poster

Nalevo od výtahu

  • francouzský

    À gauche en sortant de l'ascenseur

  • slovenský

    Naľavo od výťahu

  • anglický

    Door on the Left as You Leave the Elevator

Komedie

Francie, 1988, 83 min

Scénář:

Gérard Lauzier (scénář, divadelní hra)

Kamera:

Robert Fraisse

Hudba:

Murray Head

Producenti:

Claude Berri

Scénografie:

Jacques Bufnoir
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dreadd
    ***

    Dveře si právem vysloužily své místo v titulcích. Přestože se gagy často opakují, neděje se tak bezúčelně. Pierre Richard už předtím ukázal, že tento typ role mu velmi dobře sedí a obě osudové ženy jsou velmi sympatické. Kromě hádky ke konci filmu je Nalevo od výtahu výborná komedie, která dokonale využívá malý prostor.(31.1.2013)

  • GilEstel
    ****

    Tuhle starou klasiku s Pierrem Richardem jsem si po letech znovu osvěžil. Ani po čase neztratila nic ze svého lesku. Role plachého zamilovaného malíře, vrženého z ničeho nic do bouře společenských vášní a vztahů, jež při svém poklidném životě raději vždy obcházel obloukem, je stále stejně odzbrojující. Jeden z pilířů francouzské komedie 80. let, který dokáže pobavit i dojmout. Konverzační komedie v rychlém tempu. Takový dvacetidílný sitcom podaný v jednom díle. 73%(21.3.2012)

  • Jirkacek
    ***

    Francouzské komedie z dvacátého století podle mne patří k tomu nejlepšímu, co tento žánr v historii filmu mohl nabídnout. Mám je už od malička velmi rád a dá se říci, že jsem na nich vyrůstal, přičemž jednou z jejich nejvýraznějších postav tehdy byl Pierre Richard. Po právu jsem si jej zařadil mezi oblíbené herce a na každý jeho film jsem se velice těšil. Po jeho bláznivých filmech ze sedmdesátých a začátku osmdesátých let přišel rok 1988, v němž natočil neméně bláznivou situační komedii o délce 83 minut s názvem Nalevo od výtahu. V něm ztvárnil malíře obrazů, tichého, klidného, plachého a spořádaného muže, kterého má konečně, po celých měsících tajného zbožňování, navštívit v bytě vdaná Florence. Jejich setkání však narušila celá série neuvěřitelných situací se spoustou zvratů, které způsobil malířův žárlivý a násilnický soused Richard Bohringer, žijící ve vedlejším bytě s mladou milenkou, kterou si střihla dokonalou postavou obdařená Emmanuelle Béart. V důsledku bláznivého scénáře jsme se zasmáli u mnoha šílených situací, z nichž byl vyjmul scénu, kdy Florence sjela výtahem dolů a při vystupování zvedala kalhotky Emmanuelle Béart, které se jí namotaly na botu, přičemž ji sledoval jakýsi obyvatel domu. Scénárista se dokonale vyřádil při scéně se dvěma policisty, kteří přijeli vyšetřovat do malířova bytu náhodnou střelbu s pistole, kterou si Pierre Richard spletl se stejně vypadajícím zapalovačem. To bylo věru vysvětlování ! A ty zabouchnuté dveře, ty způsobily tolik problémů ! A tak bych mohl pokračovat ve výčtu komických situací dál a dál. Musím vyzvednout dokonalé herecké výkony všech zúčastněných, přičemž jich ale moc nebylo. Jen málokdy se povede natočit tak skvělý film s takovým malým počtem herců. Dál zde totiž významnější role hrála už jen uklízečka Marilda (Martine Maximin), malířův přítel Jean-Yves (Jean-Michel Dupuis), zvědavý manžel André Arnaud (Pierre Vernier), a zmatení policisté (Eric Blanc a Michel Creton). Navíc se celý film točil skoro pořád jen na jednom místě, to jest v bytě sympatického výtvarníka, což znásobuje umění celého týmu filmařů. Napsat tolik dialogů, to je práce hodná obdivu. Suma sumárum, snímek Nalevo od výtahu ode mne po zásluze získal tři levé hvězdičky ***.(18.11.2018)

  • Segrestor
    *****

    Poněkud jiný film s poněkud jiným Pierrem Richardem. Není zde za roztržité hovado, za nedošuka, který všechno poplete. Je respektovaná osobnost, umělec. Ale pořád je v něm trochu toho smolařství. Navíc totiž na sebe nestrhává pozornost jen Pierre Richard sám, ale skutečně každý jednotlivý herec této takřka inscenační komedie. Alfou omegou celého filmu jsou průvanem zavírané dveře jednoho podlaží činžovního domu v Paříži a především jejich majitelé. Roztodivný pár (mladá dívka a chorobně žárlivý starší muž) a nakonec zamilovaný výtvarník Richard, který vyčkává příchodu své femme fatale. Vše se pochopitelně natolik zkomplikuje, že životy zainteresovaných postav nebudou už nikdy tak jako dřív. Skvělá francouzská komedie, která dovede pobavit i po miliontém zhlédnutí. Kouzlo spočívá v detailu. Pokaždé se dovedu smát nějaké nově objevené maličkosti. Pro mne nejlepší film s Pierrem Richardem a klidně bych se nebál říct, že i moje nejoblíbenější francouzská komedie vůbec.(19.9.2011)

  • Maynard.
    **

    Tenhle koment pojmu trošku jako Mrzout ze šmoulů nebo jak se ten prcek jmenuje. Nemám rád P.Richarda, jeho humor mi nikde nesedí a sedět nebude. Nemám rád filmy, který se odehrávaj na chodbě a ve dvou bytech. Nemám rád filmy, ve kterých je zápletka uplně o ničem. Nemám rád filmy, kde se snažej bejt za každou cenu vtipný, ale je to přeplácaný jako ďas. Jediný co v tomhle filmu stojí za zmínku, tak je prdelka jedný z hereček. Jinak to stojí za starou bačkoru. Takže sem to vlastně okomentoval dřív než to skončilo a vůbec mě nezajímalo jak to vlastně skončilo :o). Jo, i takle mrzutý může bejt sváteční dopoledne :o). Ale jedním debilním filmem si přece nenechám znechutit 17.listopad...(17.11.2016)

  • - Vedle dveří od bytu je uvedeno 6A, ale ve chvíli, kdy přichází policisté, je možné všimnout si označení 9A. (Rosalinda)

  • - V titulkoch na konci filmu sú ako posledná hlavná úloha uvedené dvere. (Autogram)

  • - Automobil, který patří příteli Yanna (Jean-Michel Dupuis), je Mercedes-Benz 450 SL, vyráběný během let 1971 - 1980. (epicride)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace