• Dr.film
    **

    Gummo působí ryze čistým dojmem nezávislé filmařiny, což je samozřejmě v naprostém pořádku ale k čemu je to dobré, když celé představení dokáže těžit jen z hrubých slov a (mírně řečeno) ujetých scén. Kde hledat chybu je dosti svízelné, režie je dobrá, herci výteční ale jako celek to nefunguje. Je skutečně škoda, že velký talent kterým Harmony Korine oplývá, prokazuje takové filmové výsledky. Možná je Gummo podceňován a jeho kouzlo je přehlíženo ale mám rád filmy při kterých se můžu příjemně zamyslet jako k tomu vybízí třeba taková Magnolia. U Gumma to prostě nejde, můžu přemýšlet od rána do večera a pravá pointa mi neustále uniká(2.2.2003)

  • Perfo
    *****

    Nechápu, proč tento film všechny tak pohoršuje a uráží. Podle mě tento snímek dokonale vystihuje typický americký buranský zapadákov na okraji světa, kde každý z jeho obyvatel je tak trochu úchyl a všichni ty úchylové jsou mezi sebou provázaní a znají se. Je to jednoduše mozaika bizarních postaviček, které se shromáždili na jednom místě a jen si tak jsou. A do toho dva kluci, co se nudí a krátí si volnou chvíli kdejakými blbostmi, fetováním lepidla, lovením a občasným týráním koček. Děj u tohoto snímku není zas až tak důležitý, protože tento snímek v podstatě děj nemá. Je to jen strukturalizovaná přehlídka lidských trosek, zhýralců, chudáků, pitomců a násilníků. Tento film se nebojí zobrazit lůzu takovou jaká je. Proč se obracet k nečemu zády, jen proto, že to není "hezké", "sympatické" a podle našich představ ? Obracíme se k tomu zády, protože tomu nechceme věřit, že je tohle někde v reálu možné v méně či více vypjaté variantě? Víte kolik takových městeček po celém světe je? tento film je metaforou na všechna z nich! Korineho snímek je velmi upřímný a ukazuje jací lidé mezi námi mohou žít. Co se týče technické stránky filmu, tak experimentální podtón rozhodně nebyl na škodu. Podle některých "pseudoumělecká" kamera společně s komentovanými prostřihy na fotky jedině prospěla k atmosféře celého filmu. Jistě, neni to pro každého,ale film je taky forma umění a umění mělo vždycky vyvolávat diskuze a provokovat. A to jednoznačně toto dílo plní!(13.11.2008)

  • Faye-Faye
    *

    Ak mal tento film nejakú hlbokú myšlienku, tak mi určite unikla. Za určitých okolností si veľmi rada vychutnám depresívne filmy, ale : nemusím sa pozerať na úbohosť ľudí v amerických zapadákovoch (viem, že aj taká spoločnosť existuje a som rada že tam nežijem), nepochopila som funkciu chlapca s ružovými uškami a navyše som bláznivý milovník mačiek takže Gummo si u mňa v žiadnom prípade nezaslúži viac ako jednu*(11.5.2007)

  • pan Hnědý
    ****

    Každý mohl v minulosti chodit po tomhle světě a na hlavě mít velké růžové králičí uši. Korine zobrazuje úděl lidí, realitu, všednost každého dne nejen na druhém konci světa, ale i v naší blízkosti. Bizarnost, která zaslouží pozornost. Rozhovor dívenky a jejím otci zamrazí. Vše podané amatérsky a realisticky. Svět je špatný a Gummo to krásně zobrazuje. Přesto jde o film na jedno zhlédnutí a bez emocionální vsuvky.(7.2.2016)

  • bila.tecka
    *****

    MFF Karlovy Vary 1998. Další originální pohled na "zkurvenou generaci", tentokrát rovnou zkurvené město po útoku tornáda. Většinou mladí lidé se smyslem života "no future" nebo "slacker", dokumentární záběry, absurdně černé vtípky, svižný střih a v mezích možností vypointovaný scénář. Navíc Chloe Sevigny..(4.5.2010)

  • - Z nepoužitých scén spravil režisér Harmony Korine o rok neskôr výstavu s premietaním 30 minútového experimentálneho filmu s provokatívnym názvom The Diary of Anne Frank Part II. (classic)

  • - Jeden z herců účinkujících ve scéně rvačky s židlí byl ten samý den, kdy byla scéna filmována, propuštěn z vězení. (moukey)

  • - Harmony Korine v tomto filmu debutoval jako režisér. (Pumiiix)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace