poster

Zvrácený

  • Francie

    Irréversible

  • Slovensko

    Zvrátený

  • Kanada

    Irreversible

  • Nový Zéland

    Irreversible

  • USA

    Irreversible

  • Velká Británie

    Irreversible

  • Austrálie

    Irreversible

  • Irsko

    Irreversible

Drama / Krimi / Thriller

Francie, 2002, 97 min (SE: 99 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mahalik
    *****

    Můj nejsilnější filmový zážitek! Poprvé jsem cítil fyzickou bolest, která vycházela z mých pórů. Trpěl jsem...šíleně. Je to má nejhorší noční můra. Nenávidím ji a chci ji zničit, ale přitahuje mě, tak proč bych ji odklízel z cesty? Bylo to jako epileptický záchvat. Neumím to popsat, bubnuje mi hlava! Transcendentní zážitek, o kterém vím, že mě posune emotivně někam jinam. Ne vždy modrá barva v procentuálním měřítku znamená.!.!.! Vždyť jsem vycvičenej šílencem M.M., tak proč mě to tak dostalo? Píšu surrealisticky, protože to jinak nejde. Mnoho lidí mne odsoudí, avšak tenhle film má obrovské spektrum Čehosi. A nad ním budu bádat forever. O lidském mučení mluvím s despektem. Trápí mě, zabijí. Zvráceným by si však měl projít každý. Měl by si utřídit myšlenky a poznat sám sebe. Jsem neurválé zvíře či racionální člověk? A následnou odpověď vykřičet do Prostoru.(3.5.2010)

  • choze
    **

    Francouzský provokatér Gaspar Noé dělá ve ZVRÁCENÉM psí kusy, aby nějak, respektive jakkoli ozvláštnil jednoduchý příběh a zaujal diváky, ať už ulítlou (doslova) kamerou a la zpomalený pohled letící mouchy, veledlouhými depalmovskými záběry, obrácenou chronologií scén jako Nolan v MEMENTU či otevřenými scénami sexu a násilí. Jenže z neposedné kamery brzy začnou bolet oči a člověka přestane bavit luštit, co je zrovna v obraze, maximálně retardovaný děj v druhé půli nudí a scény zabití minimaxem a znásilnění Monicy Bellucci mají díky vyprávění příběhu od konce jen omezený emocionální účinek, protože o aktérech těchto scén při nich ještě nic nevíme. Noého vizuální exhibování a experimentování s formou navíc kazí zážitek z realistické podívané.(14.8.2006)

  • Sarkastic
    ***

    Film se dá označit za kontroverzní, avšak stejně tak (ne-li spíš) za nevyrovnaný. A to nejenom scénami násilí, ale i zpracováním jako takovým. Jsou hrátky s kamerou milým a originálním experimentálním oživením podtrhující atmosféru snímku, nebo jenom bezúčelnou exhibicí, ze které diváka akorát tak bolí hlava a není schopný rozeznat, co je zrovna v záběru? Mělo by být publikum emočně odrovnáváno první polovinou filmu a pak to v něm má vše postupně dozrávat (s pomocí mistra Beethovena), protože je to ve výsledku pro sledujícího vlastně dosti zdrcující pozorovat ty nic netušící postavy a vědět to, co oni ne, nebo je divák vycucnut zbytečně brzo a zbytek filmu je pak pouze nastavovanou kaší nejenom bez citového účinku, ale i jakéhokoliv jiného, tedy víceméně nudou? To už si každý musí zodpovědět sám. Zvrácený je ten ojedinělý případ filmu, kterému kdokoli může dát jakékoli hodnocení, a naprosto ho pochopím. U mě dojmy z filmu skončily tak na půlce cesty, proto hodnotím průměrem, ale na scénu z podchodu jen tak nezapomenu, za její zpracování rozhodně palec nahoru.(3.2.2014)

  • kleopatra
    ***

    Jestli jsem to dobře pochopila, tak Zvrácený je o znásilnění a o špíně a o čištotě a jde pozpátku. A to mi právě nesedí. Ten hasičák tlukoucí do rozmašírované hlavy v úvodu je hodně působivý, ale pokud vám nějaká dobrá duše dopředu nevyprávěla, jak se věci mají, zamává s vámi akt sám, ale kdo, komu, za co netušíte a když to pak rozuzlíte, už jste s emocemi někde jinde. Znásilnění v podchodu je bez diskuze síla a je jen škoda, že naopak chvíle pohody a banálních hovorů působí vedle toho jako vata.(26.3.2007)

  • Jordan
    ****

    úžasná ukážka, čo urobí dramaturgia s filmom, nebyť totiž celkovej dramaturgickej idey z ktorej potom vychádzala aj kamera a strih, išlo by o primitívny príbeh takmer bez deja, takto ale vzniklo naozaj brutálne dielo (pre silné žalúdky), ktorému by sa miestami dala uprieť trpká ba až úchylná obsesia v šokujúcom vyobrazovaní násilia (človeku hneď napadne, prečo sa pozerať na umelo vymyslené násilie, keď ho máme okolo seba všade dosť), no netreba opomenúť ani to, že je to vcelku mrazivá štúdia temných stránok ľudských pudov, encyklopédia pomsty a zvrátenosti a výsmešne ironický pohľad na relativitu dobra a zla a človeka bezbranného zoči voči budúcnosti(1.6.2006)

  • - Během scény na párty se Marcus (Vincent Cassel) v legraci představuje jedné z přítomných dívek nejprve jako Vincent. Křestní jeho představitele je skutečně Vincent. (Mefistofelle)

  • - Francouzská verze DVD má na obalu napsáno hrdé prohlášení, že při premiéře v Cannes odešlo 200 diváků z 2400. (hot_spot)

  • - V úvodu výrok "čas všechno zničí" obstará "řezník" (Philippe Nahon) z Noého předchozího filmu Seul contre tous (1998), který zde dokončuje vyprávění o svém zmršeném životě, započaté už filmem Carne (1991). (pekl)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace