Režie:
Zdeněk ZelenkaScénář:
Jiří HubačKamera:
Vladimír OpletalHudba:
Roman HolýHrají:
Jaromír Hanzlík, Ladislav Mrkvička, Simona Postlerová, Zlata Adamovská, Josef Vinklář, Jan Čenský, Valentina Thielová, Jan Hrušínský, Taťjana Medvecká, Sabina Laurinová, Vilma Cibulková (více)Obsahy(1)
Bývalý spisovatel detektivních románů Bill Harding (J. Hanzlík) se podruhé oženil s Betsy (Z. Adamovská), dcerou newyorského milionáře. Po letech se setkává s první ženou Angelikou (S. Postlerová), která žije s kontroverzním spisovatelem Lumbem (J. Čenský), k němuž ji pojí vztah plný hádek a nesvárů. Lumb nečekaně nabídne Hardingovi k posouzení svůj nový román a seznamuje se s milionářovou druhou dcerou Dafne (S. Laurinová). Protože hledá bohatou nevěstu, lehkomyslná dívka jeho představě vyhovuje. Jednou večer zatelefonuje Angelika Billovi a prosí ho o pomoc. Vzápětí Lumba někdo zavraždí a oba se stanou rázem podezřelí… Napínavý detektivní příběh napsal podle románu klasika amerického detektivního žánru Patricka Quentina Jiří Hubač, režii měl Zdeněk Zelenka a za kamerou stál Vladimír Opletal. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (43)
Podařená detektivka, ve které jsem sice pachatele odhalil hned na začátku, nicméně neubírá kvalitě, s jakou je natočena. Scénář napsal zkušený Jiří Hubač podle předlohy Patricka Quentina "Mé dvě ženy". Televizní look v pohodě obstojí a roli amerického prostředí ztvárňuje docela věrně. Herecké obsazení super, Jaromír Hanzlík jako spisovatel Bill Harding a Ladislav Mrkvička coby detektiv Trent je hotovej Columbo :). Hudební dramaturgie Roman Holý. ()
Detektivni film se pro mne pomalu rozjizdi, ale v zaveru nabira tempo, ktere zdarile kociruje svym hereckym vykonem Jaromir Hanzlik. Krimi dospeje k pro mne prekvapivemu konci. Nekdo zde psal ze znal vraha uz po 20.minutach, ten clovek musi mit talent, navrhuji kandidovat na post policejniho prezidenta. ()
Mám rád díla, filmy, inscenace, které staví svého hrdinu do mravního dilematu. Tentokrát za mne potlesk na otevřené scéně panu Zelenkovi. Hanzlík se postupně rozehrál k velkému solu, zdatné mu sekundoval pan Mrkvička jako poručík Columbo, teda pardon, Columbo to nebyl ale klidně být mohl. Skvělé party na určeném prostoru zahráli i další herci - Vinklář, Postlerová, Laurinová, Čenský. Trošku mi nesedl jen Jan H. Ten závěr - vážně nikdo z přítomných nemohl čekat, co se stane? Jinak v podstatě nemám námitek. K dokonalosti napr Stastlivce Sully jeste kousicek chybi. 9.5/10. ()
Další důkaz, že posledních třicet let u nás vznikají nejlepší detektivky nikoli na plátně, ale v televizi. Rodinné drama s detektivní zápletkou z pera Patricka Quentina (i když bych měl spíše napsat z per, pod tímto pseudonymem se totiž skrýval tvůrčí tým) s inteligentně zpracovaným scénářem Jiřího Hubače. O zajímavý příběh a napětí není nouze, postavy jsou životné a psychologicky propracované. Skvělé herecké výkony Jaromíra Hanzlíka, Simony Postlerové a Josefa Vinkláře. Nebýt chvilkové přílišné zkratkovitosti a prkenného Jana Hrušínského, neváhal bych jít s hodnocením i výš. I tak ale velmi pěkných 75%. ()
Klasická TV detektivka je ukázkou dobře odvedené filmařiny. Televizní zpracování anglických a amerických látek nám šlo ale koneckonců vždycky. Zajímalo by mne, jestli by to fungovalo také naopak. Jaromír Hanzlík se slušivým vousem krásně zvážněl a detaily jeho obličeje předvádí vysokou hereckou školu práce s mimikou. Jenom mne to, ač jsem se bránil zuby nehty táhlo, hlavně v první polovině do Hříchů pro pátera Knoxe a nemůže za to jen Zlata Adamovská. ()
Galerie (6)
Zajímavosti (3)
- Jiří Hubač stejný scénář natočil v roce 1981 pro Slovenskou televizi pod jménem inscenace Vo vyhni poludnia. (sator)
- Na uplném začátku filmu v baru hraje píseň „Riders on the Storm“ od kapely the Doors. (Winster)
- Jan Hrušínský (Paul Flower) prozradil, že si ve scénách s Jaromírem Hanzlíkem (Bill Harding), kdy si nebyli úplně jistí znalostí textu, rozložili listy scénáře po podlaze jako nápovědu. Ale když přišla řada na Jana, nějaký ten list mu kolega Hanzlík s chutí přišlápl, takže nezbylo Hrušínskému, než si text vybavit nebo zaimprovizovat. (sator)
Reklama