Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Podnikatel Fred Baron chce spáchat sebevraždu, protože nemá na zaplacení směnek a dluží panu Hallerovi peníze, které s ním prohrál v Lindeho herně. V sebevraždě mu zabrání dobrodruh Ronny a slíbí mu pomoc. V Hallerově vile, kde pátrá po dokumentech, se Ronny seznámí s majitelovou dcerou Evou. Otec ji nutí do sňatku s Lindem, který ho vydírá. Ronny zjistí, že Linde ve své herně vyrábí falešné peníze. Navrhne Baronovi, aby vyhrál peníze tam, kde o ně přišel, a slíbí Hallerovi, že dosáhne toho, aby si Eva nemusela vzít Lindeho. V herně je ale Ronny zajat a uvězněn. Mezitím Ronnyho hledá jeho sluha Valentin u Hallerů a je přepaden komorníkem Josefem. Vše vidí Eva, Valentina osvobodí a oba spěchají do herny. Ta už je obklíčena policií. Lindemu se ale nakonec podaří uprchnout v autě a unést s sebou i Evu. Pronásleduje je Ronny s policií. Evě se podaří bezpečně vyskočit z vozu těsně před havárií. Zjistí se, že Ronny není dobrodruh, ale kapitán tajné policie, který měl zneškodnit penězokaze. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (40)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Doporučuji shlédnout se zelenými brýlemi, neb viráž tomuto ryze ateliérovému filmu s vytříbeným vkusem půvabně sluší. Tato báječná krimi lascivně spojuje téma penězokazů a roztomilé hry jednoho z nejzajímavějších párů předválečného filmu. Rolf Wanka s drobným knírkem je novodobým Douglas Fairbanskem českého filmu, rozdává úsměvy a vtípky, laškuje se svým sluhou, jest atletem a ve finále také předchůdcem James Bonda. Adina Mandlová je pikantní dětskou blondýnkou, která ví, že jí to sluší, když se bojí, rozkošně žvatlá a báječně umí také využít brože na nákladné toaletě ve výstřihu. Tuto ostatně nejednou vystřídá, ideálně pak za pánská pyžama. Rolfi je konečně nejbáječnější v téže scéně v negližé, když si hraje na lachtana a jeho věrný sluha grapefruit na zatloukače hřebíků. Český film přišel o hodně, když se s ním v takto vrcholné formě musel navždy rozloučit. Jejich protipólem je výtečná banda podvratných živlů, které vede sličná Alena Frimlová, ovšem po jistou dobu v zastoupení Zvonimíra Rogoze. Opravdu jsem na rozpacích, kdo je báječnější tupoun, jestli Ládík H. Strunů, nebo Janek W. Špergrů. Ale asi Speerger, protože má lepší kostym s hazardním kšiltem. Měla-li bych si vybrati ze soudobých komediálně laděných krimi, požla bych si skutečně Krok do tmy a hned za ním originelního Edgar Wallace v úpravě Karla Lamače, kde se ostatně Mac Frič tomuto gengru poprvé přiblížil jako asistent režie - ve filmu Der Zinker. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Kriminální linie je dost zamotaná a trošku nepřehledná, což hodně sráží mé hodnocení. Z Rolfa Wanky je tu vytvořen jakýsi "Jánošík", který pomáhá okradeným a zkompromitovaným, což se mi moc nelíbilo. Co je ale hodně dobré, je komediální strana, kterou táhne Theodor Pištěk a zejména Václav Trégl, jehož scénky s rohlíkem, nebo přitlučenou přikrývkou jsou výborné. Mimochodem, stopáž filmu je cca 85', nevím, proč se to nikde neuvádí. Je to snad tajné? :-) ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Pusťte mě.“ - „Hned. Jakmile přestanete křičet.“ - „Já jsem ještě nezačala.“ Obrovsky nevyrovnaný film. Mix žánrů kriminálního a komediálního v tomto případě příliš nefunguje. Jako detektivka vyznívá často spíš lacině (místy přímo béčkově) než kdovíjak napínavě či dokonce chytře. Jakožto komedie funguje Krok do tmy podstatně líp, nechybí řada vtipných dialogových výměn a scének, ale co do zábavnosti jednotlivých postav je to již o něco horší, nejlépe z toho asi vychází tupý Valentin Václava Trégla (vládne scéna s přibíjením peřiny), ačkoliv i on sem tam zaškobrtne. Problém ovšem vidím v hlavním páru. Mandlová působí podivně (v jednu chvíli laškovně naivní, pak najednou suverénní a neohrožená, vzápětí zas jen vláčená), Wanka se mi jevil spíš jako necharismatický, napomádovaný seladon než neohrožený, šarmantní hrdina s nadhledem. A Smolík je ve své roli naprosto nevyužitý. Celkově mi tento kousek vychází na průměr. „Myslili jsme, že již nepřijdete.“ - „Můj manžel měl nějakou důležitou konferenci.“ - „Jo, s mojí paní.“ ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Skvělá předválečná krimi komedie, která se hrdě vyrovná soudobým žánrovým snímkům z USA. Role Ronnyho by se klidně mohli ujmout třeba William Powell nebo Errol Flynn, nicméně Rolf Wanka to taky zvládá na jedničku. No a jinak filmu kromě sympatického hlavního hrdiny nechybí ani propracovaná detektivní zápletka plná napínavých momentů a akce a taky hodně slizký a nesympatický záporák. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Když nemohl na počátku třicátých let, v době hospodářské krize, získat strojní inženýr Eduard Fiker zaměstnání ve svém oboru, vrhl se po krátké divadelní epizodě na literární tvorbu. Od mládí jej přitahovaly detektivní příběhy a za svůj krátký život (zemřel v osmapadesáti letech) jich napsal několik desítek. Brzy také pronikl mezi barrandovské filmaře (z jeho dílny vzešla například částečně autobiografická krimikomedie Paklíč nebo Zinková rakev alias Třináctý revír). K jeho vůbec prvním filmovým scénářům patřil Krok do tmy, který měl v Československu simulovat zahraniční hollywoodské trháky. Důvody byly ryze praktické: pořizovací cena kopie amerického nebo anglického detektivního filmu představovala sumu asi sto padesáti tisíc předválečných korun. Realizace se ujal znovuvzkřísený Havlův Lucernafilm a režie byla svěřena zkušenému Macu Fričovi. Hlavní partnerskou dvojici vytvořili charismatický Rolf Wanka coby "český Arsène Lupin" a okouzlující Adina Mandlová, která se tu co chvíli rozkošně leká. Dnes s odstupem sedmdesáti let je patrné, že Fiker byl společně s Emilem Vachkem jedním z prvních a úspěšných průkopníků detektivního žánru u nás a díky němu byly vystavěny i základy filmové kriminologie, později bohatě zastoupené řadou dalších autorů. ()

Galerie (11)

Reklama

Reklama