Režie:
Vladimír SlavínskýKamera:
Jan RothHrají:
Gustav Hilmar, Helena Bušová, Věra Ferbasová, Amalie Faltysová, Eva Vrchlická st., Vilém Pfeiffer, Jan W. Speerger, Zdeněk Hora, Herbert Lom, Ella Nollová (více)Obsahy(1)
Rozhodně se nevyplácí přivdat se do obhroublého dělnického prostředí - to záhy zjistí křehká a citlivá hrdinka, na níž těžce doléhá sobectví a bezohlednost jak manžela, tak tchyně. Zato její sestra si spokojeně žije ve šťastném manželství, i když se do ní platonicky zamiluje již dospělý nevlastní syn. Toho si zahrál debutující Herbert Lom, pozdější hvězda příběhů o popleteném komisaři Clouseauovi. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (16)
Hrozně nepovedený film. Drama, které už herecky bylo obsazeno velmi nešťastně. Helena Bušová nikdy neměla vlohypro to stát se milovnicí. Ferbasová se sice zhostila role nedospělé a nevyspělé sestřičky, ale svým vlastním způsobem, který se deo tohoto dramatu vůbec nehodil. Gustav Hilmar byl takový nijaký, Eva Vrchlická v této roli naprosto nevhodná, přehrávala tak, jak bylo tehdy zvykem v divadle, snad jen Pfeifferovi jeho role seděla. Herbert Lom jako doktorův synek byl zajímavým zpestřením vzhledem k jeho filmové budoucnosti, ale tady hrál ještě taky hodně nevyspěle. Jinak to bylo drama plné omylů, ještě že Raoul Schránil to nakonec zachránil a Ferbasová se vrátila k doktůrkovi... Přesto to nebyla nuda, takže s bídou dvě hvězdičky. ()
Nezvládlý pokus o zesměšnění hodně pokleslého melodramatu, v níž Věře Ferbasové (i když z jejích úst vyslovované - Jsem žena upír, jsem žena démon... zní vtipně a mile) její masochistická přání nikdo nesplní (její touha dostat na zadek je opravdu nahlas vyslovováno neuvěřitelně často). Za určité pozitivum považuji obsazení Evy Vrchlické v roli ziskuchtivé matky (kupodivu Slavínský nevyužil ku prospěchu věci svou oblíbenou Nedošínkou) nezaměstnaného sazeče, role ji padla a škoda, že ji český film téměř neznal. P. S. Pozorný divák si jistě všiml, jak Věra Ferbasová se pere se svým nevlastní synem oblečena do krátkých kalhot a poté utíká po schodech v dlouhých. ()
Věra Ferbasová, Helena Bušová a Zdeněk Hora - a réžia. Pán Slavínský, necháva ma v úžase ako vedia niektorí režiséri stvárniť postavy vo svojom filme. Neviem to vhodne popísať. Ale je to vec, ktorej by som rád prišiel na kĺb. V 30.-tych rokoch bol opäť natočený film ako máloktorý. A Věrka Ferbasová sa pobila s Herbertom Lomom. ()
Film jsem si sehnala jako "gurmánskou specialitku", abych se mohla podívat na herecké začátky mého milovaného Dreyffuse a zároveň padoucha hledající Stříbrné jezero. Ono tohle dílko totiž na normální dívání opravdu moc není. Pokud chcete něco na vypnutí po nedělním vyčerpávájícím obědě, budiž. Ale ani tak vám občasné výbuchy smíchu na teatrálností a hlavně stupiditou zejména Sášiny nedají odpočinout. Je to právě "žena démon a bestie" Ferbaska a její rádoby vtipné monology a glosy, co mi vadilo nejvíce. Bušová se svým strašným přehráváním a teatrálností tomu zrovna nepomáhá a zbytek už se s tím jen veze.... ()
Žena pod křížem je zvláštní kominace dramatu a frašky. K vážnému tématu mistrovsky zpracovanému v díle Johna Knitla Therese Etienne se zde přidává komediální herectví Věry Ferbasové, které by mělo napětí odlehčit, nikoliv však zlehčit. Divák ale nedostane ani plnohodnotnou komedii ani napínavé drama. Příběh pak snad sklouzává ke zmiňované červené knihovně, což je velká škoda. ()
Galerie (4)
Photo © Národní filmový archiv
Zajímavosti (3)
- První filmová role Herberta Loma (celým jménem Herbert Charles Angel Kuchacevich ze Schluderpacheru), známého později jako inspektora Dreyffuse ze sérií o Růžovém panterovi. (honajz)
- Věra Ferbasová tu spieva pieseň "Život je toužení" a Helena Bušová "Neříkej, že jsi můj jediný". (Šuplík)
- Filmový debut Viléma Pfeiffera. (M.B)
Reklama