• Abes
    *****

    Díky TopGearu jsem byl obeznámen s fakty, že ve Státech jsou stále místa, kde lidé šukají zeleninu, střílejí do dopravních značkách. Díky Gummo vím, že žerou špagety se šampónem, vyvolávají potyčky s nábytkem a to mě odzbrojilo. Zářná budoucnost lidstva. Gummo neduhy jižanské komunity zvýrazňuje tím, že se topí v exkrementech dekadence a je to opravdu nechutná záležitost. Kdybych chtěl srovnávat třeba s Kids tak bych musel dát odpad. Kdybych chtěl srovnávat s Korineho scenáristickým počinem Ken Park, tak bych vpálil hvězdu jednu. Gummo totiž nenabídne nic než poflakování v toluen nasáklém obláčku éteru. To vše v redneck zapadákově, kde duševní obzor napříč generacemi zůstává poznamenán podobností v genetické informaci rodičů. Film plný beznaděje a bizarních symbolů se vám může od začátku hnusit ale rozhodně stojí za zhlédnutí. Infekce, špína, smrad.(31.12.2013)

  • Barbarica
    *****

    Trashy estetika (home videos, všetky typy pásov od 8mm až po klasickú 35ku) + postavy z white trash spoločenskej triedy = presná reprezentácia (aspoň teda vyhovujúca opisom z nespočetných investigatívnych článkov a kníh z predtrumpovskej i potrumpovskej éry) dejinami ignorovaných príslušníkov presne tej triedy, ktorá USA pozdvihla po WW II ako finančného lídra planéty a teraz kdesi v rozpadnutých kútoch Stredozápadu čuchá lepidlo a ako večernú zábavku má ručné pretláčanie. Naratívne rozdrobená mozaika osudov v neznámom meste (alebo skôr zhluku rozpadnutých domov?) rozličných "freaks" (od relatívne fyzicky zdravo pôsobiacich chlapcov, týrajúcich mačky, cez obézne sestry a sestry albínky až po mentálne postihnuté postavy). Americká nezávislá "seidlovčina", najviac podobná zrejme Hundstage vo svojej ambícií na ploche výjavov z jedného miesta, s viacerými protagonistami zachytiť a vyjadriť akýsi Zeitgeist. Ambivalentný vzťah k postavám: od ľútosti, pohŕdania až po zhechutenie. Najviac asi však prevláda neuchopenie ich konania, ak divák nepochádza z tejto vrstvy...(20.3.2017)

  • pan Hnědý
    ****

    Každý mohl v minulosti chodit po tomhle světě a na hlavě mít velké růžové králičí uši. Korine zobrazuje úděl lidí, realitu, všednost každého dne nejen na druhém konci světa, ale i v naší blízkosti. Bizarnost, která zaslouží pozornost. Rozhovor dívenky a jejím otci zamrazí. Vše podané amatérsky a realisticky. Svět je špatný a Gummo to krásně zobrazuje. Přesto jde o film na jedno zhlédnutí a bez emocionální vsuvky.(7.2.2016)

  • system
    *

    Takze za a) Bezprostredni pocit z filmu je, ze jsem nasrany a to dost, takovou prehlidku trosek, odpornych a bizarnich kreatur jsem snad jeste nevidel. Ani neni mozne jsi k nekomu vypracovat vztah, prave spise naopak odpor, ktery byl u me casty. A za b) Film se snazi byt vulgarni a co nejvice zvlastni, az je z toho zhovadila blbost, ktera nema naprosto co rict. PS: Jestli chce nekdo emigrovat do ameriky a splnit si svuj americky sen, tak jim doporucuji tenhle film zhlednou:-)(26.11.2004)

  • Radyo
    *

    Pokud byl někdo pohoršen při South Parku spoustou vulgarit, doporučil bych mu shlédnout tento film. Pak mu bude South Park připadat stejně nevinně jako Princezna se zlatou hvězdou nebo Mrazík. Popravdě řečeno, kromě záplavy (ne, to není to pravé slovo, ale nic lepšího mě nenapadlo) neuvěřitelných sprosťáren, které se v drtivé většině linuly z úst dětských hrdinů filmu, nemá toto do určité míry unikátní "dílo" vpodstatě co nabídnout. Odhadnul bych, že scénárista (ani nechci vědět jeho jméno) si svůj mozek vyšňupal místo kokainu, než sedl k psacímu stolu a stvořil tohle. Jinak snad ani není možné postavit děj jen na nadávkách. Před odpadem film zachránila píseň Roye Orbisona "Cryin'". I když se Roy asi obrací v hrobě, že zazněla zrovna v takovémto filmu.(26.11.2002)

  • - Pocit koláže je umocnený použitím rôznych typov kamier, od klasickej "osmičky" až po záznamy z videokazety. (classic)

  • - Ve scéně, kde se Solomon (Jacob Reynolds) koupe a jí špagety, je na zdi za ním nesmyslně přilepený plátek slaniny. (moukey)

  • - A síce Gummo obsahuje drsné scény so zvieratami, k žiadnej ujme nedošlo, používali sa umelé figuríny. (classic)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace