• LBsmoke
    ***

    zaprvé by mě zajímalo jak to tvůrce filmu myslel (abych to mohl spravedlivě ohodnotit) jeden z nejrozporuplnějších filmů co sem viděl. Rozpačitý sem, protože pokud to má mít nějaké filosofické okamžiky jako když například ten týpek mluví že" se zkoušel zabít a sebevražda je jediná cesta ven, ven ze života.." tak pokud to bere jako sdělení tak je to průšvih jako prase ale pokud to bere jak já vidím celý ten film že to je naprosto povrchový zásek do vesničanů a do té společnosti která zažila špatný život a myslí si že ví akorát není dost chytrá aby zpracovala pořádně ty zkušenosti z života a jejich interpretace je naprosto bezduchá(což by bylo trefné) tak to měl jinak sestříhat a přehodit a přidat nějaké záběry. -oblíbený moment/záběr pro mě je třeba oběd špaget ve vaně-(5.12.2009)

  • Sociopath
    *

    Mesto, kde každému j*be, je psychicky a fyzicky deformovaný, má úchylné záľuby... Albíni, zdechlé mačky, lepidlo, metal a pridrbaný králik... Čo sa dá povedať o filme, kde každý jedná ako idiot? Žiadna postava nie je sympatická, žiaden príbeh nevzbudí iné ako negatívne emócie. Takto si predstavujem filmové peklo, resp. peklo všeobecne. Ako absurdnú zmesku stratených existencií. Pôsobivosť snímku, jeho kontroverznosť, však ešte nerobí tento film dobrým. Never more.(23.10.2012)

  • Eldrick
    **

    Film v dokumentárním stylu, s jistou dávkou výpovědní hodnoty, ale bez děje (což by zas tolik nevadilo), bez atmosféry a hlavně bez pointy (pokud nepovažujete za pointu to, že byste nechtěli žít v takový zvrácený díře plný zhovadilejch omezenejch "lidí"), který by byl rád uměním, ale bohužel se jen se tak tváří, protože na víc prostě nemá. Ohrazuju se proti tvrzení, že když mě "film" podobnýho ražení znechutil, nehodnotim ho přívětivě. Uvědomuju si, že takové věci se ve světě děli, dějí a dít budou, ale o to přece vůbec nejde. Prostě nemůžu hodnotit kladně film, který se ani filmem nazvat nedá, když už, tak možná hraným dokumentem, ale to - jak už tu někdo řekl - zahleděným do sebe, bez přesahu, bez něčeho víc, co by z něho dělalo ono umění.(4.12.2006)

  • Testament
    odpad!

    Přiznávám, že na Gummo mě hlavně přitáhla přítomnost kapely Burzum (jejíž ambientní písnička z alba Filosofem zde zazní celkem třikrát- Rundgang um die transzendentale Saule der Singularitat-hrozný název:-D).Jinak nemá tento "film" absolutně co nabídnout. Gummo chce šokovat, a tak ukazuje spíš scény, nalepené bez ladu a skladu, aby diváka uvedly do úžasu. Nestalo se tak. Je to trapné, nemá to hlavu ani patu a pohled na , zvelké části, retardované američany, ve mně spíš vyvolává posměšný úšklebek. Je to ztráta času a rozhodně jeden z nejhorších "filmů", co jsem měl možnost vidět.Ztráta času.(16.3.2010)

  • Mr. Sandman
    *****

    Zmar, tornádo, prostota, strohé verše říkanky, to vše je skvělou kamerovou montáží propojeno do v žádném případě NE amatérsky působícího celku. Prostředí zde silně definuje postavy. Všude je cítit nemoc, smrt a z těch zdegenerovaných panáků jde strach, i když se člověk nedokáže vyhnout jakémusi nutkavému pocitu spříznění (nikoliv však nadřazeného soucitu) s většinou postav. Jejich téměř naprosté odtržení od tradičních středostavovských hodnot a nebojácný postoj k vlastní tělesnosti je spojuje s jakýmkoliv jiným společenstvím na hranici chudoby (viz. např.: Město bohů), avšak přesto je film ryze americký (např.: hudba - Roy Orbison nebo Buddy Holly). Nemohl jsem se zbavit pocitu, že takhle to SKUTEČNĚ vypadá. Všemu vládne bezstarostná znuděnost, epizodický způsob narace, útržky (ne však ploché) charakterů a doplňující voice-over, jenž však nepůsobil nijak rušivě. Z postav je znát, že nemají vůbec strach z jakékoliv formy fyzické konfrontace a emoční exprese u nich má rovněž většinou fyzické parametry. Režisér se pohybuje mezi obyvateli jako jeden z nich (jímž koneckonců je) a nepřináší pouze svědectví o devoluci, touze po zániku, lásce k demolici, ale rovněž obvinění ze strany nejen zdegenerovaných obyvatel státu Ohio. Vznáší žalobu proti dnešnímu stavu světa a tím vztaženým prstem pro mě nebyl nikdo jiný než právě Rabbit - archetypální postava procházející celým filmem, jenž v samotném závěru pozdvihne proti kameře mrtvou kočku. Bohužel většina lidí vidí v tomto snímku pouze partu dětí snažících se chovat a mluvit jako by byli dospělí a co je možná horší i partu dospělých, kteří se chovají jako malé zlé děti. Kdo se po kom opičí? Není to jedno? Je to nechutné a proto před tím zavírám oči. Takový postoj naneštěstí převažuje a právě takové lidi snímek brilantně dovádí k nervozitě svou naturalistickou obžalobou jejich "správného" způsobu života.(3.5.2011)

  • - A síce Gummo obsahuje drsné scény so zvieratami, k žiadnej ujme nedošlo, používali sa umelé figuríny. (classic)

  • - Ve scéně, kde se Solomon (Jacob Reynolds) koupe a jí špagety, je na zdi za ním nesmyslně přilepený plátek slaniny. (moukey)

  • - Samotné nakrúcanie prebiehalo v jednej z najchudších štvrtí mesta Nashville. V ňom vyrastal aj kontroverzný režisér snímku Harmony Korine. (classic)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace