Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 1564 namaloval Pieter Brueghel jeden ze svých nejznámějších epických obrazů Nesení kříže. Ježíšův příběh je na něm přenesen do doby Brueghelova života, kdy jeho národ trpěl pod španělskou nadvládou. Obraz je zaplněn více než pěti sty lidmi, z nichž každý skrývá svůj neopakovatelný příběh. Snímek polského režiséra Lecha Majewského je strhujícím vizuálním pokusem nahlédnout do života postav, které se na obrazu objevují. Divák je přenesen do Brueghelova výtvarného světa, do doby pozdního středověku. Film popisuje proces tvorby mistrovského díla a umožňuje nahlédnout do hloubky jeho výpovědi, zachycuje utrpení Krista spolu s útrapami dalších, nevinných a neznámých lidí. Stává se tak neobvyklou meditací nejen nad uměleckým dílem, ale také nad náboženskými a filozofickými otázkami. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (51)

Yardak 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavý projekt je film The Mill and the Cross. Rozpohybovat Brueghelův obraz "Nesení kříže (1564)" = opravdu netradiční nápad, a tak to je i s celkovým pojetím tohoto snímku. Sice zajímavé provedení a netradiční nápad, ale z mého pohledu film sráží velmi pomalé tempo, dále lehce nejistá snímková kompozice a zbytečně protažený závěr filmu. Tyto důvody mě odrazují od vyššího hodnocení. Uměleckému filmu tedy uděluji lepší 3 hvězdy...ale je pravda, že bych rád viděl podobným stylem natočené nějaké další dílo...např. "Stavění Babylonské věže (1563)". ()

Chrysopras 

všechny recenze uživatele

A opět: konceptuálně vytříbená záležitost s řadou zajímavých jednotlivostí a scén. Ovšem v celku to na mě nezafungovalo. Po úchvatném začátku prolínání obrazové stagnace a pohybu se film pouští do skládání příběhu. A od toho bych čekal poněkud víc. Verbálních pasáží poskrovnu a tak se začala vkrádat nuda, což je spolu s nepohodlnou sedačkou v Karlovarském divadle dost nepříjemná kombinace. Škoda. ( 46. KVIFF ) ()

Reklama

giblma 

všechny recenze uživatele

Velké zklamání. Anotace slibovala meditativní film, podněcující spoustu otázek, ve skutečnosti se však divákovi dostane jen leporelo plochých, mnohdy až prvoplánových (ptáci, okusující obličej popraveného) momentek, okázale se opájejících svou formou. Ze snímku je příliš patrné, že měl být původně jen muzejní instalací, doprovázející Brughelovu výstavu. V galerijních prostorech by mohla nekomplexnost jednotlivých epizod určitě fungovat, v prostředí kinosálu však nikoliv. (MFF KV 2011) ()

kolemjdouc 

všechny recenze uživatele

Specifický film, který spíš osloví milovníky výtvarného umění.Film, kde pomalu každý záběr působil jako výjev z obrazu.Muselo být velmi náročné film natočit.Spousta dobových kostýmů.Kde i koně museli stát skoro nehybně. Herec Hauer odvedl, klasicky pro něj,velice profesionální práci....a proto,tak jako pavouk, skládám svůj obraz a doufám,že upoutá zrak toho,jenž se na něj dívá.....Brueghel. ()

MA.KI 

všechny recenze uživatele

Unikátní filmový projekt polského režiséra Majewskiho, jenž spočívá v oživení a rozpohybování postav na monumentálním epickém obraze vlámského malíře Pietera Bruegela Nesení kříže (z roku 1564), přičemž v rámci této dekonstrukce sám mistr ozřejmuje jednotlivé prvky kompozice (např. rozmístění postav) či důležité symboly svého slavného obrazu. ~ Tento vizuální artefakt přiblíží nejen Kristovu pouť na kalvárii zasazenou do místních historických souvislostí (španělská nadvláda), ale i dobu nikoliv pozdního středověku, nýbrž renesanční. ~ ~ Můj obraz bude muset povědět mnoho příběhů. Proto musí být dostatečně velký, aby se tam všechno vměstnalo. Všechno a všichni ti lidé, bude jich tam nejméně sto… Budu pracovat jako pavouk, kterého jsem viděl dnes ráno tkát svou síť. ()

Galerie (29)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno