového jste teda ještě neviděli. ()
Nevědomí navazuje na tradice science fiction motivů či motivických trsů, na tradice fikčních světů s jedním hrdinou i na tradice postapokalyptických příběhů. Tato trojice zdrojů poměrně racionálně vysvětluje různé třecí plochy v jeho uspořádání, a dává jim současně logický rámec. Detailněji tady. ()
A MŮŽE LÉPE UMŘÍT MUŽ NEŽ NEBEZPEČÍM V BOJI, ZA SVATÝ POPEL OTCŮ SVÝCH, ZA OLTÁŘ BOHŮ, VLAST SVOJI?..... /// Hezký! Tom si to na mopedu dalšího tisíciletí sviští pouští mezi loděma a atomovejma ponorkami, pak tasí tu svou vymakanou kosmickou bouchačku a já má pocit, že mi něco dlouho chybělo! (hoď se do klidu… sci-fi vole, žádný prasárny…) Na konci zase vím, že tohle nebude snímek pro budoucí generace, páč těch futuristickejch myšlenek tady moc není, ale že se jedná o takovou sci-fi pohádku s krásnejma vobrázkama a pastvou pro uši, o tom, kterak Jack Harper hledal cestu domů. Hloupost? Ale hezky udělaná! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Vopravoval jsem auto a najednou na mě vlítl chlap, co vypadal jako já. (…hmm, možná by pomohlo, kdybys přestal hulit…) 2.) Páč miluju filmy, který točí frajer vod reklamy! 3.) Thx za titule ,,petkaKOV“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()
"Môže azda muž zomrieť lepšie, ako za popol svojho otca?" Skvelá vizuálna stránka. Proste skvelá, fakt. Kostýmy, dizajn zbraní, drony a iné lietajúce mašiny. Ale i nádherná základňa v oblakoch, v ktorej by ste rozhodne chceli bývať. Alebo naopak obludne strašidelné post-apokalyptické kulisy, exteriéry a interiéry, v ktorých by ste chceli všeličo, ale určite by ste v nich nechceli bývať. Toto by bolo úžasné ako alternatívna dimenzia, do ktorej by ste mohli za poplatok na pár hodín zavítať a ľubovoľne sa týmito úžasnými, jedinečnými, opulentnými kulisami poprechádzať, polietať si, potom si trochu zastrieľať na prevažne v tme a tieňoch ukrytých nepriateľov a nakoniec skončiť vysoko nad oblakmi v krásnom futuristickom dome. K tomu super Tom Cruise a plno mega-namakaných dronov s guľometmi, ktoré ho ochraňujú (skoro) na každom kroku. Plusom je i perfektná napínavá atmosféra - od začiatku je nám jasné, že na každom kroku hrozí hrdinovi smrť od záhadných tvorov, ktoré si privlastnili zdecimovaný zemský povrch. Bohužiaľ, len čo sa začne zápletka postupne rozuzľovať, paradoxne Oblivion stráca na sile a intenzite. Twisty sú síce samé osebe podmanivé a fakt značne nečakané (ak ste nevideli trailery a obrázky), ale pri hlbšom zamyslení sa nedávajú priveľký zmysel (to mu za celý ten čas fakt ani raz nenapadlo dôkladne preskúmať telá monštier?). Ku koncu už to pôsobí dojmom, že mali natočený úplne iný koniec, ale pri testovacích projekciách nedopadol dobre a tak ho narýchlo pretočili a vzniklo toto. Takže nemôžem s čistým svedomím udeliť 4*, hoci by som rád. ()
Galerie (104)
Zajímavosti (40)
- Natáčení probíhalo za použití tehdy nově vyvinuté digitální kamery Sony CineAlta F65. Natáčelo se v rozlišení 4K, ale z finančních důvodů byl finální film vyhotoven ve 2K. Nevědomí je první film, který je na tuto kameru natočen. Druhým bylo sci-fi Po zániku země (2013). (Dr Lizal)
- Joseph Kosinski prirovnal lietadlo používané Tomom Cruisom (Jack Harper) k vážke. (Greenpeacak)
- Náklady na výrobu byly přibližně 120 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama