Režie:
Peter ChanHrají:
Donnie Yen, Takeši Kaneširo, Jimmy Wang Yu, Wei Tang, Kara Hui, Wu Jiang, Zhang Wei, Ethan Juan, Xiaoran Li, Kang Yu, Zhusheng Yin, Kendži Tanigaki, Hua Yan (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Liu (Donnie Yen) je výrobcem papíru v období dynastie Qing a vede jednoduchý život s manželkou Ayu (Tang Wei) a jejich dvěma syny. Do jejich odlehlé vesnice přijde detektiv Xu (Takeshi Kaneshiro), který vyšetřuje smrt dvou banditů během loupeže. Xu rychle zjistí, že to nebyla obyčejná zpackaná loupež. Jeho houževnaté dotazy vynášejí na povrch temné tajemství Liuovy minulosti, která ohrožuje nejen jeho rodinu, ale i celou vesnici. (LordMovie)
(více)Videa (2)
Recenze (65)
Taká tá historická úvaha, či sa zlo dá zmeniť. Či je spravodlivosť vždy opodstatnená. Kaneširo a Yen sú výborný charakterový herci. Čo dokázali v nespočetne veľa filmoch. Ale v prípade Swordsmena nemajú veľmi čo ponúknuť. Film to nie je zlý. Má skvelú kameru, tradične krásne prostredie čínského vidieka, ktoré dodáva celému príbehu romantizujúci presah. Ale akčné scény sú nezaujímavé a výplň je vystavaná na detektívnej zápletke, ktorá je síce zaujímavá do dramaturgie a v rámci podávania informácií, ale na konci zostáva taký ten pocit, že som od toho čakal viac, než som v skutočnosti dostal. ()
Sledování čínských kung-fu filmů je pro mě totéž, jako koukat se na MS v krasobruslení. Nevyhledávám to, ale jednou za čas....to pak velmi oceňuji choreografii a provedení. Nic hlubšího v tom nehledám. Takže když pak dostanu něco navíc, jsem nadmíru spokojený. Už od prvních minut Swordsmena mi bylo jasné, že nejde o žádnou plytkou rubačku s postavou osamělého mstitele, nebo ochránce utiskovaných. Spolu s výborným vizuálem, tvůrci předkládali neotřelý pohled na život v té době, zajímavou postavu detektiva a scénář vystavěný především na dialozích. Vše v působivém balíčku, který asi moc neocenili ti, kteří chtěli koukat jen na "krasobruslení" s Donniem. Pravda, schopnosti vyšetřovatele, kdy dedukoval jak to bylo doopravdy, ty mohly soupeřit snad jen s mistrovstvím Ritchieho Sherlocka. A ano, scénář obsahuje nemálo děr. Ale první hodina mě v tomto duchu bavila. Jenže ono se to celé někdy za polovinou sesune kamsi jinam a s nástupem krasobruslení-rubaček, přichází prozření, že je tato studie o vykoupení vším možným, jen ne dobrým akčním filmem. Jako kdyby šlo o nějakou zbojnickou historku, kterou se tvůrci rozhodli pojmout seriózně, dramaticky ... . Jenže výsledkem je směs výborných míst a braku. Přesto....větší spokojenost mi kazí jen dojem, že k lepšímu výsledku chybělo tvůrcům jen málo. ()
Čínská líbivá pohádka o nápravě brutálního vraha dětí a budete tomu věřit ! Za prvé ho hraje přece Donnie Yen a to je dobrák přímo od zlomené kosti a za druhé když se chcete polepšit a myslíte to vážně, stačí když zabijete otce a máte rozhřešení v kapse, záleží však na Vašem čchi a přítelem pod schody, zda se Vám to podaří. Za třetí nebude.. Čili pokud jsem to správně pochopil, šlo o postavení se vlastní minulosti a vypořádání se s ní, no i tak se dá. Prdel mi z toho neupadne, nemám totiž šesté žebro (verbalova teorie) a používám nýtky ( hypotéza Ketri). Navíc každý by měl vědět, že prdel neupadává, ale může ulétnout ( pravda). ()
Omlouvám se, že tento text přikládám mezi seriózní komentáře, ale opět musím dementovat výroky uživatele verbala. Nicméně, na úvod se sluší poděkovat sponzorům: "Děkuji skokanovi měsíce za 100% nárůst návštěvnosti mého profilu, podpora nezávislé a alternativní kultury je v dnešní době komerce opravdu záslužným počinem". A nyní se již budeme věnovat tématu. Tedy, místní obdivovatelka (to jako já) nikdy nelže (občas o svém věku, ale to sem nepatří)! Při natáčení tohoto filmu nebyly porušeny žádné zákony, natož ty fyzikální a ani nebylo zraněno žádné zvíře. Každému malému školákovi je jasné, že jablko nemůže produkovat žádné čchi, tedy jeho pád na zem je naprosto nevyhnutelný a definitivní (tedy bez možnosti samovolného návratu na větev). Největší nebezpečí však spatřuji ve verbalově naprosto mylné hypotéze, že k upadnutí prdele nepřítele je potřeba zabodnout akupunkturní jehlu přesně 4,826 mm pod šesté žebro. Zde se projevuje naprostá neznalost přínosné normalizační pohádkové literatury, neboť ta zcela správně uvádí, že k upadnutí prdele je třeba odšroubovat šroubeček. Tedy, nechť tento komentář poslouží zmateným a váhajícím, které by, nedej bože, verbalův text od sledování odradil. Nedejte se zviklat západní imperialistickou propagandou! Podívejte se na film! A na závěr, nelze jinak, než opět poděkovat sponzorům. Děkuji. ()
// Distribútor: We Distributions, Lark Films Distribution // Koniec filmu je síce pritiahnutý za vlasy, ale to je tak jediná vec, ktorú môžem skritizovať. Bojové scény sú zvládnuté elegantne, veď niet sa čomu diviť, keďže ide o Donnie Yena. Milo ma prekvapil dej filmu, ktorý bol možno jednoduchý, ale rozhodne bol zaujímavý. No a tiež nemôžem zabudnúť na prostredie, pretože bolo úžasné. ()
Galerie (88)
Zajímavosti (3)
- Snímek je přepracováním grafické novely "A History of Violence" z roku 1997 autorů Johna Wagnera a Vincenta Lockeho. (Conspi)
- Akční režii na filmu dělal Donnie Yen. Kredit akční choreograf sdílí Yan Hua a Kenji Tanigaki. (Rominator)
- O bojovou choreografii se postaral Donnie Yen, představitel Lia. (ČSFD)
Reklama