Režie:
Mia Hansen-LøveScénář:
Mia Hansen-LøveKamera:
Denis LenoirHrají:
Isabelle Huppert, André Marcon, Edith Scob, Roman Kolinka, Sarah Le Picard, Solal Forte, Marion Ploquin, Nicolas Sarkozy (a.z.), Grégoire Montana (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nathalie je učitelkou filozofie na pařížské střední škole. Práci miluje a obzvláště ráda sdílí se svými žáky požitek z přemýšlení. Svůj čas dělí mezi svého manžela, dvě děti, bývalé studenty a velmi majetnickou matku. Jednoho dne ji dlouholetý životní partner oznámí, že ji opouští kvůli jiné ženě. Nathalii nezbývá, než se vypořádat s dosud nepoznanou samotou... i nově nabytou svobodou. (Film Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (23)
Film nemá oslnivý děj, herce či výpravu. Svým intelektuálním zaměřením se určitě nestane masovým trhákem. A přesto... 1) 35letá scenáristka a režisérka Mia Hansen-Løve sepsala příběh podle zážitků své matky. 2) Nádherné lokace plné atmosféry a každodenní nenápadné události vytvářejí dojem, jako by se nic moc nedělo. Ale děje se. 3) Vemlouvavá píseň Deep Peace od Donovana dotváří atmosféru zralosti a nadhledu. 4) 63letá (!) Isabelle Huppertová (učitelka filosofie Nathalie) se své role zhostila skvěle. 5) Nemohl jsem nezaznamenat zajímavé kluky. Je to 30letý Roman Kolinka (bývalý student Fabien) a 23letý Solal Forte (syn Johann). 6) Výstižný koment: Oktavianus***. ()
Film je velmi silný ve své autentičnosti. Nikde netlačí na pilu a to je v dnešním světě osvěžující. Filmem se prolíná paralelní příběh kočky, kterou nikdo nechce, ale když o ní příjde, má pocit ztráty. bavilo mě to každou minutou víc a víc. Isabelle je úžasná a v každé roli jí věřím ať hraje vražedkyni či profesorku. ()
Klasický festivalový film s "náročným" tématem, jímž je hledání sebe sama ve světě opuštěných a nenaplňovaných lásek. Takže se rozhodně nejedná o nějaký strhující příběh nebo silný děj. Začít znovu je hodně meditativní smímek, který se táže po podstatě svobody a vztahů, a plyne pomalu, tempem trochu připomíná četbu Proustových románů. O to zajímavější je, že za ním stojí teprve pětatřicetiletá režisérka. Ovšem i tak je působivý, za což může hlavně představitelka hlavní role, Isabelle Huppertová. Ta je sice trochu starší, než měla její postava být (v době natáčení jí bylo třiašedesát, rozhodně víc než postavě, a to bylo znát), ale zvládla ji s bravurou. Moudrost, nadhled, ale i zranitelnost a nejistota z ní čiší na správných místech. Právě její sledování dělá z filmu, který diváka nezaujatého primárně ženským tématem může trochu nudit, zážitek. ()
Pokiaľ sa divák dokáže vcítiť do situácie hlavnej postavy, pre toho môže predstavovať Začať odznova dosť zásadný počin. Najlepšie, ak ste diváčka vo veku Nathalie a prežili ste si niečo podobné. Avšak pochopiť jej snahu o nový začiatok, ktorý je skôr založený na pokusoch a omyloch, dokáže každý empatický divák. Neustále filozofovanie nad nesmrteľnosťou chrústa vám však môže Nathalie skoro až znechutiť, čo mimochodom presne vystihne aj jej bývalý študent pri jednej úprimnej výmene názorov. Záver asi nemohol byť lepšie vymyslený, s vekom prichádzajú skrátka iné priority a je fajn, že scenár ide tak trochu proti prúdu. Ak by mi nebola skupinka vidieckych hipíkov, čo zjedli všetku múdrosť sveta tak nesympatická, nemal by som problém aj s vyšším hodnotením. I keď chápem, že o to asi aj išlo. ()
Isabelle Huppert prokazuje, jak moc dobrou je herečkou a na ní stojí snímek o tom, jak se vyrovnává s osudem žena, která měla všechno, jak se jí líbilo, ale najednou přišla radikální změna, a ona se musela přizpůsobit, nebo zlomit. Nemůžu si pomoct, ale Isabelle Huppert tak vyniká, že to ostatní je pro mě spíš průměrné. ()
Reklama