Reklama

Reklama

8 1/2 ženy

všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Po smrti své ženy se starý pan Emmenthal, zámožný muž s domem v Ženevě, upíná ke svému synovi Storeymu, majiteli řetězce heren v Kjótu. Navazují spolu zcela nový, otevřený vztah, diskutují především sex, ženy, své frustrace z dětství a Felliniho filmy. Nakonec si do domu pana Emmenthala stěhují osm a půl ženy různých povolání a vzezření, aby se tam s nimi oddávali slastem a žili jako velká rodina. Asi po roce soužití se jejich komunita rozpadá. Některé ženy se proti Emmenthalům spolčí a oloupí je o herny v Kjótu, jedna žena umírá, další propadá šílenství a jiná uhání pryč (nahá a na koni), jednu ženu seberou mafiáni, jiné (té, která neustále rodí děti) se chtějí muži sami zbavit a posadí ji na letadlo do města s exoticky znějícím názvem. V závěru starý pán Emmenthal (poté, co se duševně odpoutal od své zesnulé ženy a dokázal milovat všechny) ve slasti umírá. Poslední žena odjíždí se svým milencem a Storey zůstává sám. Celý příběh je provázen zemětřeseními, které Storey přivolává a které mají symbolický význam vnějšího projevu něčeho, co se odehrává uvnitř - protože celý film je ve své podstatě právě o tom, co se odehrává uvnitř. (Phaedra)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (29)

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Mé první setkání s Greenawayem a nedopadlo vůbec špatně. Je to přesně ten případ, kdy si koupíte nějaké DVD v Levných knihách, protože vás zaujme obal s tím, že když to bude kravina, přece jen to nestálo moc peněz. A ono vás to nakonec překvapí. Celý ten film je vlastně o sexu a šukání, ale sex ani šukání v něm nezahlédnete, jen tu a tam (a to v míře tak malé, že ji předčí kdejaký sedmdesátkový horror nebo současná teenkomedie) nahou ženu (a chlapa taky). Ale i tak to stojí za to, Toni Collette mě velmi překvapila (ani jsem nevěděl, že tam hraje) a pohled na ke kameře zády sedící nahou Polly Walker je unikátní odměna za sledování ryze konverzačního filmu. Když mi došlo, že prostě na sex před kamerou v tom filmu nedojde, uvědomil jsem si nádheru a umění Greenawaye pojmout to skvěle jen slovy (některé dialogy a proslovy jsou hodně povedené, trefné a humorné). A povedlo se mu to. S jednou jedinou vadou na kráse. Nevím čím to je, ale poslední dobou mi připadá, že koukám na filmy, které jsou zbytečně a ke své škodě delší, než by měly být. Určitě se k tomu filmu ještě někdy vrátím a poohlédnu se po další Grenawayově tvorbě. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Greenaway už je asi unavený a začal vykrádat sám sebe, a to co bylo v jeho předchozích filmech originální, tady působí samoúčelně, jako např. sáhodlouhé žvanění o sexu a spousta povadlé nahoty. Bohužel zde chybí i Nymanova hudba, která dodávala jeho dřívějším filmům vznešený kontrast. Ale cílové publikum si i zde něco najde, třeba prasnici Hortenzii... ()

Reklama

M.Macho 

všechny recenze uživatele

Další nezkalená Greenawayova výprava do Asie. Po básnivé Knize snů trochu více povolnosti a psychoanalytického sexu. Ač skoro 9 žen kombinuje dřívější témata a postupy stále si myslím, že jde o nekonvenční, doslova komorní drama s velmi neobvyklými dialogy a podmanivou, vzršující atmosférou Mondrianových čar. Nechybí stylizovaná mluva a skvostné vizuální zpracování. Jen je věru lehce narušeno jasně jedoucím merzedesem. Načež, že bych to přímo žánrově řadil jako komedii... To potom byl v Japonsku kde kdo... ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Film, kde se po smrti manželky a matky sbližují otec Philip (John Standing) a jeho syn Storey (Matthew Delamere) Emmenthalové, bohatí lidé, kteří nacházejí cestu zapomění a útěk ze všední nudy v životě plným sexuálních radovánek a orgií a pořídí si malý harém: japonskou gamblerku Šimatu (Annie Šizuka Inoh), která od nich nakonec pod výhružkou získá síť heren v Japonsku, Mio (Kirina Mano), která che být ženštější a ženštější, až z toho umírá, bývalá služka Clothilde (Barbara Sarafian), která nakonec na sebe vezme vinu dlužnice, ale sama hodlala otrávit Philipa, bývalá defraudatka a nyní zbožná žena Griselda (Toni Collette), která nakonec utíká do kláštera, Beryl (Amanda Plummer), která měla ráda prasata a koně a svobodu, japonská tlumočnice Kito (Vivian Wu), velmi plodná Giaconda (Natacha Amal), kterou kvůli její vysoké plodnosti posílají letadlem do Jižní Ameriky, půlžena Giulietta (Manna Fujiwara) a Palmira (Polly Walker), jediná žena, která tam chtěla přijít sama a která jako jakýsi živel burcoval ostatní ženy proti otci se synem. Všechno nakonec končí smrtí Philipa. Film, kde se smysl života nachází v sexu. ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

To, že je ten film divný, zcela absurdní, naprosto přestylizovaný, to by mi asi ani tolik nevadilo. Blbé je, že vypadá trochu jako dobře natočené nic. Po jeho shlédnutí člověku zbyde jen pocit prázdnoty. Ale možná, že to tak má být a ten zmíněný pocit prázdnoty je tím hlavním sdělením tohoto filmu. Tedy vedle, pravda starého, známého a otřepaného, ovšem stále velmi pravdivého, že peníze jsou často pouze iluzí skutečné moci, síly a významnosti, nežkuli ještě otřepanějšího, že štěstí si za peníze nelze koupit... Zdánlivý otrok je ve skutečnosti hlavním hybatelem, zdánlivý pán je poslušným otrokem. Asi právě to chtěl Greenaway sdělit a aby to bylo efektní a podmanivé, obalil to spoustou podivnosti a čarokrásnou, vycizelovanou kamerou. Budiž... za kameru a originálně podané sdělení si 8 1/2 ženy 75% rozhodně zaslouží... Zajímavé komentáře: gudaulin, Radko, M.Macho, Phaedra ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama