Režie:
Lucio FulciScénář:
Lucio FulciKamera:
Sergio SalvatiHudba:
Pino DonaggioHrají:
Patrick Magee, Mimsy Farmer, David Warbeck, Al Cliver, Dagmar Lassander, Lucio Fulci, Bruno Corazzari, Daniela DoriaObsahy(1)
Zvrácené představy Lucia Fulciho se dokonale snoubí s temnou fantazií Edgara Allana Poea. Britský detektiv Gorley a americká novinářka Jill Treversová vyšetřují v malé anglické vesničce sérii záhadných úmrtí, která zprvu vypadají jako pouhé nehody. Do případu je zapleten i tajemný a mystickými silami nadaný profesor Robert Miles, jehož kočka byla na místě všech tragédií. Pouhá náhoda, nebo něco víc...? (oficiální text distributora)
(více)Recenze (75)
Mám rád béčkové horory. Ze dvou důvodů: a) pokud je to opravdu špatný béčkový horor, člověk se vydatně pobaví na účet tvůrců, b) béčkové tvůrce někdy napadne tak zvrácený nápad, který navíc díky relativní autorské volnosti můžou převést na plátno, že bych tak šokantní scény v mainstreamových filmech našel jen stěží. Ale u Černé kočky se nic z toho neděje. Ten film není špatný, tvůrcům se nezasmějete. A šokujících scén je tu poskrovnu; za zmínku stojí snad jen hořící paní, co se nám doslova roztéká před očima (přestože je jasně vidět, že jde o figurínu). Nejhorší filmy jsou ty průměrné. ()
Docela jsem s tímhle ekologickým diskem váhal, než jsem ho vsunul do dvd přehrávače, s obavami že půjde o recyklovatelný snímek tak tenký jako samotný disk, jehož jediným pozitivem bude, že ho pěkně strhám v komentáři na čsfd. Ale nakonec jsem byl příjemně překvapen, že se na to dalo dívat. Dobře vybudovaná atmosféra, drsňácká kočka a supr hudba, u Fulciho výjimečně vhodná a vůbec ne ulítlá, z Černé kočky dělají příjemný horůrek. ()
Fulci překvapil. Práce s kamerou mne zaujala. Střih místy též. Využití lidských a kočičích očí v některých situacích nahánělo hrůzu, jen všeho s mírou. I dík tomu byla atmosféra semo tamo velmi hustá a přiznám se, že jsem se i bál. Tzn. snímek splnil, co si předsevzal. Horší už byly další typické Fulciho neduhy. Scénář vskutku jak z partesu, odvolávat se na Poa je poněkud diletantské. Haprující logika, co naplat, mistr Fulci je v tomto kabrňák. Herci jak prkna, ale ne všichni, překvapivě. Nahotinka tu byla jen jedna a její nahota se dala i odůvodnit. Lacinost triků a hudby se dala čekat, tudíž, dobré. Plác, plác. ()
Detail na kočičí oči, detail na lidské oči, detail na kočičí oči, detail na lidské oči, kočičí vřískání, kočičí škrábání... Smrt. Je čas na další oběť. V rámci originality můžeme sem tam vynechat škrábání či vřískání, detaily na oči však rozhodně ne. Kdo rozmotá to záhadné klubko chlupů? Scénárista to tedy rozhodně nebude... ()
Nebyť všadeprítomných zoomov na oči, ani by ste v tom nespoznali Lucia Fulciho. Scenáristicky prehľadný thriller s minimom krvi, natočený v lokalitách anglickej dedinky. Jemné mysteriózno okolo čiernej mačky a jej majiteľa, hrdina-detektív, hrdinka-novinárka, a postupné rozplietanie záhady okolo vrážd, páchaných spomínanou mačkou. Jeden z najkonvenčnejších, no v rámci mainstreamu aj najsolídnejších Fulciho opusov. Dobre zvládnutý herecky, obrazovo i hudobne (profík Pino Donaggio). Jediný problém je absencia skutočného napätia. Miestami je to trochu nuda. ()
Galerie (10)
Photo © Italian International Film
Zajímavosti (1)
- Donald Pleasence měl původně hrát profesora Milese. (Chatterer)
Reklama