Čtrnáctiletý Lorenzo nemá rád lidi. Tím pádem ani školu a vlastně celou řadu dalších věcí, která přináší sociální kontakty. Jeho matka se rozhodne léčit ho u psychoterapeuta a je nadšena, že je léčba úspěšná, když se Lorenzo dobrovolně rozhodne jet na školní lyžařský výcvik. Chlapec ale místo cesty do hor uteče z autobusu a schová se ve sklepním bytě, ve kterém se ukrývá i jeho starší, na heroinu závislá nevlastní sestra Olivia. Během následujících dní se mezi sourozenci vyvíjí velice zvláštní vztah, který není ani čistě milenecký, sourozenecký, nebo přátelský, ale oběma fatálně zasáhne do života.(Febiofest)
Slarque
Komorní příběh čtrnáctiletého asociála a jeho starší nevlastní sestry právě procházející drogovým absťákem má velmi dlouhou a pomalou expozici. Ale čím déle vydržíte, tím více to začne všechno dávat smysl (včetně toho, že vám nejspíš byl hlavní hrdina od první chvíle nesympatický). Zmínku zaslouží i výborná použitá hudba (David Bowie, The Cure, Red Hot Chili Peppers, Arcade Fire, Muse).(24.2.2016)
neoBlast
Přiznávám rovnou, že jsem na tento film koukal jenom kvůli písni Space Oddity od Davida Bowieho nahrané v italštině. Zazní až v úplném závěru a čekat na ni 100 minut byl téměř nepřekonatelný úkol (pro tip - hledejte na youtube "Ragazzo solo, Ragazza sola"). Tea Falco je možná hot, ale interakce s druhým hlavním hrdinou filmu je hrozivě špatná, scénář jde od nikud nikam, na druhou stranu uzavřený prostor smrdí socialismem a myslím si, že západní kinematografie nikdy nebyla ponurou atmosférou nikdy blíže k našim Pelíškům... Nevím jestli to ale může být pochvala a Bertolucci mě asi na obalu DVD citovat nebude. 45 %(26.1.2016)
Vesecký
Převaha tří a dvou hvězdiček mezi hodnotiteli. Taky jsem váhal mezi těmito dvěma možnostmi, ale pak jsem se přiklonil ke třem hvězdičkám, protože příběh hlavu a patu měl. Co bylo nepravděpodobné a nedotažené, byl závěr, kde nebylo zřejmé, zda se matka o synovi dozví, že nebyl na lyžařském zájezdu, jak dalece mu uvěří... Nějak se mi nezdá věřit tomu, že by se neptala na podrobnosti z celého týdne. A že by nevlastním sourozencům ten týden strávený ve sklepě zasáhl do života, dokonce fatálně? To nebylo vůbec patrné.(6.7.2019)
Anderton
S niektorými staršími režisérskymi velikánmi je to ako s Rolling stones alebo Black Sabath. Občas sa pripomenú, ale všetkých aj tak zaujímajú staré zlaté časy. No a nie je to iba tým, že ich fanúšikovia nie sú tak nažhavení, ale aj tvorivou lenivosťou a stratou formy. Akoby Bertolucci mal napísaných zopár námetov od tých lepších po tie horšie, tie lepšie niekam zapatrošil a vylovil niečo z tej slabšej polovice, aby niečo proste natočil. Ak by aspoň jedna postava vo filme bola sympatická, možno by som sa viac dokázal vcítiť do postáv. Feťáčka prednáša múdra o živote a my sa máme nad tým zamýšľať. Môže byť, ale napadlo by to niekoho aj v reálnom živote?(10.7.2015)
Marthos
Čtrnáctiletý asociál, jeho starší nevlastní sestra, která jede v drogách a jeden promyšlenej plán, jak se alespoň na chvíli ztratit z dohledu starostlivých rodičů. Nonkonformní film Bernarda Bertolucciho, který se odehrává výhradně v suterénním prostoru mezi čtyřmi stěnami, na dvou ošuntělých gaučích a za zamřížovaným sklepním okénkem, je obnaženou reflexí světa dospívajících, akcentující jak odlišné postavení obou hlavních protagonistů, tak jejich sociální i společenskou vyloučenost. Zároveň je to film, který tvrdě a bez obalu ukazuje, jak vypadá absťák.(19.6.2017)