Reklama

Reklama

Polední žár

(TV film)
všechny plakáty
TV spot

Obsahy(1)

Bývalý spisovatel detektivních románů Bill Harding (J. Hanzlík) se podruhé oženil s Betsy (Z. Adamovská), dcerou newyorského milionáře. Po letech se setkává s první ženou Angelikou (S. Postlerová), která žije s kontroverzním spisovatelem Lumbem (J. Čenský), k němuž ji pojí vztah plný hádek a nesvárů. Lumb nečekaně nabídne Hardingovi k posouzení svůj nový román a seznamuje se s milionářovou druhou dcerou Dafne (S. Laurinová). Protože hledá bohatou nevěstu, lehkomyslná dívka jeho představě vyhovuje. Jednou večer zatelefonuje Angelika Billovi a prosí ho o pomoc. Vzápětí Lumba někdo zavraždí a oba se stanou rázem podezřelí… Napínavý detektivní příběh napsal podle románu klasika amerického detektivního žánru Patricka Quentina Jiří Hubač, režii měl Zdeněk Zelenka a za kamerou stál Vladimír Opletal. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (43)

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Byla by to ještě lepší detektivka, kdyby jsme ji převedli do českého prostředí. Přeci jen hrát si na Američany nám moc nejde. Vždyť jen ty jména herci vyslovují tak zvláště, že se tomu těžko věří. A taky kulisy. Americkou vlajku na komisařství ještě beru - ač běžně vlaje spíše před budovou a ne v místnostech uvnitř, ale ty příšerné dekorace - dveře, okna. Vždyť to vůbec neodpovídá. A stačilo by shlédnout jen nějaký americký film. A taky by asi nebylo od věci vypadnout někdy ze studia. Pro mě je to, krom hereckých výkonů, zápletky a rozuzlení, svým pojetím detaily okolo docela průměrná kriminálka. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Není důležité mít čtenáře, ale nakladatele.." Zajímavá myšlenka, která by dík snadné parafrázi mohla dost osvětlit současný stav českého filmu, byť tedy právě tenhle detektivní Polední žár se poměrně vydařil, zejména zásluhou sebejistého skriptu Jiřího Hubače.. Rutinér Zdeněk Zelenka zde také odvádí svůj typický standard, herecky však silně nevyrovnaný, a tak se jednoduše žádná oslnivá televizní jízda zdejšímu hodnocení navzdory nekoná, potěší však především skvostný Ladislav Mrkvička ve své colombovské variaci.. ()

Reklama

CaptainNor 

všechny recenze uživatele

Klasická TV detektivka je ukázkou dobře odvedené filmařiny. Televizní zpracování anglických a amerických látek nám šlo ale koneckonců vždycky. Zajímalo by mne, jestli by to fungovalo také naopak. Jaromír Hanzlík se slušivým vousem krásně zvážněl a detaily jeho obličeje předvádí vysokou hereckou školu práce s mimikou. Jenom mne to, ač jsem se bránil zuby nehty táhlo, hlavně v první polovině do Hříchů pro pátera Knoxe a nemůže za to jen Zlata Adamovská. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Scénář jedné ze scénáristických legend Československé televize třetí čtvrtiny minulého století umožnil režiséru Zelenkovi nastudování jedné z nejlepších inscenací devadesátých let. Vznikl prostor pro výtečné herecké kreace Jaromíra Hanzlíka, Josefa Vinkláře, Zlaty Adamovské, Vilmy Cibulkové a řadu dalších zajímavých hereckých příležitostí. Své dostal i detektivní žánr a zdařilé stupňování napětí charakteristické pro klasickou detektivku, jak ji znali naši rodiče a prarodiče. ()

Aniki 

všechny recenze uživatele

Tyhle émerické interiérovky mě sice mírně žerou právě těmi klišoidními kulisami, nicméně o fajn oddychovku se jedná rozhodně. Také po zaoceánsku žvýkající Mrkvička a Hanzlík byli touto drobností až trapně roztomilí. Všechny herecké výkony patřily rozhodně k lepšímu průměru a mezi nejlepší hráče bych paradoxně zařadil především Laurinovou, té jsem tu její rozmazlenou, povrchní a naivní buchtu žral bez výhrad. Příběh sklouzával ke stereotypnosti, ale takto jsme na to už u českých, potažmo československých tv záležitostí, natáčených na motivy slavných zahraničních autorů zvyklí. Za mne takový lepší průměr. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (3)

  • Na uplném začátku filmu v baru hraje píseň „Riders on the Storm“ od kapely the Doors. (Winster)
  • Jan Hrušínský (Paul Flower) prozradil, že si ve scénách s Jaromírem Hanzlíkem (Bill Harding), kdy si nebyli úplně jistí znalostí textu, rozložili listy scénáře po podlaze jako nápovědu. Ale když přišla řada na Jana, nějaký ten list mu kolega Hanzlík s chutí přišlápl, takže nezbylo Hrušínskému, než si text vybavit nebo zaimprovizovat. (sator)

Reklama

Reklama