Reklama

Reklama

Trojice zlodějů uprchla z vězení a příliš se netrápí tím, že na svobodě nejsou schopni žít bez poctivě vydělaných peněz. Cílem jejich "zájmu" se stávají banky. Mezi jednotlivými loupežemi se ukrývají u autoopraváře Dee Mobleyho a jeho dcery Keechie, anebo v domě Mattie Mansfieldové. Stále senzačnější zprávy o jejich krádežích bez kapky krve je však postupně donutí rozdělit se. Nejmladší z nich, třiadvacetiletý Bowie, se však vážně zamiloval do Keechie... Snímek, patřící mezi nejlepší tituly žánru filmu noir (takzvaného černého filmu) uznávaný klasik americké kinematografie, Nicholas Ray (Johnny Guitar, Útěk do bezpečí Rebel bez příčiny, Král králů a 55 dní v Pekingu). Kriminální příběh, odehrávající se v době Velké deprese, byl natočen podle románu Edwarda Andersona Zloději jako my, podle kterého vznikl později také stejnojmenný remake Roberta Altmana. (Česká televize)

(více)

Recenze (28)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(LFŠ 2010) Debutový film Nicholase Raye ŽIJÍ V NOCI nedosahuje kvalit pozdějšího noiru NA OPUŠTĚNÉM MÍSTĚ, protože má na místo světem protřelých a cynických postav naivní mladý pár a chybí mu scénáristická sofistikovanost; nestane se kanonickým dílem žánru jako westernový JOHNNY GUITAR či teenpick REBEL BEZ PŘÍČINY, jelikož ničím výrazně nevybočuje a spíše není schopen dostát zásadám, než aby si s nimi důmyslně pohrával; dokonce ani neuchvátí velkolepými scenériemi a hereckými hvězdami jako počiny na sklonku režijní dráhy KRÁL KRÁLŮ a 55 DNÍ V PEKINGU, přestože jde o jeden z prvních snímků, u nichž byla živá akce natáčena z helikoptéry. I tak ale stojí za zhlédnutí, i když spíš jako melodramatická romance, která se soustřeďuje na vykreslení mladého bonnieclydeovského páru, než jako film noir s důrazem na styl a zrádné vyprávění. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Mladomanželia na úteku pred zákonom, korý sa snaží dohnať mužskú polovicu páru za jeho zločiny v minulosti. Jednoduchý príbeh, ktorý viac ako na napätie a zauzľovanie zápletky stavia na romantickom podtóne. Vďaka tomu ako aj slabším ústredným hereckým výkonom (hlavne mužský part) prvky drámy a krimi noiru sú skôr príťažou ako akcelerátorom deja. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Nycholas Ray /Rebel bez priciny, Na opustenem Miste/ natocil lahko nadpriemerny film noir, ktory je tuna dost podceneny navyse. Film sa tematicky venuje prepadavaniu bank, co povazujem za vyborny namet sam o sebe + do toho okorenit to aj nejakou mylostnou liniou ona +on. A moze sa rozjet kvalitna noirova filmarina, ktorej nechyba temne nasvietenie, pokrivene charaktery, genialne dialogy, skvostne herecke vykony a nadovsetko slusne kulisy ba miestami aj exteriery sa najdu. Tempo nie je strhujuce, ale skor pokojne, no nuda nedostala sancu. Ktomu sice herci mi nic nehovoria, ale tych 92 minut je na film -noir tak akurat : 70 % ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Kdybych měl tento film zhodnotit jedním jediným slovem, použil bych slovo: vlažný. Ano, přesně takový tenhle film je, jako vlažný čaj nebo káva, ještě k tomu bez chuti a vůně. Je to film, který sice nenudí, ale dost vratce balancuje na té hraně, za níž už se dostavuje nuda. Hodina a půl dramatu, které nijak dramatické není, a k tomu velmi slabé herecké výkony. ()

jatamansi 

všechny recenze uživatele

„Na banku musej bejt tři komáři.“ Kdo je tady větší mluvka a kdo má větší strach? Kdo větší oči a kdo největší plány? Kdo největší sny o budoucnosti? Příběh tří uprchlých vězňů, jejichž minulost se mísí s přítomností. První banka, první peníze. „Musíš se naučit si užívat.“ Postřelený policista mimo plán, ale nervy neuhlídáš. V podstatě banální zápletka. Malér a také láska, svatba za 20 dolarů, žádné cavyky. „Celou dobu vědí jen jedno, dřív nebo později je chytneme.“ Starý kamarád se objeví dřív, než je žádoucí. A ještě k tomu žárlí na pochybnou slávu mladého Artura. „Všechno bývá do třetice.“ „Bylo to buď já nebo oni a vybral sis je.“ Příběh o tom, jak mašinérie a nedorozumění udělají z naivního kluka vyhlášeného zločince, v budoucnosti dál hojně používané téma. Včetně zrady – něco za něco spolehlivě funguje dodnes. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (4)

  • Truffaut v recenzii filmu uviedol: Ray nepoužíva filmovú techniku vedome, racionálne, ale skôr inštinktívne. Kompozičné riešenia sa preto odkláňajú od zaužívanej zobrazovacej tradície. Ray dodáva každému záberu istú emocionálnu kvalitu. Výsledkom je preto film pôsobiaci až rozprávkovým dojmom, taký snový western. Poetická intuícia tak zbližuje Raya hlavne s Rossellinim, obaja zdieľajú snahu nikdy nič nevysvetľovať, ale iba ukazovať. Ray je taký hollywoodsky Rossellini. Tvorí skôr skicu, než aby natáčal filmy.“ (Biopler)
  • Jedná se o první film, který režíroval Nicholas Ray. (Pumiiix)

Reklama

Reklama