Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bertrand Daumale je mondénní pařížský psychiatr. Jeho prominentním pacientem, kterému se Bertrand věnuje již celá léta, je profesor filosofie Toussaint zavřený na psychiatrické léčebně. Slavný profesor trpí maniodepresemi a sexuálními obsesemi. Nemůže zapomenout, jak našel svou ženu v náručí potetovaného barmana. Chybělo málo a místo v bláznici seděl slavný profesor ve vězení za vraždu své ženy. Jeho manželka sice škrcení přežila, ale nyní umírá a chce svého manžela naposledy vidět. Doufá, že jí odpustí. Bertrand přemluví svého přítele, ředitele ústavu, aby pustil Toussainta za jeho manželkou. V jejich společné cestě vidí příležitost, jak prověřit své sedmileté snažení a práce s Toussaintem. Cesta by pravděpodobně proběhla v klidu, kdyby profesor neměl svůj věrný stín. Jeden z pacientů kliniky, psychotický Angel nemůže bez Toussainta žít a tak není divu, že si nenechá tento výlet ujít. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (19)

Radko 

všechny recenze uživatele

Rozhodne nejde o pokračovanie v tradícii skvelých francúzskych komédií 60. a 70. rokov, výsledkom je nepodarená zvláštnosť, snažiaca sa presadiť aj tézy o psychicky chorých, ale strieľa až tak vedľa, že vo výsledku všetky existujúce predsudky potvrdzuje. Jedna zo scén vystihuje môj pocit z celku: pacient psychiatrie sa náhle zjaví ako jazdec rozbehnutého prázdneho detského kolotoča s umelohmotnými koníkmi uprostred noci. Dej tvorí putovanie dvoch ústavných chovancov (filozofa-násilníka a jeho slabomyseľného druha) pod dohľadom psychiatra-ľudomila, jeho mladej milenky francúzskou krajinou za posledným pomazaním. Znie to zvláštne? Iste a taký je aj zvyšok. Francúzi sú síce vyhlásení gurmáni, ale filmári by prípravu guľášu mali prenechať skôr kuchárom. ()

JimJam 

všechny recenze uživatele

Mě ten film tedy rozhodně pobavil, scénář byl dbře napsaný a všichni herci sympatičtí. Pravda je, že bez Michela Piccoliho by film nebyl taková pecka, ale jeho profesor Toussain je nepřekonatelný - scény, kdy společně s Bertrandem navštěvuje svou umírající manželku nebo v klášterě rozhání jeptišky křikem, že je sám ďábel, zvedají u mě hodnocení tohoto filmu z původně zamýšlených 3 hvězdiček. ()

Reklama

DJmilda 

všechny recenze uživatele

Já tento film znám s úplně jiným (nejspíš prvním) dabingem. Měl jsem VHS originálku od Vapet Production z roku 1994, tam ovšem název filmu na obalu byl "ÚTĚK BLÁZNŮ" Nyní mám celý film s tímto dabingem z VHS překopírovaný na dvd. Samozřejmě i zde mluví Pierra pan Petr Oliva Hlavně zde hlášky: "muž s mícou a žena s monte christem" jsou k popukání :D a takových vtipných hlášek tam je víc P.S. dabing z r. 2007 co běžel v TV se mi absolutně nelíbil ()

Deverant 

všechny recenze uživatele

Ten film je chytrý. Opravdu chytrý. Nejde jen o citace z Pascala a odkazy na Michela Foucaulta, ale hlavně o jakousi debatu o šílenství a šílencích, kterou vedou (většinou spíše svými činy než slovy) renomovaný psychiatr (Richard) a jeho pacient, profesor filosofie, který se pokusil zavraždit svou nevěrnou ženu (Piccoli). Pasáž z motorestu je jedna z nejzábavnějších co jsem za dlouhou dobu viděl. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Slabulinkatý scénář je místy vytuněn celkem podnětnými dialogy nuticími k zamyšlení. Ale pár mírně nakousnutých filozofických otázek na téma psychiatrie a nemocí ducha z něj nemůže udělat alespoň průměrnou záležitost. Režie také nestojí za nic, nebohý Pinon byl odsouzen do role trapného šaška, který má prý evokovat psychopata. Něco tak hloupého si nezaslouží ani komentář. Richard je zde značně umírněný, tedy pro své fanoušky, zvyklé na jeho ztřeštěné komedie, zřejmě i dost nepřijatelný. Pro nás ostatní zůstane jen nevýrazným. Celý film táhne Piccoli, jehož je pro takový brak skutečně škoda a dost mě překvapuje, že nabídku vůbec přijal. Zřejmě si chtěl zahrát v komedii, dlužno dodat, že tato poloha mu velmi sedí a jako vždy byl výborný. Ale jeden herec film nedělá. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama