Reklama

Reklama

Trojice zlodějů uprchla z vězení a příliš se netrápí tím, že na svobodě nejsou schopni žít bez poctivě vydělaných peněz. Cílem jejich "zájmu" se stávají banky. Mezi jednotlivými loupežemi se ukrývají u autoopraváře Dee Mobleyho a jeho dcery Keechie, anebo v domě Mattie Mansfieldové. Stále senzačnější zprávy o jejich krádežích bez kapky krve je však postupně donutí rozdělit se. Nejmladší z nich, třiadvacetiletý Bowie, se však vážně zamiloval do Keechie... Snímek, patřící mezi nejlepší tituly žánru filmu noir (takzvaného černého filmu) uznávaný klasik americké kinematografie, Nicholas Ray (Johnny Guitar, Útěk do bezpečí Rebel bez příčiny, Král králů a 55 dní v Pekingu). Kriminální příběh, odehrávající se v době Velké deprese, byl natočen podle románu Edwarda Andersona Zloději jako my, podle kterého vznikl později také stejnojmenný remake Roberta Altmana. (Česká televize)

(více)

Recenze (28)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Nycholas Ray /Rebel bez priciny, Na opustenem Miste/ natocil lahko nadpriemerny film noir, ktory je tuna dost podceneny navyse. Film sa tematicky venuje prepadavaniu bank, co povazujem za vyborny namet sam o sebe + do toho okorenit to aj nejakou mylostnou liniou ona +on. A moze sa rozjet kvalitna noirova filmarina, ktorej nechyba temne nasvietenie, pokrivene charaktery, genialne dialogy, skvostne herecke vykony a nadovsetko slusne kulisy ba miestami aj exteriery sa najdu. Tempo nie je strhujuce, ale skor pokojne, no nuda nedostala sancu. Ktomu sice herci mi nic nehovoria, ale tych 92 minut je na film -noir tak akurat : 70 % ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(LFŠ 2010) Debutový film Nicholase Raye ŽIJÍ V NOCI nedosahuje kvalit pozdějšího noiru NA OPUŠTĚNÉM MÍSTĚ, protože má na místo světem protřelých a cynických postav naivní mladý pár a chybí mu scénáristická sofistikovanost; nestane se kanonickým dílem žánru jako westernový JOHNNY GUITAR či teenpick REBEL BEZ PŘÍČINY, jelikož ničím výrazně nevybočuje a spíše není schopen dostát zásadám, než aby si s nimi důmyslně pohrával; dokonce ani neuchvátí velkolepými scenériemi a hereckými hvězdami jako počiny na sklonku režijní dráhy KRÁL KRÁLŮ a 55 DNÍ V PEKINGU, přestože jde o jeden z prvních snímků, u nichž byla živá akce natáčena z helikoptéry. I tak ale stojí za zhlédnutí, i když spíš jako melodramatická romance, která se soustřeďuje na vykreslení mladého bonnieclydeovského páru, než jako film noir s důrazem na styl a zrádné vyprávění. ()

Reklama

Adrian 

všechny recenze uživatele

Mladomanželia na úteku pred zákonom, korý sa snaží dohnať mužskú polovicu páru za jeho zločiny v minulosti. Jednoduchý príbeh, ktorý viac ako na napätie a zauzľovanie zápletky stavia na romantickom podtóne. Vďaka tomu ako aj slabším ústredným hereckým výkonom (hlavne mužský part) prvky drámy a krimi noiru sú skôr príťažou ako akcelerátorom deja. ()

Ruda.neck 

všechny recenze uživatele

Režijní prvotina Nicholase Raye, noirovka říznutá road-movie ve stylu Bonnie a Clyde, nepřináší nic převratného, snad kromě několika zajímavých záběrů, zejména exteriérových z ptačí perspektivy. Mladý naivka Bowie si myslí, že bude moci klidně žít z nakradených peněz s milovanou Keechie, že je jiný než jeho staří kumpáni, kteří mu pomohli utéct z vězení. Co bude následovat lze však snadno odhadnout. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Nie je to také razantné, ako sa na Nicka Raya sluší, pritom som od neho videl 5 hviezdičkové filmy, ako sú On Dangerous Ground, Johnny Guitar a Rebel bez príčiny, ktoré sú bezpochyby nesmrteľné veci, ktoré si stále zaslúžia moju, vašu pozornosť ! Až teraz som si UVEDOMIL, že je to jeho režisérsky debut ! Všetko sa sprvoti točí okolo troch kriminálnikoch, ktorí utečú z väzenia, a ako svoj úkryt si zvolia miesto, kde sa opravujú autá, tu je taktiež aj sexy auto - mechanička Keechie, do ktorej sa ZAMILUJE najmladší z členov BANDY, Bowie, ktorý by najradšej takýto nebezpečný štýl života, ktorý obsahuje vykrádačky bánk, ZAVESIL na klinec. Vlastne dá sa povedať, že z trojice, kde sú ešte dvaja starší Chickamaw a T - Dub, tu zostal iba On, a tak si zatiaľ hľadá cestu k sympatickej mladej žene, ktorú si zoberie za ženu, utečú spolu, ale OSUD si ich, ho, aj tak nájde... Film sa po strhujúcom úvode, i jeho pomalom priebehu, zvrtne v akúsi romantickú drámu, so zaujímavými scénami, ktoré sa odohrávajú v noci, ale čo chcem pochváliť, je brilantná filmová sekvencia, keď postavy Bowie a Keechie zbadajú, niečo na spôsob : lacnej svadby za 20 dolárov, ktoré fungujú, už z divákovho bežného, automatického VKUSU v Las Vegas, alebo je to praktický spôsob všade po štátoch. A práve tu sa bude odohrávať fascinujúci, geniálny DIALÓG, ako ALABASTER ! Ľúbilo sa mi obsadenie, Farleyho Grangera poznám z kultového Povrazu, Alfreda Hitchcocka + previedol sa aj v Cudzincoch vo vlaku. V týchto všetkých, či skôr oboch prípadoch, sa škatuľkuje na herecký štýl, kde je akýmsi ustráchaným človekom ( postavou ), ktorý / á sa čohosi stále bojí, že sa rozbije krčah s vodou... A páni, vedeli ste, že táto „šedá myška” , čiže Cathy O ' Donnell, si zahrala sestru Charltona Hestona v kultovom Ben - Hurovi ? Ostatní herci, mi boli viac - menej neznámi, to by som sa musel pozrieť, či som ich náhodou niekde nezazrel ? „Inak, nie je to také zlé, ako sa môže z mojej recenzie zdať” . Páčilo sa mi to ! ()

Galerie (57)

Zajímavosti (4)

  • Truffaut v recenzii filmu uviedol: Ray nepoužíva filmovú techniku vedome, racionálne, ale skôr inštinktívne. Kompozičné riešenia sa preto odkláňajú od zaužívanej zobrazovacej tradície. Ray dodáva každému záberu istú emocionálnu kvalitu. Výsledkom je preto film pôsobiaci až rozprávkovým dojmom, taký snový western. Poetická intuícia tak zbližuje Raya hlavne s Rossellinim, obaja zdieľajú snahu nikdy nič nevysvetľovať, ale iba ukazovať. Ray je taký hollywoodsky Rossellini. Tvorí skôr skicu, než aby natáčal filmy.“ (Biopler)
  • Jedná se o první film, který režíroval Nicholas Ray. (Pumiiix)

Reklama

Reklama