Obsahy(2)
Dvanáctiletého Cyrila umístil jeho otec „dočasně“, než vyřeší své problémy, do dětského domova. Ve skutečnosti ale slabošský a nevyzrálý Guy nemá dost odvahy, aby jednou pro vždy řekl svému synovi „nechci tě, nestačím na to“. I když se Cyril nevzdává představy na návrat k otci, netrvá dlouho a otevře se před ním nová šance na život mimo brány dětského domova. Sympatická Samantha, která má vlastní kadeřnictví, si jej začne brát na víkendy. Tím ale teprve začíná série zkoušek jejich křehké důvěry, ze které se teprve může vytvořit opravdové pouto. Kluk na kole je realisticky natočeným příběhem obyčejného kluka, ve kterém stojí lhostejnost s vypočítavostí proti lidské vzájemnosti a lásce. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (170)
Jakkoli to je do jisté míry působivé a kvalitní zobrazení nefunkčnosti některých základních vztahů ve společnosti, tak mými primárními pocity byly touha vystřelit si mozek z hlavy nebo se alespoň oběsit na copu v modré posluchárně přede mnou sedící blondýny ve žlutém kvůli tomu naprosto nesnesitelnému dítěti zralému na (v lepším případě) pár facek. Utrpení a extrémně slabá dvojka. ()
Celý film mi připadal jako jeden velký nenucený shot, který má varovat děti před zlem v sobě samých a v ulicích obzvlášť, když se setmí :-D. Ale nebyl to špatný film to vůbec ne. Nejdříve jsem si říkala, že je chlapec jménem Cyril krapánek nezdvořilý a neurvalý a hlavně mě strašně štvalo jak se choval k Samantě, která ho vzala z vlastní vůle pod svá křídla a ukázala mu, že jsou i horší věci než ztratit tátu, protože ani ten jeho otec nestál za nic.Opět se tu objevuje síla sugesce malého neznalého tvora - Cyrila - kdy si od místního sígra nechá poradit jak žít a tím se dostane do potíží. A jelikož na konci filmu nesl i po těžkém pádu "z nebe"dolů svoji vinu tak přece jen si zaslouží obdiv a 4* k tomu :-). ()
Dardennové jednou dokonale ovládly svoji realistickou metodu a je jen dobře, že se jí zuby nehty drží, i když je někdo může nařknout z opakování a recyklování. Kluk na kole je působivým důkazem toho, že geniální tvůrci stále existují, jakkoli je kacířské to takto naplno říct. Kluk na kole nezaujme ani tak nenápadným a jednoduchým příběhem, jako jeho podáním - jde o skutečný dotek života, z něhož až mrazí. A malý Thomas Doret se může hrdě postavit do řady "rozhněvaných lidí z okraje" - po bok Rossety ze stejnojmeného filmu, i Richarda Burtona z Ohlédni se v hněvu. Vrcholná ukázka filmového realismu, na němž je nejcennější to, že je zcela a s přehledem ovládán dvojící tvůrců a nevypomáhá si náhodami a improvizací, na níž stavěl neorealismus. Není toto ukázka teprve ukázka geniality? ()
Dardennovci točia vlastne stále ten istý film, a mňa to napriek tomu "s nimi" baví stále viac a viac. Krásne! ;-/ Láska schopná pretvárať (tvoriť) človeka z tohto filmu doslova žiari, napĺňa tento skromný film. Nemám viac slov. ....iba že s Dardennovcami si naozaj rozumiem (alebo oni rozumejú mne) ! ... P.S.: hudbu tu Dardennovci rozhodne nepoužili prvý krát, ako niektorý píšu (zaznela už napr. v Lorne - tiež Beethoven). A musím povedať, že v rozumnej miere hudba ich filmom naozaj svedčí... dúfam že do budúcna to neplánujú preháňať ;) ()
Několik velmi silných momentů a okouzlující Cécile De France na jedné straně, na druhé straně naprosto nevychovaný fracek, který nebyl schopen ani trochu vděku za to, co pro něj Samantha udělala. Film i díky krátké stopáži velice rychle uteče a celkový dojem není vůbec špatný, ale na čtyři hvězdy to bylo málo. Lepší tři jsou akorát, ale je to škoda, potenciál tam byl možná větší. ()
Reklama