Režie:
André ØvredalKamera:
Roman OsinHrají:
Brian Cox, Emile Hirsch, Olwen Catherine Kelly, Ophelia Lovibond, Michael McElhatton, Mark Badham, Parker Sawyers, Jane PerryVOD (2)
Obsahy(6)
Otec a syn, oba koroneři, jsou vtaženi do komplexní záhady, v níž mají za úkol identifikovat mrtvolu mladé ženy, která měla očividně hodně temné tajemství. (Filmbox)
Videa (5)
Recenze (562)
Dva šuldové na pitevně, jedna chlupatá vagina na pitevním stole a devadesát minut shánění se po depilačním vosku, který v té tmě nebyl k nalezení. Představte si na devadesát minut nataženou povídku z Věřte nevěřte v technicky kvalitnějším provedení a s hvězdnějším obsazením. To, co by v pohodě stačilo na funkční čtvrthodinku, je zde natahováno do úmoru. Dá rozum, že by jednoho švihlo být devadesát minut na pitevně s mrtvolami, tak se herci chodili nalokat čerstvého vzduchu na chodbu, kde asi pátrali po lepších rolích. Když je ale nehybně ležící "mrtvola" Olwen Catherine Kelly na pitevním stole mnohem lepším hercem, než generačně i herecky rozdílná dvojka Emile Hirsch a Brian Cox, určitě je to na pováženou. Hirsch s Coxem už musejí být fakt zoufalí, když berou hlavní role v takovém nesmyslném škváru. Už úvod nevěstil nic světoborného. Ohořelá figurína na pitevně měla simulovat, že se s ní stalo něco opravdu strašného. A dál jste u filmu mohli v pohodě svačit. Pár vnitřností, Emile Hirsch s počínající prostatou hledal na chodbách toalety, Brian Cox zřejmě s Prostenalem vydržel víc. Veskrze nudně a velmi stupidně pojaté. Řídký scénář, který absolutně nevystačil na celovečerní stopáž, liknavá režie. Ve filmu se střídalo tlachání na pitevně s procházkami po chodbách. Nic víc ve filmu nebylo! Občas se objevilo něco jako náznak atmosféry, hned to ale necitlivě vyplašila nějaká stupidita ve scénáři. A když tam nakonec připlácli ten zoufalý a z prstu vycucaný závěr ve formě vše vysvětlujícího monologu postaršího koronera (a kde vzal Brian Cox najednou tolik info o mrtvole?!), volal jsem Šterclovi, co už měl zkušenosti s patologií ve Vodnících v Čechách, zda by mně neomyl pyj hubkou na nádobí, abych i já zahnal vůni tlejícího masa. Jak bylo zmíněno, být to krátká povídka, mohl být výsledek přijatelný. Takhle to byla natahovaná pičovina, u níž si i nekrofilní sadista začne z nudy stavět z Lega pitevnu, aby se nějak zabavil. Mě to vůbec nechytlo. 3/10 ()
SPOILERY! SPOILERY! BEZ NICH TO NEPŮJDE. Pramáti Johna Doe ze Se7en je pěkná baba - a než mě začnete označovat jakožto nekrofila a vyhodíte mě z toplistu, mrkněte nejprve na film. Vážení, sám jsem si otestoval, jak důležité je čísti žánrové zařazení filmu, v tomto případě horor / mysteriózní / thriller. Já blbec totiž čekal napínavou detektivku, kde budou dva pitvaři odhalovat příčinu a totožnost smrti neznámé dívky a kriminalisté rozjedou dramatické pátrání po vrahovi. Prdlačky! Film totiž nastoupil po chvilce slibného rozjezdu na jinou kolej a vedl mě přes zámek hrůzy do cílové stanice, kde jsem fakt vystoupit nechtěl. Sorry jako, jak by řekl guru Všehomíra, tenhle film by byl originální v době, kdy byla kinematografie a kinematofilie v plénkách. V roce 2016 je to diluviální ještěr z kreseb Zdeňka Buriana. Asi chyběly prachy... scénář nikdo napsat nemohl, protože se zašlo do Archivu Žánrových klišé, Haloweenská 13/B, Londýn nad Temží, a tam se za libru vyhrabaly ty nejvyvařenější hororové nudle, co jen znáte (lekačky, zvonečky, výtahy, přítelkyně, elektřina, problematika otvírání a zavírání dveřních otvorů apod.!!!). Nakonec mi z toho vyšel hororový cover Jumanji - prostě ji dopitvej a pak.......víc neprozradím. ()
Zfilmovaná příručka pro začínající hororové tvůrce. Øvredal se drží tradic jako patolog skalpelu. Ví, kde leží hranice mezi světlem a stínem a zároveň má jasnou představu o tom, že i když rutinně řežete do mrtvol pár dekád, pořád jste v jádru člověk s osobitým charakterem. To vše minimálně první hodinu. Závěrečných dvacet minut je hodně klopotných, jak v rozuzlení, tak i podáním, kde bych ubral na obrazové doslovnosti a biblických citacích. Každopádně ta do krajnosti tažená struna ale zahrála slušný koncert i tak. Cink, cink. ()
Staromilsky laděný horor o dvojici patologů, která se snaží zjistit, kde udělali soudruzi ze Salemu v 17.století chybu.. Zatím nepříliš produktivní trolí nimrod dokonale navodí atmosféru napětí ať už samotným bezútěšným prostředím či podrobným postupem pitvy MISS nekrofilie, může se opřít o dva prvotřídní herce v hlavních rolích a lekačky odvážně postaví na premise, že kardiaci uvítají varování několik sekund předem. Škoda jen nastupivší bezradnosti při odhalování pohnutek krásné neznámé a závěrečné doslovnosti, připomínající rehabilitační cvičení Nevěsty Beatrix Kiddo. Řeknu vám, ještěže jsem se díval pár dní po Vánocích, jinak bych na Ježíškův zvoneček oznamující čas rozdávání dárků reagoval poněkud podrážděně.. ()
S žebříčky elitních hororů roku 2016 sice snímek Autopsy of Jane Doe nezatřese, ale v rámci temného a chladného zimního slunovratu se nepochybně jedná o vítaného společníka. První polovina hororu se nese ve vysoce mysteriozním duchu. Indicie, které postupně osvětlují pozici zúčastněných, jsou zcela správně dávkovány s patřičnou rozvahou a ke slovu se tak dostává především divákova imaginace. Jakožto zdejší hororový expert pochopitelně nebudu zakrývat, že jsem nad scénářem získal převahu již po pár minutách. Přesto je nutno pochválit jeho počáteční originalitu a promyšlenost, jelikož běžný fanoušek hororu setrvá v pochybnostech velkou část stopáže. Herecké výkony lze rovněž pochválit, zejména pak Olwen Catherine Kelly, která velmi přesvědčivě ztvárnila roli mrtvého těla Jane Doe. Režisér Øvredal by měl naopak razantně zapracovat na provedení lekacích scén, které se vůbec nezdařily. Pro začátek je alespoň neohlašovat desítky vteřin dopředu. Navíc se v druhé polovině snímku v některých místech začínají objevovat okénka v logice chování postav a taktéž atmosféra ztrácí na síle. Ve výsledku však uděluji hororu Autopsy of Jane Doe slabší čtyři hvězdy a určitě doporučuji ke zhlédnutí. ()
Galerie (77)
Photo © IFC Films
Zajímavosti (17)
- Na konci je špeciálne poďakovanie a je tam uvedené „Troll“. Trolljegeren (2010) je predchádzajúci celovečerný film André Øvredala. (Pat.Ko)
- Vo filme je spomenutý film Zápisnik jednej lásky (2004). (Pat.Ko)
- Ve scéně, kde Austin (Emile Hirsch) píše na tabuli římské číslice, můžeme vidět, že tam číslice již jednou byly a jsou špatně smazané. (MatyasF)
Reklama