Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Záznam divadelního představení lyrikálu M. Horáčka s hudbou P. Hapky ze Státní opery Praha z listopadu 2010. Písňový text Michala Horáčka o 1600 verších s hudbou Petra Hapky na jevišti Státní opery Praha Kudykam je divadelní hra ve verších, které se dílem zpívají a dílem mluví: s trochou nadsázky „divadlo jedna báseň“. Děj je duchovní cestou hrdiny (Martin), jehož na počátku potkáváme v jeho pokojíku „Penziónu Svět“. Má se spokojit se svým „jistým“, anebo se vyklonit do nejistoty a do víru příležitostí i hrozeb, které správně tuší za dveřmi svého pokoje? Má následovat strýce, který se na takovou cestu kdysi údajně vydal a prý dospěl z pátého suterénu až kamsi nezměrně vysoko, možná až do přízemí? A má-li se k tomu odhodlat, bude vědět kudy a kam? Jakmile si Martin tu otázku položí, ocitne se tváří v tvář svému zhmotněnému přání v podobě Kudykama – ten se mu nabídne jako průvodce. Slíbí, že Martinovi bude podávat návrhy dalšího postupu, volbu konkrétních kroků nicméně ponechá na něm. Martin přitaká, a tak se stává žákem vskutku bizarního Mistra. Na cestě ho čeká mnoho překážek, největší boj ale musí svést sám se sebou... Hudební část představení je výtvorem skladatele Petra Hapky, přičemž instrumentaci a scénickou hudbu dostal na starost Ondřej Brzobohatý. Celkem zazní devatenáct písní. Část z nich – už úvodní V Penziónu Svět – vychází z předchozí spolupráce Michala Horáčka a Petra Hapky, většina je však nová; mezi novými šansony jsou klíčové tři: Hladiny, Tante cose da veder’ (oba Kudykam) a Havrani na sněhu (Martin). (Česká televize)

(více)

Recenze (31)

Košoun 

všechny recenze uživatele

Dílo k zamyšlení, k opakovanému zhlédnutí a troufnu si říct, pro ty chytřejší a hloubavější část populace. Každý si Kudykam může vyložit po svém, ale je smutné, když někdo dá nízké hodnocení, protože nepochopil hlavní poselství tohoto díla. V divadle skvělý zážitek (zvlášť s dobrým obsazením), záznam už je méně povedený (chybějící scény, Kassai je skvělý, ale tato role měla jasně lepší představitele - Karla Dobrého). Co ale musí nadchnout všechny je skvělá hudba, aranže a texty. ()

Kalidor_ 

všechny recenze uživatele

Hapkovy písně byly vždy chloubou české pop scény. A tak i chápu záměr semknout je (zřejmě největším úsilím textaře - pana Horáčka), v tomto případě do muzikálového kabátu. Výběr písní byl přesně dle mého gusta a občas pozměněné pojetí vtipně potěšilo (S cizím chlapem v cizím pokoji). Csongor Kassai má skvělé charizmatické kouzlo, zpívá úctyhodně, a role Kudykama mu přesně pasovala. ()

Reklama

D28 

všechny recenze uživatele

Musela som dať kompromisné hodnotenie, pretože hudobná časť sa mi veľmi páčila a "recitačná" skoro vôbec.Škoda, že to všetci celé pekne neodspievali.Nič proti veršom pána Horáčka, neviem, či je chyba v interpretácii, alebo bez Hapkových tónov sa im toľko nedarí.Mrzí ma, že i keď to bolo dielo, ktoré malo veľkú šancu ma dostať /autori,myšlienka atd./, podarilo sa to len čiastočne - hlavne keď spieval Ondra Ruml.....Po mesiaci nejde inak, pridávam hviezdu,čo mi pripadá fér vzhľadom na to, že som závislá na cd a zdá sa mi stále lepšie a lepšie. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem naživo generální zkoušku. Představení mělo silná místa, Hapkova hudba je mnohdy uhrančivá, ovšem nejvíce mě potěšili Gott s Bílou. Vlastně jsem je nikdy jindy neviděl mimo obrazovku, byť jsem je cíleně nevyhledával. Navíc jsem o přestávce potkal pana Horáčka, který mi ochotně podepsal program. ()

Rousse 

všechny recenze uživatele

Hapku a Horáčka miluju a jejich songy, ze kterých se skládá toto představení, znám slovo od slova. Proto jsem taky v sedačce Státní opery byla v muzikálovém nebi - takže live za plnou palbu... Ale tady v TV se to Kudykamovo čaro někam vytratilo a já si jen říkám "Kudy kam to jako má jít?"... nějak to prostě nezapůsobilo. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama