poster

Zvrácený

  • Francie

    Irréversible

  • Slovensko

    Zvrátený

  • Kanada

    Irreversible

  • Nový Zéland

    Irreversible

  • USA

    Irreversible

  • Velká Británie

    Irreversible

  • Austrálie

    Irreversible

  • Irsko

    Irreversible

Drama / Krimi / Thriller

Francie, 2002, 97 min (SE: 99 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Renton
    **

    Scénář: Gaspar Noé .. Náročnost úvodní obrazové kompozice, neposedná a neklidná kamera dělá už od počátku tento snímek těžce stravitelným. Záběry ostře kontrastují s pozdější klidnou atmosférou a dlouhými pasážemi bez jediného střihu. Stejně kontrastní je i příběh, začínající krutou pomstou a přes staticky natočené znásilnění se přenáší až k nahlédnutí do vztahu osob postižených tímto zločinem. Nechutné a drsné záběry nepochybně zvednou vlnu zájmu, ale chtělo to trochu víc promyslet, než jen téma zpracovat obráceně, inverzně, zvráceně..(27.4.2006)

  • Sarkastic
    ***

    Film se dá označit za kontroverzní, avšak stejně tak (ne-li spíš) za nevyrovnaný. A to nejenom scénami násilí, ale i zpracováním jako takovým. Jsou hrátky s kamerou milým a originálním experimentálním oživením podtrhující atmosféru snímku, nebo jenom bezúčelnou exhibicí, ze které diváka akorát tak bolí hlava a není schopný rozeznat, co je zrovna v záběru? Mělo by být publikum emočně odrovnáváno první polovinou filmu a pak to v něm má vše postupně dozrávat (s pomocí mistra Beethovena), protože je to ve výsledku pro sledujícího vlastně dosti zdrcující pozorovat ty nic netušící postavy a vědět to, co oni ne, nebo je divák vycucnut zbytečně brzo a zbytek filmu je pak pouze nastavovanou kaší nejenom bez citového účinku, ale i jakéhokoliv jiného, tedy víceméně nudou? To už si každý musí zodpovědět sám. Zvrácený je ten ojedinělý případ filmu, kterému kdokoli může dát jakékoli hodnocení, a naprosto ho pochopím. U mě dojmy z filmu skončily tak na půlce cesty, proto hodnotím průměrem, ale na scénu z podchodu jen tak nezapomenu, za její zpracování rozhodně palec nahoru.(3.2.2014)

  • Silas
    ****

    Z prvních 15 minut jsem se málem pozvracel (nemůže za to předcházející dýmka), a to už je vzhledem k mé nátuře co říct. Není toho moc vidět, na povrch vyplouvají neposlouchatelné skřeky a kamera klimbá jak zvonec od krávy. Ovšem jako vyjádření pocitů hlavního hrdiny je to skvělé. Skutečně těžký a znepokojivý kousek, který mě svým vyprávěcím stylem a nahou Monicou stále udržoval v pozoru, avšak nemůžu se ubránit dojmu, že je to celé "pouze" velká exhibice kameramana, který dostal o trochu více prostoru, než by bylo zdrávo.(12.8.2006)

  • Ajantis
    ****

    Jako nejlepší charakteristika filmu mi přijde, že je to (zdánlivě) běžný den několika obyčejných lidí. Ráno se spolu probudí dva - chlapec a dívka - v posteli, jdou na akci, pijí, tančí, dívka odejde dřív domů... a pak se něco stane. Ve filmu zazní věta ve smyslu, že se takové věci dějí, ale máme pocit, že jen těm ostatní lidem, a potud nás to nějak zvlášť nezajímá, ale jednou se to může stát i nám. A přesně tak to je. Není to jen film, ono se to všude kolem děje. A právě o tomhle přesvědčuje diváka velmi úspěšně - u každé reakce filmové postavy jsem cítil, že právě takhle musí reagovat a chápal jsem to. Je natočený hodně brutálně, téměř bez střihu (byť je rozfragmentován a části seřazeny pozpátku - je to ale spíš takový bonus, žádná revoluční novinka, obohacuje však film právě tím, že ten tak začíná tím nejbrutálnějším momentem a postupně se z brutality vynořují "všední lidské souvislosti" a ukazuje, že je to vlastně příběh obyčejných lidí jako my), afektovaně, s nevybíravou mluvou - každopádně nic z toho nevyznívá samoúčelně, byť režisér určitě nechtěl nešokovat. Důležitým prvkem je atmosféra, Zvrácený je velmi působivý, což je i dílem létající kamery, která plachtí mezi postavami, tmavými zákoutími, světelnými efekty v gay-klubu... a dunivé hudby.(18.12.2005)

  • FrodoF
    ****

    Originální příspěvek na téma plynutí času. Ani si nedovedu představit jak bylo natáčení jednotlivých scén složité. Zajímavý je také dokoment o počítačovýh tricích v tomto filmu, dozvíte se mimo jiné, jak násilníkovi přidělávali na počítači penis, potom co se z Moniky odvalí a museli ho přispůsobovat jeho pohybům.(3.3.2008)

  • - Prvních 30 minut filmu běží na pozadí zvuk o nízké frekvenci 28Hz, což je podobný ruch jako při zemětřesení. U lidí vyvolává nevolnosti a závratě, což je také důvod toho, že během oné části filmu lidé v místech jako Cannes nebo San Sebastian odcházeli z kinosálu. Toho prý tvůrci také chtěli docílit. (hot_spot)

  • - Část filmu použila česká skupina Elektrick Mann v jedné z jejich písniček s poněkud expresivním názvem "Jak's ji šukal'. (slatkac)

  • - Rozmlácený obličej v klubové rvačce a krev na obličeji Bellucci při znásilnění jsou digitální. (hot_spot)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace