Obsahy(1)
Hongkongský snímek CHUNGKING EXPRESS režiséra Wong Kar-waie je v odborných kruzích považován téměř za kultovní záležitost. Milostný příběh s kriminální zápletkou je natočen v "asijsky hbitém" tempu a zároveň je dramaturgicky značně rozvolněn. Snímek je považován za vrchol režisérova specifického a formálně svobodomyslného stylu, ve kterém např. kameramané snímají jednotlivé obrazy téměř výhradně z ruky. Zachycuje milostné trable dvou policistů, kteří se vyrovnávají s tím, že je opustily jejich partnerky. Lehce načrtnuté příběhy slouží k stylově čisté a působivé studii, stylizovaně zachycující všednodenní život. Film je složen ze dvou nezávislých příběhů o lidech z okraje společnosti nebo o lidech pro společnost zcela bezvýznamných, jako jsou pašeráci drog nebo prodavačky v bufetu. Vyprávějí o samotě uprostřed davu, o neschopnosti komunikace a nenaplněné lásce. Zároveň je snímek oslavou hektičnosti přelidněného Hongkongu, "města tisíce přistěhovalců", jak se někdejší britské kolonii přezdívalo. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (120)
(1001) ♥♥♥ "Už nepláče. Vystřídal jste ho vy. (Snivě) Slzy jsou věčné. Za každého, kdo se rozpláče, někdo jiný přestane. Stejně je tomu i se smíchem. (Směje se) Neproklínejme tedy naši dobu, není o nic horší než doby předchozí. (Po chvíli) Není ovšem nutné ji zvlášť chválit. (Po chvíli) Nemluvme o ní vůbec." -Samuel Beckett ()
Wong hýří nápady jako žonglér míčky, až má divák strach, že kdyby je upustil, zajisté ho utlukou. Jenže Wong drží otěže svého romantického filmu pevně v rukou. Že nejde natočit film, v němž se sejdou dva značně podivní lidé a podivně k sobě najdou cestu? Jde. Navíc tak, že velmi dobře. Wongovo vidění světa je nádherně hravé, plné barev, zrychlených i zpomalených záběrů přesně ve chvílích, kdy je to třeba. Mimochodem, to nasnímání rvačky bylo fantastické. ()
Opätovne pozerať Wongové filmy s odstupom rokov je ako milovanie s tou istou ženou vášho srdca po dlhom období -> v pamäti máte každú krivku jej tela, každý vzdych v láskavom objatí vášne ... a predsa náhle zistíte, že i keď vo vašich rukách leží stále rovnaký diamant, "zrazu" žiari ešte krajšími a plnšími farbami, ponúkajúc nové, vzájomne ďaleko viac obohacujúce chvíľe ako dávne mesiace dozadu... . ()
Miluji Dream Person od Faye Wong! Že Wong Kar-wai umí mistrně, ladně a nenapodobitelně kombinovat obraz (vždy úchvatný noční Hong Kong), hudbu a pocity, to je stará známá věc. Ale ne vždy mi to stačí na katapultování do filmového nebe. Ale když v Chungking Express zazněly první tóny vzpomínané písničky a parádní několikaminutová sekvence s druhou May se dala do pohybu, definitivně jsem Wongově magické poetice podlehl. ()
Já vím, že to není úplně nejlepší, když si budete z tohoto filmu pamatovat hlavně jeho soundtrack, ale ta hudba vás tady tak dostane, mimo jiné i tím, že tam vlastně nepatří, že se tam nehodí. Ale právě proto je tak odzbrojující. Navíc jsou to moje oblíbené písně, i když třeba v asijském podání. Jízda, zvláštní, ale krásná. ()
Galerie (74)
Photo © Miramax Films
Zajímavosti (22)
- Dva príbehy v jednom filme sú v kontraste. Prvý sa odohráva na polostrove Kowloon, čiastočne v rámci chátrajúcej budovy Chungking Mansions. Druhý príbeh sa odohráva na ostrove Hongkong, na opačnej strane zálivu ako Kowloon, a to v blízkosti stánku Midnight Express. Distribučný názov filmu spája v jednej fráze lokality oboch príbehov. (Biopler)
- Brigitte Lin sa vrátila z hereckého dôchodku, aby si zahrala hlavnú rolu vo filme. Veľmi totiž túžila pracovať s Kar-wai Wongom. (Bilkiz)
- Kar-wai Wong napísal aj tretí segment, ale mal pocit, že film je už kompletný aj bez neho. Tento tretí príbeh vytvoril základ pre film Padlí andělé (1995). (Bilkiz)
Reklama