Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sandra pracuje v místní solární elektrárně a právě se zotavuje z depresí, které byly důvodem její časté absence v práci. Vedení společnosti nemá zájem o takovéto zaměstnance, avšak nechce vystupovat ve zlém světle. Finální rozhodnutí o Sandřině osudu tak nechává na jejích kolezích, kteří mají určit, zda Sandra o práci přijde anebo ne. Pokud ano, budou si moci ponechat své roční bonusy ve výši 1000 eur, a pokud ne, tak o ně přijdou. Sandra se však nevzdává a během dvou dnů  a jedné noci se ze všech sil snaží přesvědčit kolegy, aby se rozhodli v její prospěch. Sandřina prosba je jednoduchá: "Nelitujte mě! Jen se zkuste vžít do mé situace." (Film Europe)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (218)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Snímek o tom, s jakými problémy v práci se lidé také mohou vyrovnávat. Francouzi vědí, že Marion Cotillard je národní poklad a dávají jí role, kde může naprosto úchvatně vyniknout. To se jí daří i tady. Prostě žena s depresemi, kterou chtějí vychytrale vyhodit. Dobře natočené, ale nějak jsem čekal, že mě to odrovná víc. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Sandra je na maródke,je PN,je piatok,zvoní jej telefón,zdvíha ho,ale ešte ide vybrať koláč z trúby a počúva človeka na druhom konci a dozvedá sa nepríjemnú novinu,ktorú urobili za jej chrbátom...Dostáva padáka,vyhadzov,kopačky,a tým pádom vznikajú opletačky,lebo sa jej dostane jedna jediná možnosť,že v pondelok bude tajné hlasovanie,kde kolegovia,zamestnanci ju buď podržia,ale vtedy by prišli o lukratívnych 1000 EURO Prémie.Tak Sandra nie je dva krát nadšená,víkend bude pre ňu vyčerpávajúcou záležitosťou,kolegyňa z práce jej dáva kontakty na kolegov,telefónne čísla,adresy,na ktorých nájde svojich kolegov,ktorých pozná z práce,nepozná ich druhú tvár,za ktorou sa skrývajú v súkromí,aspoň zistí,čo sú zač.To znamená,že aby som nezabudol,má takú silnú podporu svojho manžela Manua,že stretnutie sa s kolegami bude rôzne,nebude to skrátka prechádza ružovou záhradou,navštívi ich,no bude v tom určitá dávka adrenalínu,aspoň z jednej strany markantná.Ak by som mal hovoriť o situácii u nás na Slovensku,kde 99 percent ľudí si drží svoju prácu,stoj,čo stoj,tak pochybujem,že medzi touto armádou nezamestnaných,by bol niekto ochotný vzdať sa svojho nároku na plat,na prémie a cetera.Je to bohužiaľ otrepané klišé,ale tu sa dnes stará každý sám o seba,má kopec pôžičiek,niektorí sú zadĺžení až po uši,alebo splácajú hypotéku na dom,byt na niekoľko rokov,čo poznám ľudí,čo budú splácať až pomaly do dôchodku,strachovať sa,aby ma nevykopli zo zamestnania a pod.Sandra nelení,lebo komu sa nelení,tomu sa zelení,vydáva sa na cestu,ktorú by závidel aj Frodo Pytlík,cez sobotu a nedeľu bude tak extrémne vystresovaná,zároveň aj miestami šťastná,že si zvykla dávkovať tabletky,asi proti stresu,ktorú do seba nasype,až ju to zloží k zemi.Klasicky som sa s ňou stotožnil,poznám to,už ma vykopli ako prašivého psa,že som sa z toho dlho nemohol spamätať,lebo v tom bolo čosi viac,ale potom som zvážil,že som sa vďaka vyhadzovu dostal na miesta,o ktorých som nesníval ani v tom najlepšom sne,ako sa hovorí,že niečo zlé je na niečo dobré,tak som v presvedčení,že Sandra si našla lepší JOB.Bratia Dardenneovci sú pre mňa neznámy pojem,čo sa dnes zmení,Marion poznám,ale dlhšie obdobie som ju nikde nevidel,i keď viem,že nakrúca,páči sa mi táto sympatická francúzska,ktorá behá z Hollywoodu do Európy,lebo táto holka má na veľa,ako sa otŕčať v Mekke Filmu.Ako by ste sa vy zachovali na jej mieste,alebo ak by ste boli jej kolegovia?Dilema?Ja viem,čo by som urobil... ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Problém je už v námětu, stojící na tom, že docent Zlo v čele ble ble firmy si během drbání perské kočky s náhrdelníkem usmyslel, že principielně zkurví svým zaměstnancům víkendový lenošení tím, že jim na pondělí zadá domácí úkol z etiky a morálky. Buď kopnout do prdele nesvéprávnou Marion Cottilard, jejíž psychiatr dle mě není zrovna člověk na svém místě nebo si ponechají nemalý roční platový bonus. To by mohlo přidat trochu koule do dalšího team buildingu minimálně. Tohle východisko není apriori špatné, ale neodpovídá tomu rakovinově serioznímu zpracování (btw až na poslední dva body Dogma jak vyšitá) bez špetky nadhledu, který jednou provždy dokazuje, že věrné zpracování deprese není filmově atraktivní disciplínou, ať už se tam Corillard třeba umlátí před tou kamerou. Není to podvratné, není to nijak novátorské, ani náhodou zábavné a v tom, co se snaží přednést to není tím pádem životaschopné. Oceňuju rezignaci na formální estetiku, kdy zapařenost nekvalitního letního víkendu umocňuje jednotlivé scény odehrávající se na odporných satelitních předměstích, benzínkách, sídlácích a novostavbách, nicméně od toho mám Ulricha Seidla. ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

"Dva dny, jedna noc není jen dalším dardennovským triumfem na poli společensky naléhavého dramatu, ale současně dobrým důkazem, že za dokonale věrnými iluzemi skutečnosti nestojí náhoda, nýbrž poctivá, vyčerpávající dřina." Reflexe filmu na 25fps ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

"Nápad jistě dobrý. Výsledky..." *** Je to můj druhý a asi i poslední pokus o Dardenny. Jejich filmy musí být skvělou pastvou pro intelektuály, kteří rádi píší inteligentní eseje, ale jsou bolestivým trestem pro vnímavé jedince, kteří místo sbírání postřehů, nápadů a rozvíjení konstrukcí o tom, co film chce říct, poctivě sledují, co doopravdy říká. Protože ten rozdíl je nebetyčný a k uzoufání. Nezávaznost a nahodilost jednotlivostí v celku banálního příběhu, povrchní a nedbalá konstrukce. Děj dospěje do finále, které pro něj režiséři předem navrhli, bez ohledu na všechno, co postavám mezitím do scénáře napíšou. Nějak to uběhne, mohlo by i jinak, události na sobě nejsou závislé, jsou zaměnitelné i vyměnitelné, i zanedbatelné, postavy je nereflektují, tzv. klíčové momenty (třeba pokusná sebevražda, nebo že na konci to bude osm na osm) jsou předem rozeseté a člověk, který vnímá organicky, si rve vlasy nad těmi jalovými, nefungujícími výplněmi mezi tím, zkratkovitými zjednodušenými výjevy, jejichž užití samo o sobě nemá žádný specifický smysl a účel (pakliže ho nechcete v eseji brilantně vymyslet). Rozhovory Sandry s kolegy, na nichž by se dalo vystavět třeba sžíravě chytré nebo dojemné nebo jakékoli jiné konverzační drama, tu nejsou vůbec klíčové, i když chtějí být, ani si je nemusíte pamatovat, nezáleží na jejich průběhu, který ostatně doslova nestojí za řeč, nemají obsah, vývoj, v podstatě jde vždy jen o to, aby Sandra u dveří položila otázku, něco se zahuhlalo, padl ortel a ona poděkovala a šla - záleží jen na jejich předem stanoveném výsledku, jenž má být signifikantní a výmluvný, protože to tak scénář chce, ne proto, že bychom to pociťovali. Mezi všeobecně panující předváděnou lhostejností a povrchostí unavených figur k situaci je i každá vzájemná náklonnost nebo nevraživost mezi postavami nahodilá a nepodložená, a všechny jejich výstupy působí jako nevěrohodné studentské etudy, emoce se předvedou, aniž by byly hlouběji podložené, jsou hysterické a křiklavé, jsou to jen odvedené výkony - tu má jeden kolega dvě minuty, aby se rozplakal studem, tu se má žena druhého kolegy osopit, tady manžel kolegyně předvést násilnou povahu, tam má jiný koukat zkroušeně, onde další - dosazujte si... stačí si to takhle přeříkat, abyste se kousali nudou - a film to jen otrocky vydefiluje, musíte to jedno po druhém vydržet. A přitom rozporů mezi tím, co se dokazuje, a tím, na čem se to ukazuje, je tam na každém kroku víc než logických a harmonických shod. *** Ale nehledě na tuhle polopatičnost sociálních konstrkutů, pro něž Dardenni poměrně nahodile využívají filmové médium (ty árie o jejich dokumentární kameře - prosím pěkně, já když se dívám, jak ta holka jde v tílku po vyklizené ulici ve středu záběru a snímá ji kamera, tak za zády úplně cítím filmový štáb a jak je to zinscenované... - Dardenni jsou spíš tak prostoduší, že jim to nechce nikdo věřit a povznáší se to na umění - oni pro mě ve filmu ztělesňují rozdíl mezi naivismem a naivitou, k dokumentární kameře mají setsakra daleko - nehledě na to, že se ta rádoby doku technika tvrdě tluče s evidentní vykonstruovaností scénáře), mě zlobí jejich nepohotovost, zpátečnická morálka a okoralost. Jestliže už filmem místo ukazování spíše sociálně promlouvají - cože to chtěli říct? V době, kdy konečně s novou silou na západě prosvítá, že každá placená práce je vlastně moderní způsob nevolnictví a otroctví, že lidi by měli mít nezadatelné právo na základní příjem, aby mohli sami podle svého rozvíjet svůj potenciál a budovat skutečné sociální vztahy, oni přijdou s fraškou o depresivní bleduli, jejíž "pracovní síla" a jakási nyvý a nevýrazný charakter se tu vyvažují v kolektivu proti peněžní odměně, kde přitom parta pracovníků namíchaných jako v reklamě Bennetonu mezi sebou nemá žádné vztahy, které by film dokázal ústrojně zachytit, výsledek volby je předem určený scénářem, nikoli dějem, a poselství je sice nejasné, ale zřetelně nemoderní. Mašinérie filmu se tu dře o mašinérii zaměstnávání a lká po chimérické lidskosti a spravedlnosti v systému, na který už dnešek dávno nazírá jako zavrženíhodné otrokářství minulého tisíciletí. Vždyť je to chuděrka hrdinka jako z pera Thomase Hardyho, jen v dnešních kulisách. Dardenni fakticky zaspali dobu, jako didaktici, esejisti i filmaři. *~~ () (méně) (více)

Galerie (43)

Zajímavosti (9)

  • Luc Dardenne uvedl, že scénář byl napsán poměrně rychle. Psát jej začal v říjnu 2012 a dokončen byl v březnu 2013. (Terva)
  • Olivier Gourmet se ve filmu objevuje na malou chvilku jako divočák z Ardennes, což je přezdívka vévody z Cléves, postavy z belgických dějin. (Zdroj: Cinema) (Terva)

Související novinky

Startuje první ročník festivalu Na hlavu

Startuje první ročník festivalu Na hlavu

13.04.2017

V pražském kině Světozor se 20. - 23. dubna koná první ročník filmového festivalu Na hlavu. Nabídne netradiční spojení projekcí často velice známých filmů s přednáškami, jež filmy představí v novém… (více)

Přehlídka Crème de la Crème II

Přehlídka Crème de la Crème II

12.05.2015

Druhý ročník přehlídky francouzských filmů Crème de la Crème se uskuteční od 13. do 17. 5. v pražských kinech Lucerna, Evald a Mat a poprvé vstoupí do regionů. Do kin za nevšedními zážitky mohou… (více)

Assassin's Creed půjde ve stopách Marvelu

Assassin's Creed půjde ve stopách Marvelu

15.02.2015

Filmové vesmíry jsou dnes základem studiové politiky. Poté, co Marvel dokázal rozjet několik filmových sérií a protínat je velkými crossovery, se bude tento postup aplikovat u comicsových adaptací od… (více)

Reklama

Reklama