Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sin-Dee je zpět a je naštvaná. Pouze měsíc se zdržela ve vazbě, a její přítel Chester si už začal s jinou. Jako by situace nebyla už tak dost špatná, zapletl se tentokrát s „normální holkou". Sin-Dee vyráží na trestnou výpravu s nejlepší přítelkyní Alex v patách. Zatímco obě ženy, ukrývající pod sukněmi přidanou mužnou hodnotu, drancují podsvětí Los Angeles, arménský taxikář Razmik prožívá šichtu jako každou jinou, možná trochu horší. Služba na Štědrý večer pro něj sice znamená vyšší výdělky, ale také více opilců a znečištěnější auto. A ano, Sin-Dee je zpět. Zpráva, kterou nelze ignorovat, a Razmik se s temperamentní ženou nutně musí opět setkat. Co všechno se může stát během jedné žhavé vánoční noci v městě andělů? Kdo koho miluje, kdo s kým jen spí a jak to vše má pochopit nebohá Razmikova tchyně, když nikdo nerozumí arménsky? Násilí, láska, přátelství a obchod s drogami, to vše k sobě navzájem poutá aktéry komedie natočené na iPhone 5. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (6)

Trailer 4

Recenze (41)

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

"Chester is f*cking cheating on me with real fish?" "Yeah, bitch. Like a real fish girl, like vagina and everything."     Film nakrútený na iPhone? S dvoma prostitútkami s vtákmi v hlavných rolách? Film plný šľapiek, feťákov a úchylov, v ktorom sa v kuse f*ckuje, droguje a grcia? Jeden z 1001 filmov, ktoré musíte vidieť, než umriete? To si zo mňa strieľate? Nakoniec ale ten film nie je až takou katastrofou, akou sa javí tak tri štvrtiny svojej dĺžky. Zachraňuje ho krásne šialená scéna v Donut Time, kde sa sa zídu všetky dôležité postavy filmu a prichádza k celkom zaujímavému rozuzleniu. A je pravda, že sa som sa mimo tejto scény ešte pár krát zasmial, najviac na tom šokujúcom odhalení, čo to mala tá prostitútka v nohavičkách.     "What the f*ck is this?" "It's a pussy." "Get the f*ck out of my car!" ()

ink flo 

všechny recenze uživatele

Pamatujete si na tu pětiminutovou "fuckbitchstupidbrokeassniga" scénu, která byla na začátku "Windowlicker" od Aphex Twina?.....tak tady je to roztažený na 90 minut v tom nejlepším stylu Harmony Korineho a Pink Flamingos. Non-stop jízda pár rozjetých tranďáků pičujících, uhánějících tam a zpátky po ulicích LA a hulících perník, a do toho detektivní tchýně arménskýho taxikáře, kterej má zálibu v kouření pér. Jeden z nejhezčích vánočních příběhů, který jsem kdy viděl...jo a celý se to točilo iPhonem, a dělal to režisér The Florida Project. ()

Reklama

Hamaradža 

všechny recenze uživatele

iPhonom nasnímaný neurotický portrét losangelskej žumpy. Kríženec Ružových plameniakov a toho najlepšieho od Harmony Korineho, s tak neodolatelne tupými a plochými no majstrovsky vypointovanými dialógmi až mi ostával rozum stáť. Trochu previnilo musím ísť za 5* pretože takto intenzívny a hlavne úprimný filmový zážitok som už dlho nemal. Sonda do groteskného sveta ktorý vypadá tak odlišne a pritom je totožný s našim. :) ()

vh______ 

všechny recenze uživatele

Když jsou ty Vánoce, tak mi aspoň podrž koule. Dno LA a tři postavy z něj, jež s dokumentární věrností, kterou umocňuje natáčení na mobily, sledujeme. Transvestita Sin-Dee je propuštěna z vězení a místo milostného shledání s Chesterem se dozvídá, že ji podvedl s jinou ženou a chce se mstít. Novinu ji oznámí taktéž transvestitní kamarádka Alexandra a přes všechny sliby, že hledání Chestera nebude drama, to drama je. Jejich cesty se v rámci síťového narativu místy rozdělují a umožňují nám sledovat osamocenou Alex, jak zve všechny známé na své večerní pěvecké vystoupení a Sin-Dee jak „nedělá drama“ při hledání Chesterovy milenky. Síťovost je ale zásadní ve chvílích, kdy nás film přenáší k jistému taxikáři. Zprvu se zdá, že se jedná o onoho Chestera, ale později zjišťujeme, že tomu je jinak a celou dobu jsme sledovali arménského taxikáře Razmika, jehož vazba k ostatním dvěma postavám se vyjasňuje, když se potká s Alex a stává se dalším pozvaným na vystoupení. Linie těchto postav se tedy zároveň různě proplétají a zase rozplétají. Zajímavě spolupracují také skrze zvuk - mohou být v kontrastu, kdy jednu z nich doprovází agresivní hudba, zatímco druhá je bez hudby nebo je může zvuk propojovat - Razmik uspokojuje Alexandru orálním sexem, když jeho taxíkem projíždějí myčkou aut, jejíchž zvuk se prolíná do paralelní linie Sin-Dee.  Střídání linii, natáčení na tři iPhony a mnohdy výrazný energický hudební doprovod vytváří agresivní tempo, které ale někdy ustupuje do pozadí, aby nechalo naplno proniknout melancholii postav - Razmekovo utíkání od rodinných oslav Vánoc k trans prostitukám; Dinah unesená Sin-Dee z hotelového pokoje, kde se oddávala skupinovému sexu, kam ji po té nechtějí vzít zpět a nebo Sin-Dee, která zjistí, že kromě Dinah spal Chester také s Alex…  Poslední zprávu se Sin-Dee dozvídá po scéně, kterou lze chápat jako vrchol oné sírovosti narativu, kde se všechny postavy setkali v podniku Donut time, kde celý film také začínal. Namísto idylického usmiřujícího se setkání u jednoho stolu, kterým by jako vánoční film Transdarinka mohla končit, ale dostává vrchol dramatu, kdy se Ramzikova rodina dozvídá o jeho v vztahu s prostitutkami a téměř zachráněný vztah Sin-Dee a Chestera (dozvídáme se o jejich zasnoubení) je opět v troskách, stejně jako její přátelství s Alex. Jako vánoční film ale nakonec přece jen končí, kdy po opětovném rozdělení všech postav je to právě Alexandra, která Sin-Dee polité močí v prádelna půjčuje svou paruku. Duch Vánoc opět spojil dvě odcizené osoby. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Yeah, I know life is a bitch. God gave me dick! Sean Baker, vycházející hvězda amerického nezávislého filmu, se do širšího povědomí dostal nedávno prostřednictvím slušně obsazeného The Florida Project. Dva roky předtím ale natočil smartfounem, resp. několika smartfouny film, který efektivně civilně uvádí do prostředí, které touží navštívit každý - světa losangeleských šlapajících afro-transek. Opoužívanou šablonu "moment, kdy se osudy protnou", naplňuje natolik originálními charaktery, že divák klišé pohodlně přechází a cestou se dozvídá leccos užitečného, např. že BBBJ znamená bare back blow job, neboli (placenou) felaci bez prezervativu. V hříchu se setkávají arménský taxikář, který potřebuje nutně pokouřit černýho ptáka chlapovi s kozami (zatímco se doma žena s dceruškou a tchyní připravují echt-arménské Vánoce), ebenové krasavice Sin-Dee a Alexandra, jejichž mužné strniště nepřekryje ani nejfortelnější make-up, šlapající ošklivá Annie Hall, pasák, který v tom umí chodit a další figury, na které na české vsi nenarazíte. What have you done to her? You're not Chris Brown, bitch! Baker to niterně tragické trans-pinožení podává s lehkostí, humorem a nadhledem, s níž hlavní postavy nezáviděníhodný identitní úděl přijímají. Lehčí přístup kořeněný cool soundtrackem střídajícím hip hop, electro producenta alb Massive Attack Neila Davidge a klasiku, uvádí do lidského dramatu rozháraného LA obloukem. Místo aby dramatizoval, soustředí se na frašku všedního dne vysvalených šlapajznic, fušky, neplatící štamgasty, kuřby v automyčkách a, inu, lásky. Když no-home-video a štětkobraní všedního dne ve světle stroboskopů hasičských vozů vrcholí, uzříte, že ti chlapi jsou skutečně ženami a nikdo s tím nic nenadělá. What is this. / Its a pussy. / Get back my money and get the fuck out of my car! ()

Galerie (11)

Zajímavosti (5)

  • Názov filmu bol vybraný ako referencia na farbu neba v Los Angeles počas západu slnka. (dwdb)
  • Film bol kompletne natočený na smartphone Apple iPhone 5S s anamorphickým adaptérom Moondog Labs. (ash99)
  • V rozhovoru režisér Sean Baker řekl, že název filmu neměl být hrubě doslovný, jako to může někdy u jiných filmů vypadat. Snažil se evokovat spíše kvality spojované s mandarinkou (mimo jiné i oranžovou, která je ve filmu dominantní barvou), které mu přišly, že dobře reprezentují film a jeho postavy, proto se může český název zdát jako jdoucí naprosto proti původní režisérově ideji. (pencho)

Reklama

Reklama