Reklama

Reklama

V roce 1989 jedenadvacetiletý iniciátor studentských protestů, dnes čtyřicátník, který má za sebou životní zvraty, výhry i zklamání. Jakuba Špalka pohání vpřed a zároveň pohlcuje posedlost divadlem. Jeho dům za Prahou se postupně plní kulisami a kostýmy, Jakubova žena a dvě dcery z něj však odešly. Za dveřmi čeká nový začátek a jedno z nejtěžších rozhodnutí vůbec. Film o hledání rovnováhy mezi svobodou, odpovědností za druhé a uměleckými zásadami přibližuje 23 let života jedné z nejvýraznějších osobností českého divadla. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Recenze (14)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Helenu Třeštíkovou pro sebe vlastně pořád ještě objevuji, protože jediný dokument, který jsem od ní doposud viděl, je "Katka", což je ale dokument, který na mě udělal dojem. "Život s Kašparem" zase pěkně ukazuje, jak se lidé mohou měnit, jak se mění jejich názory a jejich postoje k životu. A možná i odhaluje to, jací jsou. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Kdesi jsem četl podtitul o muži ve víru doby, to je přesné, Helena Třeštíková nám nenásilně předkládá určitý výseč našich dějin posledních pětadvaceti let, začíná to euforií, přes práci, překážky až k rozuzlení - Jakub Špalek a sním většina ostatních angažovaných lidí není pouze hrdina nebo jen záporná postava, hlavně je to totiž člověk. Jednoduché, ale je potřeba to stále vyslovovat. ()

Reklama

plechulka 

všechny recenze uživatele

Oproti "předrecenzentům" mne téma odlišného pohledu na zásadní věc mezi Jakubem Špalkem a jeho partnerkou zaujala z celého dokumentu nejvíc - že je hlavní protagonista hodně zaujatý svou prací, to jsem tak nějak tušila a věděla z jiných zdrojů a tudíž mne to nepřekvapilo. Zato téma "dát či nedat" ve mne rezonovalo několik dní... ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Ačkoli má být dokument o vztahu Jakuba Špalka k divadelní společnosti, kterou na přelomu 80. a 90. let založil (k čemuž odkazuje i samotný název filmu), je spíše o tom, jak mu divadlo "komplikuje" rodinný život, jak je oddán věci, jak divadlu obětuje naprosto vše, aniž by něco detailního z Kašpara jako takového ukázal. Těžko bych ale mohl Třeštíkové tuhle uměleckou volbu vyčítat (i vzhledem k výmluvnému konfliktu, který ve výsledném filmu zůstal, po němž následovala několikaletá pauza v natáčení). Stejně jako u Lavičkova časosběru i zde jsou nejsilnějšími momenty ty, kdy jsou vidět na Špalkovi drobné nuance v chování a názorech, kdy se z nejdříve odhodlaného, zapáleného a i arogantního a egoistického člověka, který v lecčems upřednostil divadlo před rodinou (včetně inkriminované a hodně diskutované transplantace ledviny), postupně stává více smířlivým, životem opráskaným jedincem hledající životní jistoty a rodinné zázemí (a připouští darování ledviny své partnerce). Holt sledování uměleckých osobností bývá obvykle zajímavější (narážka na tebe Soukromý vesmíre). ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Herci v jakékoli diskusní talk show mluví jen o divadle a herec Kašpar není výjimkou. V jeho životě v tomto časosběrném dokumentu existuje pouze partnerka - rozmnožení se a rozvod, divadlo a zase divadlo, nová partnerka a její zdravotní potíže. Oceňují Kašparovo upřímné vysvětlení , proč partnerce nechce věnovat ledvinu. Mám na to stejný názor. ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama