Režie:
Lucio FulciKamera:
Sergio SalvatiHudba:
Fabio FrizziHrají:
Catriona MacColl, David Warbeck, Cinzia Monreale, Antoine Saint-John, Al Cliver, Lucio Fulci, Dardano Sacchetti, Roberto Dell'Acqua, Gilberto Galimberti (více)Obsahy(1)
Luisiana 1927: jedné noci přijíždí do zdejšího hotelu skupina mužů a z pokoje č. 36 vyvlečou násilím muže, který je podezřelý z provozování černé magie. Zavlečou ho do sklepení hotelu a tam brutálně ukřižují. Svým činem však způsobí otevření jedné ze sedmi bran pekla, o které se píše v magické knize Eibon. Luisiana 1981: do opuštěného starého hotelu přijíždí mladá žena, která zde hodlá začít nový život. Brzo však zjišťuje, že s hotelem není něco v pořádku... (caligari)
(více)Videa (1)
Recenze (154)
Možná vám to vzhledem k mému vysokému hodnocení přijde trochu divné, ale je fakt, že tak velké zklamaní, jako z tohoto filmu jsem nezažil ani nepamatuji. Na E tu vivrai nel terrore jsem se těšil jako na smilování tak dobrý rok, dokonce to byl možná můj nejočekávanější film v životě a dostal jsem pouze vysoce nadprůměrný zombie splatter horor bez děje, pouze s nějakou "pekelnou kostrou", která to celé drží pohromadě a chrání před úplným rozsypáním. Velkou výhodou snímku je opět Fulciho neopakovatelná atmosféra a standardně mohutná dávka gore, takže o nějaké braní orgánů či netvoření těl samozřejmě není nouze. Je těžké zhodnotit film, který prakticky po celou dobu nudí chabými dialogy a nulovým průběhem a zároveň ohromuje krásnými krvavými scénami, ale suma sumárum je to někde na 70%. O čtyřech hvězdách mě přesvědčil výtečný, chutný soundtrack mistra Fabia Frizziho, který právem patří mezi 5000 nejlepších hudebních alb všech dob, i se svým úžasným ústředním motivem (Ano POMO, jediný příšerný ocas si tady ty!), který ted' považuju za jednu z nejlepších filmových znělek, jaké jsem kdy slyšel. ()
Záležitost výhradně pro hororové freaky. Lucio Fulci je úchyl, který se vyžívá ve zdlouhavém a velmi detailním devastování lidského těla. Scénář je jedna velká sbírka zpravidla nelogických a hloupých samoúčelných sekvencí, v nichž laciné a nesmyslné záminky slouží téměř vždy pro více či méně efektní (ale ne efektivní) a značně důsledné zobrazování krvavých a nechutných detailů. Sice se tam skoro pořád "něco děje", ale to bohužel ještě neznamená, že je to zábavné a pochopitelné. Mizerný ústřední hudební motiv a vcelku toporné herecké výkony také zrovna nepotěší. Jistým plusem však určitě je, že se to alespoň netáhne jak smrad, tudíž nuda jako taková moc nehrozí. 50 % ()
Veľmi pekne natočený (na Fulciho až nečakane) atmosferický kúsok ktorý ma po čase opäť navnadil na made in italia horor. Pekné blondínky, prepálené splatter scénky a podpriemerné herecké výkony. Proste úkážka toho čo asi od tohto ranku očakávať. Neobišlo sa to však bez otravných scén ako donekonečné strielanie zombíkov najskôr xkrát do tela a potom do hlavy a to stále do kola až to diváka štve ako môže byť niekto blbý že si to neuvedomí. ()
Sám Fulci prohlásil, že film natočil podle takřka neexistujícího scénáře. A ono, světe div se, to nejen vůbec nevadí, ono to totiž dokonale funguje. Dívat se na The Beyond, je jedenapůlhodinovým sledováním krystalicky čistého strachu. Nikoliv příběh, ale hrůza je spojovacím článkem filmu. Tím, že jej drží pohromadě, je zároveň přítomná v každém okamžiku, je obsažená v každém obrazu. The Beyond je nejzářnějším skvostem v mistrově pokladnici. Z velké trojky (Zombi2, Dům u hřbitova) stojí nejvýše. Absolutní horror. ()
Blbost, blbost, blbost. Naprosto zmatečné plné naprostých nesmyslů a hlavně bez jakékoliv atmosféry. Navíc plné lacinně směšných nechutností a dialogů, které mne fakt zabíjely. Jedinné co stálo za vidění bylo úvodní lynčování, tam aspoň byla vidět nějaká tvůrčí vize. Fulciho jsem nikdy neměl extra v lásce, ale takovýhle přiblblý brak jsem od něj přeci jen nečekal. ()
Galerie (42)
Zajímavosti (14)
- Při závěrečné scéně, když se Liza a John ocitnou v Abyssu, "hráli" nahá těla ležící na zemi bezdomovci a lidé z ulice, které za tento výkon platili alkoholem. (Chatterer)
- O promítání necenzurované verze ve Spojených státech v roce 1998 se postaral Quentin Tarantino. (gjjm)
- Fulciho L'aldilà, vo Veľkej Británii známa pod názvom The Beyond, sa v novembri 1983, po premietaní v anglických kinách (1981) a následnom uvedení filmu na VHS nosiče (1982), zásluhou distribučného štúdia Vampix dostala na zoznam tzv. “Video nasties“ - t.j. zoznam zakázaných filmov. (Kusko.t2)
Reklama