Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Eva Norová se vrací domů z penzionátu, protože její teta bude mít narozeniny a ona pro ni chystá překvapení. Ví, že nesmírně touží po návodu na vypěstování odrůdy růží, kterou vyšlechtil její soused, továrník Záhorský. Potíž je v tom, že teta se sousedy příliš nevychází, a tak si Eva usmyslí, že návod na „Záhorské růže“ ukradne. Pronikne do domu jako uchazečka o místo sekretářky a ke svému překvapení se tu setká se svým bratrem Michalem. Ten se po letech strávených v cizině vrátil domů a cestou se seznámil s dcerou továrníka Záhorského Eliškou. Ta se právě snaží uniknout plánům své matky, která chce za každou cenu oznámit její zasnoubení s přihlouplým Zdeňkem. Proto požádá Michala, aby se vydával za jejího snoubence, anglického hraběte. Už tak velký zmatek zkomplikuje továrníkův tajemník Jiří Kučera, ve skutečnosti doktor Jiří Novotný, jenž se do domu vetřel, aby se zmocnil drahocenného náramku své matky. Rázná paní Záhorská ho získala jako zástavu a odmítá ho vrátit. Je víc než jisté, že dům Záhorských čeká rušná noc. (TV Nova)

(více)

Recenze (324)

MarekT 

všechny recenze uživatele

Nový coby anglický baron s neznalostí "svého" jazyka pobavit dokáže, stejně jako Gollová, která chodí dveřmi tehdy, jen když má problémy. Ovšem film samotný je někdy až tak ujetý, že to někdy působí spíše trpce. Navíc toto duo natočilo lepší komedie a třeba ve srovnání s americkou Leopardí ženou prohrává film ještě výrazněji - nalejme si čistého vína, ale Katharine Hepburn tenhle typ role zahrála podstatně lépe... Lepší tři hvězdy. ()

Billie777 

všechny recenze uživatele

Jedna z mých nejmilejších prvorepublikových komedií vůbec. Skvělá Nataša Gollová - jedna z nejlepších českých hereček vůbec a klenot provorepublikového filmu. Navíc jí to tu děsně sluší. Jako holce se mi vždycky strašně líbila její nádherná bílá róba. :) A Oldřich Nový samozřejmě taky skvělý, jako vždy. Moc mě v tomhle filmu bavil Josef Gruss alias Zdeněk. Jeho hvízd je nesmrtelný. :) ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Na téhle klasice českého filmu se dá ocenit moderní režijní přístup. Martin Frič totiž objevil zcela nové možnosti crazy komedie. Dostal se do prostor, kam se jiný režisér před ním nepustil. Z Nataši Gollové udělal sex symbol tehdejší doby a pomohl jí naplno se prosadit v elitní ženské herecké lize tím, že ji obsadil do hlavní role, která byla pro ní stěžejní. Navíc ukázal, že i komik v sukních může být pro diváka velmi dobrou variantou. V té době totiž nebylo běžné obsazovat ženy do ryze bláznivých komediálních poloh. Gollová nastavila laťku hodně vysoko. Ve své podstatě poměrně nedostižně. V jejích šlépějích se vydalo několik dalších hereček té doby, nejvýrazněji asi Ferbasová, ale už to bylo takové pitvořivé. Předloha Fan Vavřincové je stavěna spíše situačně než přímo filmově. Na filmu je to dost často znát. Zvláště druhá polovina trpí svojí teatrální "divadelností" a sváděla k nedisciplinovanému přehrávání. Právě druhá polovina filmu je pro mě posunem k horšímu. Neproběhl v ní žádný velký vývoj. Děj se zarazil a přišla situační tma, předěl, který sice film nijak nezpomalil, ale dějově to nebylo nikterak bohaté. Herecká sestava už přestala být tak uvolněně vtipná. Teatrálnost ji zahnala do kouta. On ten scénář se tak trochu pral s režií. Frič byl nadčasový režisér, který uměl dá do svých filmů kreativní pojetí. Svoji nadčasovost měl i scénář, ale nebyl pojat filmovým způsobem. První polovina je svižná a obsahuje novátorský typ gagů. S druhou polovinou se nedostavil kýžený divácký efekt. Gagy už neměly takovou osvěžující sílu jako zpočátku. Film mně postupem času, zvláště jeho zápletka, připadal natahovaný. Jde taky o to, jak se stavíte ke klasice. Pro někoho Gollová a spol. může představovat špičku v žánru klasické komedie. Také se moc často nestávalo, že by nějaká herečka učinila z Oldřicha Nového pouhého přihrávače, jako k tomu došlo tady. Někdy je však neodbouraná divadelnost spíše rušivým elementem, i přes kvalitní řemeslnou režii. Zvláště když se jedná o film. Ne až tak typický film klasické doby. 60% ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je ze zacatku slusna jizda, ale bohuzel mu ke konci uz krapet dochazi dech. Je fajn, ze film neni zadna romanticka volovina jako vetsina takle starejch ceskejch filmu a i bez pritomnosti Buriana je to dost dobra komedie, tentokrat hlavne zasluhou Novyho a Gollove, ktery tady fakt jedou ve velkym. Ale bohuzel vseho moc skodi, takze ke konci neustaly padani Gollovy zacne bejt krapet otravny a filmu by prospela o 15 minut kratsi stopaz. Ale celkove jsem se dobre bavil. ()

SallyZen 

všechny recenze uživatele

Eva natropila tolik hloupostí, jenže tolik mě to nebaví jako filmy s Burianem. Ono to občas nepochybně vtipné bylo, ale jindy zase celkem nudné. Herecky výborné(především Gollová a Nollová). Celkově mě to ale tolik nezaujalo a v půlce filmu se to přehouplo spíše v kulisu než standardně pozorovaný film. 60% ()

Galerie (13)

Zajímavosti (16)

  • Šaty, ve kterých Nataša Gollová (Eva) hrála, byly k potěšení všech mužských kolegů takové, že jí bylo vidět téměř vše. (Kulmon)
  • Fan Vavřincová publikovala svůj román na pokračování „Patsy tropí hlouposti“ v časopise "Ahoj na sobotu" v roce 1936, knižně text vyšel až o dva roky později. Pod názvem „Eva tropí hlouposti“ vyšel přepracovaný text s filmovou obálkou v roce 1944. Do roku 2006 pak vyšla pod tímto názvem ještě tři další vydání. (NinadeL)

Reklama

Reklama