• bila.tecka
    *****

    MFF Karlovy Vary 1998. Další originální pohled na "zkurvenou generaci", tentokrát rovnou zkurvené město po útoku tornáda. Většinou mladí lidé se smyslem života "no future" nebo "slacker", dokumentární záběry, absurdně černé vtípky, svižný střih a v mezích možností vypointovaný scénář. Navíc Chloe Sevigny..(4.5.2010)

  • snob
    **

    Film o hlouposti, nelidskosti, film hrající si na sociální sondu do společnosti. Ale je tak jednoduché vybrat několik retardovaných objektů. Absurdita jejich tuposti pak film natočí sama. Sdělení takové, že žádné. Být umělcem neznamená, že musím být zároveň kreténem. Tvůrci aspirovali právě na umělce - kretény.(1.10.2016)

  • Barbarica
    *****

    Trashy estetika (home videos, všetky typy pásov od 8mm až po klasickú 35ku) + postavy z white trash spoločenskej triedy = presná reprezentácia (aspoň teda vyhovujúca opisom z nespočetných investigatívnych článkov a kníh z predtrumpovskej i potrumpovskej éry) dejinami ignorovaných príslušníkov presne tej triedy, ktorá USA pozdvihla po WW II ako finančného lídra planéty a teraz kdesi v rozpadnutých kútoch Stredozápadu čuchá lepidlo a ako večernú zábavku má ručné pretláčanie. Naratívne rozdrobená mozaika osudov v neznámom meste (alebo skôr zhluku rozpadnutých domov?) rozličných "freaks" (od relatívne fyzicky zdravo pôsobiacich chlapcov, týrajúcich mačky, cez obézne sestry a sestry albínky až po mentálne postihnuté postavy). Americká nezávislá "seidlovčina", najviac podobná zrejme Hundstage vo svojej ambícií na ploche výjavov z jedného miesta, s viacerými protagonistami zachytiť a vyjadriť akýsi Zeitgeist. Ambivalentný vzťah k postavám: od ľútosti, pohŕdania až po zhechutenie. Najviac asi však prevláda neuchopenie ich konania, ak divák nepochádza z tejto vrstvy...(20.3.2017)

  • 4ward
    *****

    Harmony Korine vás nechá prožít vzpomínku, kterou jste neměli. Gummo naplňuje umělecké úsilí o zachycení momentu v čase, pohybu, emoce apod., především proto, že jde o improvizační hru, jejímž cílem je míchat (pravdu a lež, hudbu všech druhů, obrazové formáty, nebo např. střihové a zvukové postupy). Nesnaží se sdělovat, mluvit, popisovat, zhodnocovat a právě tím řekne mnohem víc. Není to svět zamčený do krabice, ale prostě nápodoba světa ponechaného v celé šíři a zároveň jasné ztělesnění filmového média. U většiny filmů se můžeme ptát: o čem to je, co tím autor chtěl říct? V případě Gummo se ptáme: kam se podíváme, co nám Harmony Korine ukáže?(4.9.2016)

  • mchnk
    ****

    Xenia Ohio, před pár lety se tady prohnalo tornádo, lidi chcípali, psi chcípali a takhle to dopadlo. Už jen spojení filmu s realitou, umocněnou soukromými záběry z domácí kamery, dává snímku jedinečnou atmosféru, která se nedá napodobit. Zoufalost, satanáši, uchyláci, sadisti, dementi, ale i romantika. Tohle je pohled na osudy buranů z Ohia, který už sami osobě jsou dost "divní". Což potom po zásahu tornáda, který jim zničí domy a převrátí jejich životy na ruby. Nahlédneme do jejich soukromí, někomu detailně, někoho jen přelítneme. Zde jsou vlastní pravidla žití, postrádající jakoukoli morálku či odpovědný přístup k životu. Srát na všechno. Stačí opojení z lepidla či šlehačkové bombičky. Originální znění umocňuje atmosféru na maximum. Tohle je prostě Harmony Korine, nebo-li punk´s not death ve filmu. Tady to máte, toto je jeden ze způsobu žití v USA, kde podobu člověka určuje každodenní americká show. "Víš kam jedu zejtra? Do blázince" Do "blázince?" "Píchat s parádní šílenkou". Skvělá hudební dramaturgie.(3.10.2011)

  • - Tretina filmu je improvizáciou. (classic)

  • - A síce Gummo obsahuje drsné scény so zvieratami, k žiadnej ujme nedošlo, používali sa umelé figuríny. (classic)

  • - Pocit koláže je umocnený použitím rôznych typov kamier, od klasickej "osmičky" až po záznamy z videokazety. (classic)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace