poster

Opilí láskou

  • USA

    Punch-Drunk Love

  • Slovensko

    Opití láskou

  • Austrálie

    Punch-Drunk Love

  • Velká Británie

    Punch-Drunk Love

Komedie / Drama / Romantický

USA, 2002, 91 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ChewieDC
    ****

    Podivný film a nejzvrhlejší romantická záležitost, kterou jsem kdy viděl. On je šílenec, ona není nijak zvlášť hezká. Když se Adam Sandler v roli Barryho dostává do fáze zuřivosti, opravdu mu to lze věřit. Krásně zahrané jsou i miniroličky lidí, kteří se objevili v Andersonových dřívějších filmech. Režisér využívá zajímavou kameru a světla, čímž podkresluje Barryho vskutku bláznivou povahu. Škoda, že film končí dřív, než se pořádně rozjede. Stupňující se napětí je u konce náhle až téměř násilně utnuto a než se nadechnete, jsou tu závěrečné titulky. Škoda.(1.4.2003)

  • Lima
    ***

    Miluju filmy P.T.Andersona a jeho samého považuji za génia, ale tohle je krok zpět. Sice režijně brilantní, žánrově nazařaditelný úlet, ale dějově naprosto o ničem, bez nějakých emocí, či hlubšího sdělení .Je zde několik slibně načatých motivů, kdy jsem si pomyslel "To by mohlo být zajímavé", ale než je stihne Anderson nějak rozvést, náhle je utne, nedořekne a na jazyku filmového gurmána zůstane podivná pachuť. Netvrdím, že to takhle musí fungovat u ostatních diváků, ale u mně ano a se začátkem závěrečných titulků jsem si uvědomil, že mi ten film vlastně vůbec nic nedal, ačkoliv podobné filmové úlety miluju. PS: Nečekal jsem to, ale Sandler byl vynikající a jeho neodolatelné milostné vyznání na Havaji mě hlasitě rozesmálo.(7.2.2006)

  • Traffic
    ****

    PTA má tak nezaměnitelný rukopis, že bych jeho dílo poznal i poslepu. Stačilo by mi slyšet jeho typickou práci se zvukem, kdy nechává hudební stopu přeřvávat se s probíhajícími dialogy, cuchá divákovy nervy a netradičním způsobem si získává jeho plnou pozornost. Mám pocit, že bych se v jeho podání díval jako u vytržení i na debatu jaderných fyziků. Punch-Drunk Love mi v mnohém připomnělo (o několik let mladší) Kaufmanovo Synecdoche, New York, a to nejen díky podobnosti hereckého obsazení. V obou případech bylo ztotožňování se s hlavním hrdinou poměrně bolestné; především proto, že hyberbolizovaným způsobem ukazovalo nepříjemné zrcadlo nám samotným. Jak Egan, tak Cotard byli přes svoje ubožáctví poněkud nepochopitelně přitažliví pro opačné pohlaví. Sandlerova postava se navíc snad v každé scéně chovala naprosto nepatřičně. Zda chtěl Anderson natočit inteligentní parodii na tuctové romantické komedie (tím, že vyhnal do absurdna, případně zcela převrátil všechny jejich zákonitosti), nebo si zkrátka jen dělal, co chtěl, netuším. Rozhodně ale obohatil filmový svět o další osobitou, precizně nakroucenou záležitost, kterou budu schopen plně vstřebat asi až po opakované projekci.(27.9.2009)

  • Radek99
    *****

    Postmoderně příznačně žánrově těžko zařaditelný film, v němž nadmíru osobitý režisér Paul Thomas Anderson umně a podivuhodně namixoval stylový filmový koktejl z romantické komedie, psychologického dramatu, kriminálního thrilleru a snímku o psychicky narušeném jedinci s obtížně zvladatelnými návaly agresivity a vzteku, který má mírné příznaky autismu či podobné psychické nemoci. Co Andersona dělá Andersonem (zasvěcení vědí, že podobně ,,divné" filmy točí i další Anderson - Wes, jehož snímky také ocení spíše divák artových či experimentálních filmů) - velmi originální práce s filmovou hudbou a střihem, která má navodit pocit psychického rozpoložení duševně narušeného člověka - tedy hlavního hrdiny (zvláště silná je až stresující scéna v první třetině snímku, kdy se na Barryho (a tím i diváka) doslova valí neurotizující stimuly z okolí jeho kanceláře - neodbytné telefonáty, cynická a nepříjemná sestra, právě dohazovaná nechtěná známost i karamboly v sousední dílně...). Na tomhle filmu je také nejlépe vidět, jaký kus cesty urazila americká kinematografie od dob tématicky podobného Rain Mana (lineární děj, klasická forma filmového vyprávění...) k Opilí láskou (linearita děje je záměrně několikrát narušena, mnohé v ději zůstává záměrně nevyřčeno, tvůrci experimentují s velmi originálními barevnými předěly atd.). Za zmínku rozhodně též stojí herecký výkon Adama Sandlera, kterému P. T. Anderson dal ve svém úžasném snímku možnost ukázat, že není hercem jedné role a že v sobě ukrývá i nezměrný dramatický talent (který později úspěšně rozvinul třeba ve Volání o pomoc...) Podobné filmy: Dedication, Rain Man(18.10.2008)

  • HAL
    ****

    Postavy v Opilí láskou jsou divný. Tzn. našel jsem se v nich takřka dokonale. Přesto ale... jejich příběh je taky divný a to už za hranice reality, takže mě film sice bavil, ale nedostal... ne tak jak jsem doufal. Naproti tomu Magnolie mě rozebrala na kusy a tak vedle ní toto působí jako chutná jednohubka vedle jedné z nejúchvatnějších hostin jakou jste kdy před sebou měli. 8/10(13.2.2009)

  • - Film je inspirován příběhem, který se objevil v časopise Time. David Phillips, jistý stavební inženýr, narazil na super propagační kampaň, v rámci které mohl získat kupony na slevu v letecké dopravě. Phillipsovi, kterého od té doby zná celý letecký průmysl pod přezdívkou "Pudding Guy", se zakoupením 12 150 pohárků pudingu "Healthy Choice" za puhých 3 000 dolarů podařilo nashromáždit 1,25 milionů mil bezplatné letecké dopravy. (HappySmile)

  • - Ve filmu hraje řada neherců. Například Barryho příbuzenstvo je skutečná rodina. Ze šesti jeho sester jsou spolu čtyři příbuzné. (HappySmile)

  • - Sean Penn měl původně hrát Deana Trumbella, ale musel odstoupit. (D3VIL)