Reklama

Reklama

Zbraň

  • Česko Hardware (festivalový název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Je 21. století a svět postihla nukleární válka i ty nejhorší ekologické katastrofy. V této nehostinné krajině se snaží přežít mladý pár, do jehož života však nečekaně zasáhne nepřátelsky naladěný robot.  Režisér Richard Stanley celovečerně debutoval právě tímto apokalyptickým snímkem odehrávajícím se v budoucnosti po nukleární válce. Země se proměnila v radioaktivní pustinu, na níž vyschly oceány a vše vypadá jako neúrodná poušť. Dylan McDermott zde ztvárnil roli „tvrďáka“ Mosese „Mo“ Baxtera, vyčerpaného bývalého vojáka, který tráví většinu času v „zóně“, vyprahlé krajině poseté zbytky radioaktivního odpadu z války. Na „výletě“ se svým parťákem z války Shadesem (Jon Lynch) narazí Mo na zajímavou věc – hlavu robota. Koupí ji od hrůzně vypadajícího „poutníka“ (Carl McCoy, frontman gothicrockové formace Fields of the Nephilim) a odveze ji domů své samotářské přítelkyni, umělkyni Jill (Stacy Travis), aby ji mohla použít na svou poslední sochu. Ani jeden z nich však netuší, že rozbitý robot je ve skutečnosti prototyp bojového kyborga Mark 13, který je schopen, pokud je v boji zničen, se sám z dostupných materiálů obnovit. Mark 13 se o svou obnovu samozřejmě pokusí, napojí se do elektrické sítě v Jillině obydlí, které se spíše než domu podobá pevnosti, a chystá se ji zabít. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (69)

cariada 

všechny recenze uživatele

Začátek je pěkný opět tu máme možnost sledovat život po jaderné katasrofě a asi nejzajímavější je moderátor rádia "Válka" vyložený optimista. Docela dost ponurý, jenže pak to zklouzne docela k boji proti androidu. Celý se to odehrává v takovém pološeru, kdy neustále bliká světlo, tak že máte mžitky před očima a nic pořádně nevidíte. Na můj vkus až příliš chaotický, aneb jak zabránit lidem , aby se množili , celkem pochopitelné vzhledem k radiaci a následkům z nich. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Moje cesta tímhle filmem – od naprostého znudění a zmatení až k velké spokojenosti. První půlku vůbec nechápete, co vám ten film chce říct, kam směřuje, pouze si všímáte v samém počátku celkem pěkné výpravy, hlasu Iggyho Popa coby dýdžeje v rádiu a Lemmyho Kilminstera, který tu má malou roličku taxikáře a pouští svůj motorheaďáckej hit  ´Ace of Spades´. Zbývá hodina a čtvrt do konce, vy víte, že po zbytek filmu děj neopustí jeden byt a divíte se, čím to ještě chtějí vyplnit, vzhledem k jednoduché premise. A pak, s útokem robota, se spustí gejzír obrazové kreativity, vizuální osobitosti a pěkně čvachtavého gore. Je tu něco z ´Terminátora´, hodně z ´Tetsua´, trocha atmošky z Blade Runnera a vyhřezlé vnitřnosti, za které by se nestyděl ani Fulci. Opravdu velmi, velmi nečekané, jak film radikálně přehodí výhybku a z umorousaného béčka se stane obrazově osobitým dílkem, který originálně míchá žánry. ()

Reklama

Quint 

všechny recenze uživatele

Cynická, mega brutální variace na Terminátora pro ty, kteří Terminátora považují za večerníček pro děti. Po Sarah Connor přichází další hrdinka, která se musí postavit proti nebezpečnému robotovi. Poté, co si ve svém bytě začne vyrábět sochu z jeho rozpadlých součástek, nalezených v poušti, v domnění, že šlo o neškodného údržbářského robůtka, se stroj sám reaktivuje a snaží se hrdinku napadnout svým železným penisem. Ve skutečnosti jde totiž o vojenského robota určeného ke sterilizaci žen ve zdejším přelidněném světě. Nebudeme se tu pouštět do žádných psychoanalýz a pojďme rovnou na hodnocení. Hardware vykrádá řadu známých sci-fi klasik (od Blade Runnera po Vetřelce), ale najdeme v něm i pár neokoukaných prvků. Zatímco většina postapokalyptických filmů se odehrává převážně v exteriérech, tady strávíme většinu času v klaustrofobicky malém bytě. Přesto je film, díky poutavé výpravě a kameře (ale i pohledné hlavní herečce), ohromná vizuální slast. Výtvarníci dokázali kreativně vyjít s malým rozpočtem a povedlo se jim vyrobit působivé dekorace jen ze starého harampádí. Videoklipový režisér Richard Stanley umí slušně pracovat s atmosférou a s pomocí zvuků na pozadí dokáže navodit pocit, že se venku rozprostírá rozsáhlý živoucí svět. Nedokáže se ale oprostit od svých videoklipových kořenů a celovečerní stopáž je pro něj příliš dlouhá. Film tak působí dojmem zbytečně natahovaného kraťasu (robot je mnohokrát poražen a opakovaně znovu ožije) a podobně jako ústřední robot je poskládán z nejrůznějších prvků do poněkud nesourodého celku. Výsledek bych ve zkratce popsal jako "gotické kyberpunkové MTV art giallo na tripu". Zajímavý, ale chaotický mišmaš. Akční scény jsou často zmateně poslepované z videoklipových záběrů bez větší návaznosti. Robot je skvěle nadesignovaný a v ponuře nasvíceném bytě vypadá docela děsivě, ale pohybuje se příliš pomalu a nemotorně na to, aby působil nebezpečně. I přesto je tahle kultovka díky svým osobitým vizuálům nezapomenutelným zážitkem. Po druhém zhlédnutí (na Blu-ray, kde si můžete pořádně vychutnat její extrémně syté barvy) se mi dokonce líbila o něco více než napoprvé. A kdo ví, napotřetí třeba odhalím její skrytou genialitu. ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Zábavně blbé nízkorozpočtové béčko prodchnuté nihilismem s nápaditou výpravou a pokusem o mírný art, kde nepřátelský robot je zdaleka nejsympatičtější postava. Vrcholem filmu je smrtelná drogová halucinace a neuvěřitelný úchylný stalker. Osmdesátky byly prostě skvělý a pobavení pomáhá vědomí, že na těchto nenápadných hitech si bratři Weinstenové pomalu stavěli své impérium Miramax. ()

A.L.E.S. 

všechny recenze uživatele

Jak řekl klasik: "Téma je dobré, ale prachbídně uchopeno." Tento bonmot by se mohl vztahovat i na Marka 13, ale nebylo to tak hrozné béčko, jak by mohlo na první pohled vypadat. Nejde o klasické sci-fi, kde spousta lidí bojuje proti spoustě mimozemšťanům nebo robotům. Dá se to přirovnat ke komornímu sci-fi, kdy se zblázní domácí spotřebič a ohrožuje obyvatele příbytku. Scény s robotem byly fantastické, ale neměly takový švih jako v podobných filmech. Za zmínku stojí i hudba, respektive průvodní melodie skupiny Public Image LTD. s názvem The order of dead. ()

Galerie (67)

Zajímavosti (6)

  • Kvůli scénám, ve kterých bylo zobrazováno extrémní násilí, dostal film v Americe rating X. Až po významnýh škrtech v těchto scénách, byl rating snížen na R. (hladass)
  • Aby mohla hrát Jill, obarvila si Stacey Travis vlasy na červeno. (hladass)
  • Bouře v úvodní scéně na poušti byla skutečná. (hladass)

Reklama

Reklama