poster

The Monster

  • Austrálie

    The Monster

Horor

USA, 2016, 91 min

Režie:

Bryan Bertino

Scénář:

Bryan Bertino

Kamera:

Julie Kirkwood

Hudba:

tomandandy

Střih:

Maria Gonzales

Scénografie:

Shane Boucher

Kostýmy:

Jennifer Stroud
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tron
    ***

    Obsahuje spoilery. Končatina na okne obšľahnutá z Jurského parku, citát o monštrách z Votrelca: Vzkriesenia a všeličo iné s miestami až vyložene na porážku idúcimi vedľajšími postavičkami, prichádzajúcimi pekne postupne, aby obluda mala koho zabíjať naprieč celým filmom. Zaujal i Scott Speedman; myslel som si, že sa objaví aspoň na konci, ale nie, vystupoval len v jednom flashbacku. Tomu poviem úspešný koniec kariéry Scott, gratulujem ti k nemu. So scenárom sa mohli viac vyhrať, tu som si pri úplne zbytočnom obetovaní matky spomenul na dánskeho Strážcu mŕtvych, kde bol chlapík pripútaný k potrubiu a mal pílku a namiesto potrubia si odpiľoval ruku. Tu prečo matka proste nedržala pochodeň a spolu s dcérou nevyrazili pre pomoc? Ehm! Takisto mi chýbalo vysvetlenie, čo bolo monštrum vlastne zač, kde sa vzalo, o čo mu išlo, prečo zabíjalo ľudí (aj ich žralo?) atď. Celé je to hlavne na režisérovi, ktorý vytvoril obstojnú a vcelku kvalitnú atmosféru (trocha á la Cujo) a o dvoch herečkách, z nich jedna sa podobá na Martinku z Turca, ale v zásade obe dobre hrajú. Scenár skutočne nie je žiadny zázrak, ale možno i vďaka početným retrospektívam do neľahkej minulosti hrdiniek dávam palec skôr hore, než dole. A za pekný dizajn netvora. „V lesoch sa ukrýva veľa vecí.“(7.12.2016)

  • kaylin
    ****

    Snímek „The Monster“ dokazuje, že horory s příšerami nejsou mrtvým žánrem a že se jedná stále o žánr, který má co nabídnout. Film dobře využívá atmosféru noci, dobře využívá napětí a gradaci, a to přitom na velmi omezeném prostoru, kde se odehrává. K tomu velmi příjemná hrdinka, což jsem nečekal, ale Zoe Kazan zvládla svůj part na výbornou. Jen víc podobných filmů s příšerami.(8.8.2017)

  • ricci.s
    ****

    Už z traileru bolo zrejmé, že sa jedná o kvalitku, a je to naozaj tak. A aj keď monštruózne kúsky ani zďaleka nepatria k môjmu favorizovanému žánru, nie je možné neoceniť podarenú príšerku, silné herecké výkony, občasné potrebné zmasakrovanie nepodstatných postáv či kvalitnú technickú stránku. Trochu zbytočné mi prišli len flashbacky zaoberajúce sa minulosťou hlavných hrdiniek, keďže mi bolo úplne ukradnuté, aký tam mali v minulosti medzi sebou vzťah. Pokiaľ chcel režisér zabrnkať na psychologickú strunu, tak v mojom prípade mu to teda nevyšlo, ale vo všetkých ostatných aspektoch (čiže tých hororových) určite áno. Síce z toho neskáčem od radosti po strop ako pri Strangers, ale po tom poslednom totálne nesledovateľnom nepodarku si u mňa Bertino opäť napravil reputáciu. Som fakt zvedavý, na ako dlho...(12.11.2016)

  • kingik
    **

    Horor, co selhává úplně ve všem. Neinvenční, spoléhající na obehranou atmosféru noci a lijáku, říkající si o hlavní cenu za nepovedené "monstrum", kterému přejete, aby ho déšť nerozmáčel a loutkovodiči si neuhnali v tom promáčeném terénu rýmu. Sešlo se hned několik negativních faktorů. Film nemá dobré obsazení. Zoe Kazan v roli nezdárné matky je nesympatické cosi, čemu přejete brzký odchod ze scény. Dočkáte se, jen to trvá téměř celý film. Na Elle Ballentine je znát, že se urpuntně řídila pokyny režiséra, kdy má zatlačit na intenzitě pláče, hrůzy, děsu, křiku. Podpora otřesného střihu byla bolestná v tom, že přesně bylo znatelné zadávání režisérových povelů k akci. To přetrvávalo celý film. Nyní k provedení monstra: morda plná tesáků, oslizlý kobalt, patrně oběť Batmanových sexuálních experimentů, pak převoz do Dinoparku a následná permutace v lesích. Nechápu, že v dnešní době to někdo vymyslí, rozkreslí návrhy a fakt to realizuje. Nutno vidět. Poslední kapkou úděsnosti byl režijní přístup. Zvýšený počet pomocných režisérů nasvědčuje o tom, že režisérovi příliš na výsledku nezáleželo. Je k nevíře, že je pod filmem podepsán zkušený Bryan Bertino, který do svého počinu nevpravil ani špetku objevného zápachu, vše řádně omleté, chudé na gore, protkané nadbytečnou psychologickou linkou, kdy je divák nucen sledovat četné posuny zpět v ději/flashbacky, v nichž je svědkem haprujícího vztahu závislé matky alkoholičky k malé dcerce. Samozřejmě se jejich vztah během filmu podstatně vylepší. To do hororu vůbec nepatří. Bertinova protivná snaha vymanit film z nižší kategorie jen vše špatné korunovala. Ke všemu to není tak zručný režisér, aby operoval se záměrem, že co není moc vidět, je nejděsivější. Ano, na filmu je vidět úplné hovno. Monstrum na scéně pobývá vteřinově, do toho noční scenérie. Už debilní bylo cestovat s dítětem uprostřed noci. Prostě nepovedené, kardinálně překonané a nechtěně úsměvné. 4/10(21.8.2018)

  • corpsy
    *****

    Rámcový príbeh o vzťahu matky a dcéry je zaujímavejší, ako ,,vedľajšia,, línia boja s titulným bubákom. A keďže sa prelínanie minulosti so súčasnosťou aj napriek primeranej minutáži vôbec nevlečie a navzájom skvelo dopĺňa, s kľudným svedomím to označím za jeden z najlepších ,,dramatických,, hororov desaťročia. Mínusy vidím jedine vo výzore a trikovom spracovaní Monštra a v závere, kde sa s malej, ufňukanej a vystresovanej dievčinky stane Ellen Ripleyová.(2.1.2018)