Režie:
Karel FuksaScénář:
Arnošt GoldflamKamera:
Jakub NosekHudba:
Jiří BulisHrají:
Miroslav Pánek, Monika Maláčová, Lubor Tokoš, Oldřich Navrátil, Jana Janovská, Svatava Válová, Arnošt Goldflam, Jiří Pecha, Jaroslav Tuček, Jiří Bulis, Cyril Drozda, Břetislav Rychlík (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Příběh z prostředí poněmčeného Brna... Příběh mladého ambiciózního muže, Karla Pavláta (M. Pánek), který se kvůli zmizení dcery své nové paní domácích zaplete do složité situace v národnostně rozporuplném prostředí poněmčeného Brna na přelomu minulého století. Útěk z domova se nečekaně změní v tragédii, která otřese celou rodinou. Scénář pro televizní adaptaci románu Vrah od předního brněnského spisovatele Josefa Merhauta napsal Arnošt Goldflam, který se ve filmu také objevuje ve vedlejší roli. (Česká televize)
(více)Recenze (9)
50%.. Nevšední televizní inscenace, ve které k vyšetřování zločinu vůbec nedojde. Je to hlavně o postavách a jejich charakterech.. ()
Tohle je hodně podivná brněnská inscenace. Dramaturg Vladimír Kelbl se asi zbláznil a servíruje scény za sebou kolikrát tak nesmyslně, že jsem nevěděl, co si o tom mám myslet. Snímek se chvíli tváří jako detektivka, chvíli jako konflikt mezi českou a německou stranou, chvíli jako milostný románek, dohromady to však vyznívá jako nějaký hodně abstraktní slepenec nepochopitelných scén. Což je škoda, protože atmosféra není špatná a kdyby Arnošt Goldflam scénář schopněji zpracoval a využil lépe námětu Josefa Merhauta, mohlo to být mnohem lepší. Je možné, že režie se ujali dva režiséři Karel Fuksa a Svatopluk Vála a proto je to místy takové chaotické. Z hereckého ansámblu mě nejvíce bavil Lubor Tokoš v roli cholerického Balvára. Snové scény nájemníka Pavláta jsou pojaty až expresivně a budují v příběhu samostatnou rovinu. Dělalo mi ale problém, do kterých let příběh zařadit, tu bych řekl, že se odehrává v období první republiky, tu zase před první světovou válkou (má to být přelom 19. a 20. století). Prostě fakt divný. Parádní je však hudba Jiřího Bulise, jehož orchestrace by se klidně hodila k plnohodnotnému celovečernímu filmu. Jak já miluju hoboje a zde jich užívá měrou vrchovatou. ()
Kdo to neuvidí -rozhodně o nic nepřijde :-( Totální kravina .... ()
Příběh mladíka, který se přistěhuje do rodiny, kterým utekla mladší dcera a do starší se zakouká. Jenže vše se vyvíjí jinak, než se na první pohled může zdát. 35% ()
Aktovka brněnského televizního studia na téma unylosti. Hlavní hrdinka - unylá. Hlavní hrdina - sebestředný kokůtek. Unylý. Scénář - čistá unylost. Režisér - taky na hovno. Dokonce Arnošt Goldflam tady působí unyle, a to už je co říct. Prostě - na pěst. ()
Juuuj, tohle se nepovedlo. Co si budeme nalhávat, Brněnská televize nepředváděla nikdy nic světoborného, ale herce měla dobré a pokud se dostali do Prahy a do podvědomí diváků, tak to byla šupa. Ovšem toto je fuuuuuuuckt pruuuuuser. Čuměla jsem na to do 2 hodin do rána a čekala jsem jsem nějaký smysl, ale nakonec z toho zůstal jeden velký "Nesmysl"!!!! Za mě 25% ()
Extrémně nudný film, kde se nic neděje. Hodnocení: 20 % ()
"Sákryš, co vy tam furt německy, to jste Slovani?!" Príbeh odohrávajúci sa v 19. storočí, mladý nádejný poštový úradník "pod penzí" sa po vylezení šteblíka na spoločenskom rebríčku presťahuje "do lepšieho", aby sa zamotal do miznutia a umierania, zapozeral do dcéry domácich a komplikovaných česko-nemeckých vzťahov. Atmosféru to má solídnu, miestami až kafkovskú, len z tých nadhodených tém (kriminálnej, ľúbostnej, národnostne napätej) nie je ani jedna dotiahnutá do konca. Herecky sa mi najviac páčili Lubor Tokoš a Oldřich Navrátil, ostatní na malom priestore veľa neukázali. ()
Reklama