Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Desetiletý Khaled žije jen s těžce nemocnou matkou v levném činžáku. Otrlý, bojovný a statečný chlapec si dávno zvykl, že nemůže svému okolí důvěřovat. Po smrti maminky proto nechá tělo v ložnici a před ostatními se tváří, jako by se nic nestalo. Je však třeba platit nájem a elektřinu, odhánět od dveří sociálního pracovníka nebo třeba jen zašít si kalhoty. Navzdory všem svým handicapům je Khaled odhodlaný vést s vnějším světem nenápadnou válku a uchovávat tajemství tak dlouho, jak to jen jde.

Drama režiséra Asghara Massombagiho lze vnímat jako svérázný thriller i jako poetický příběh dětského outsidera, diskriminovaného svým sociálním postavením a rasovou odlišností. Film, natočený digitální technikou a s minimálními prostředky na torontském sídlišti Alexandra Park, zachycuje reálná prostředí a běžné události; avšak spojení bezelstného dětského vnímání a doslova fyzické přítomnosti smrti radikálně přehodnocuje náš obvyklý pohled na svět. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (23)

Dudek 

všechny recenze uživatele

Velmi silný příběh korunovaný jak skvělým výkonem hlavního představitele tak syrovostí obrazu. Snímek nám nedává jediný důvod nevěřit věcem, které ukazuje a po celou svou stopáž udržuje diváka v příjemném napětí. Povedený scénář pracuje s velkým množstvím témat. Navíc postava mrtvé matky je upřímně děsivá a její úžasné namaskování spolu s ostatními proprietami dokonce přímo přenášejí mrtvolný zápach na diváka. Ano, příznávám, že mi bylo chvílemi opravdu zle. Přesto nemám jediný důvod, proč snímek odtrhnout z širokého průměrného proudu, na jehož špici se statečně drží. Snímek se vcelku přesně trefuje tématu uzamčení ve svém světě, které nepatří mezi ty nejzábavnější a Chaled ani nijak zábavný není, spíše se soustředí na důvěryhodnost. Ale myslím, že se nemá za co stydět, neboť žádná velká nuda se - i vzhledem ke své krátké stopáži - nekoná. ()

kareen 

všechny recenze uživatele

Ukázkový příklad toho, že aby film skutečně zapůsobil, nepotřebuje k tomu patos, epickou hudbu nebo prvotřídní kameru. Někdy stačí jen odhodlání, dobrý scénář a nějaké to eso v rukávu, kterým je tady určitě herecký výkon malého Michaela D'Ascenza. To vše způsobilo, že jsem prakticky po celou dobu nespustila oči z obrazovky. Ocenila jsem, že se mi snímek ani na minutu nesnažil nijak vyjít vstříc ve stylu "tady máš silnou emoci, takhle to prožívej", naopak svým syrovým, nezúčastněným, skoro dokumentárním přístupem odpálkoval míru vcítění na mou stranu. Důsledkem toho všeho je, že do mě sice neuhodil blesk ohromení hned po dokoukání filmu, zato ve mě takovým tím nenápadným podprahovým způsobem rezonuje ještě dnes. Hodně silná čtyřka. ()

Reklama

Legas 

všechny recenze uživatele

Opravdu krutý film. Navíc je natočený na digitál, a proto vypadá značně dokumentárně. O to víc je pak působivější. Výborná kamera, která jako by zastupovala velmi dotěrného televizního reportéra, byla první, co mě na filmu upoutalo. Samotná historka je ale natolik psychicky děsivá, že od filmu jen tak neodejdete - pokud tedy nejste slabší povahy. Herecký výkon mladého "hrdiny" je opravdu výborný. ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

kanada nenesie na rozdiel od svojho južného suseda morálnu zodpovednosť za osud ľudstva, tak si môže dovoliť aj oveľa kritickejšie a dramatickejšie snímky . . . ktoré nemusia končiť vyslovene dobre a niesť nejaké kladné posolstvo a optimistické pocity . . . týmto sa však otvára brána k natočeniu naozaj kvailtného filmu, filmu ako napr. Khaled ()

zette 

všechny recenze uživatele

Namet je povedeny, jen si myslim, ze za techto okolnosti by okoli reagovalo daleko drive. Atmosfera ulic torontske periferie je vystihnuta dobre, stejne jako byt hlavniho hrdiny. Film, i diky kratke stopazi drzi divaka v pozornosti. Ozdobou celeho filmu je ovsem velmi civilni herecky vykon Khaleda, ten stoji za pozornost. Celkem by me zajimalo, na kolik penez tento film vysel. Slabsi ctyri hvezdicky. ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama