• Barbarica
    *****

    Trashy estetika (home videos, všetky typy pásov od 8mm až po klasickú 35ku) + postavy z white trash spoločenskej triedy = presná reprezentácia (aspoň teda vyhovujúca opisom z nespočetných investigatívnych článkov a kníh z predtrumpovskej i potrumpovskej éry) dejinami ignorovaných príslušníkov presne tej triedy, ktorá USA pozdvihla po WW II ako finančného lídra planéty a teraz kdesi v rozpadnutých kútoch Stredozápadu čuchá lepidlo a ako večernú zábavku má ručné pretláčanie. Naratívne rozdrobená mozaika osudov v neznámom meste (alebo skôr zhluku rozpadnutých domov?) rozličných "freaks" (od relatívne fyzicky zdravo pôsobiacich chlapcov, týrajúcich mačky, cez obézne sestry a sestry albínky až po mentálne postihnuté postavy). Americká nezávislá "seidlovčina", najviac podobná zrejme Hundstage vo svojej ambícií na ploche výjavov z jedného miesta, s viacerými protagonistami zachytiť a vyjadriť akýsi Zeitgeist. Ambivalentný vzťah k postavám: od ľútosti, pohŕdania až po zhechutenie. Najviac asi však prevláda neuchopenie ich konania, ak divák nepochádza z tejto vrstvy...(20.3.2017)

  • Dadel
    **

    Tenhle film nemá dobrý děj jako Kids (vlastně nemá žádný), ani není tak přehnaný (tj. legrační) jako Ken Park. Takhle to v běžných amerických zapadákovech opravdu vypadá (vím to z vlastní zkušenosti:), ale v tomhle filmu se většinou nedělo nic moc zajímavého, aby mě bavilo na to koukat. Měl jsem z toho pocit, jako bych sledoval nějaké domácí video cizích lidí, které vůbec neznám. Navíc jsem neměl k dispozici titulky, a tenhle film není k nerodilým mluvčím zrovna "user friendly", takže mi možná něco esenciálního uniklo:)(3.11.2004)

  • Abes
    *****

    Díky TopGearu jsem byl obeznámen s fakty, že ve Státech jsou stále místa, kde lidé šukají zeleninu, střílejí do dopravních značkách. Díky Gummo vím, že žerou špagety se šampónem, vyvolávají potyčky s nábytkem a to mě odzbrojilo. Zářná budoucnost lidstva. Gummo neduhy jižanské komunity zvýrazňuje tím, že se topí v exkrementech dekadence a je to opravdu nechutná záležitost. Kdybych chtěl srovnávat třeba s Kids tak bych musel dát odpad. Kdybych chtěl srovnávat s Korineho scenáristickým počinem Ken Park, tak bych vpálil hvězdu jednu. Gummo totiž nenabídne nic než poflakování v toluen nasáklém obláčku éteru. To vše v redneck zapadákově, kde duševní obzor napříč generacemi zůstává poznamenán podobností v genetické informaci rodičů. Film plný beznaděje a bizarních symbolů se vám může od začátku hnusit ale rozhodně stojí za zhlédnutí. Infekce, špína, smrad.(31.12.2013)

  • pan Hnědý
    ****

    Každý mohl v minulosti chodit po tomhle světě a na hlavě mít velké růžové králičí uši. Korine zobrazuje úděl lidí, realitu, všednost každého dne nejen na druhém konci světa, ale i v naší blízkosti. Bizarnost, která zaslouží pozornost. Rozhovor dívenky a jejím otci zamrazí. Vše podané amatérsky a realisticky. Svět je špatný a Gummo to krásně zobrazuje. Přesto jde o film na jedno zhlédnutí a bez emocionální vsuvky.(7.2.2016)

  • Mr. Sandman
    *****

    Zmar, tornádo, prostota, strohé verše říkanky, to vše je skvělou kamerovou montáží propojeno do v žádném případě NE amatérsky působícího celku. Prostředí zde silně definuje postavy. Všude je cítit nemoc, smrt a z těch zdegenerovaných panáků jde strach, i když se člověk nedokáže vyhnout jakémusi nutkavému pocitu spříznění (nikoliv však nadřazeného soucitu) s většinou postav. Jejich téměř naprosté odtržení od tradičních středostavovských hodnot a nebojácný postoj k vlastní tělesnosti je spojuje s jakýmkoliv jiným společenstvím na hranici chudoby (viz. např.: Město bohů), avšak přesto je film ryze americký (např.: hudba - Roy Orbison nebo Buddy Holly). Nemohl jsem se zbavit pocitu, že takhle to SKUTEČNĚ vypadá. Všemu vládne bezstarostná znuděnost, epizodický způsob narace, útržky (ne však ploché) charakterů a doplňující voice-over, jenž však nepůsobil nijak rušivě. Z postav je znát, že nemají vůbec strach z jakékoliv formy fyzické konfrontace a emoční exprese u nich má rovněž většinou fyzické parametry. Režisér se pohybuje mezi obyvateli jako jeden z nich (jímž koneckonců je) a nepřináší pouze svědectví o devoluci, touze po zániku, lásce k demolici, ale rovněž obvinění ze strany nejen zdegenerovaných obyvatel státu Ohio. Vznáší žalobu proti dnešnímu stavu světa a tím vztaženým prstem pro mě nebyl nikdo jiný než právě Rabbit - archetypální postava procházející celým filmem, jenž v samotném závěru pozdvihne proti kameře mrtvou kočku. Bohužel většina lidí vidí v tomto snímku pouze partu dětí snažících se chovat a mluvit jako by byli dospělí a co je možná horší i partu dospělých, kteří se chovají jako malé zlé děti. Kdo se po kom opičí? Není to jedno? Je to nechutné a proto před tím zavírám oči. Takový postoj naneštěstí převažuje a právě takové lidi snímek brilantně dovádí k nervozitě svou naturalistickou obžalobou jejich "správného" způsobu života.(3.5.2011)

  • - Z nepoužitých scén spravil režisér Harmony Korine o rok neskôr výstavu s premietaním 30 minútového experimentálneho filmu s provokatívnym názvom The Diary of Anne Frank Part II. (classic)

  • - Nicka Suttona (Tummler) zahliadol režisér Harmony Korine v jednej z epizód seriálu The Sally Jesse Raphael Show nazvanej "Moje dieťa umrelo z fetovania toluénu". V tejto šou sa Suttona spýtali, kde sa vidí za niekoľko rokov, na čo odpovedal, že bude pravdepodobne mŕtvy. „Videl som jeho tvár a vedel som, že toto je človek, o ktorom som sníval, toto je môj Tummler. Bolo na ňom niečo nádherné," prezradil Korine. (Hamaradža)

  • - Interiéry domu, ktoré často budia odpor alebo súcit, sú reálne. Stávalo sa tiež, že na malom priestore sa nachádzal pätnásť členný štáb a tisíce švábov a bolo nutné z miestnosti vyniesť aspoň nejaké veci, aby sa tam dalo pracovať. (classic)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace