Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek navazuje na Vorlovy filmy Cesta z města a Cesta do lesa, vytvoří z nich uzavřenou trilogii a završí osudy všech stěžejních postav. V Cestě domů se v hlavních rolích vrátí Bolek Polívka a Eva Holubová jako zemědělská rodina Papošů, Tomáš Hanák a Barbora Nimcová jako rodina přistěhovaná z města, Tomáš Vorel ml. a Lucie Šteflová jako revírník Ludva a jeho žena. Objeví se i Milan Šteindler v roli vypečeného předsedy myslivců nebo Dominika Elischerová, kterou lidé znají ze sociálních sítí jako Mínu. Starého a tradičního zemědělce Papoše začíná trápit stáří a skutečnost, že jeho syn Ludva nechce přebrat statek. Ludva chce totiž zůstat revírníkem v místním lese. Lesní správa chce ale prodat hájenku, kde bydlí. Jeho žena dráždí vesnici svým“ bio“ přístupem k životu a musí se vyrovnat s tím, že na pohledného Ludvu mají políčeno některé místní ženské. Tomáš, který se kdysi z města a z kanceláře na vesnici přesunul, je už se vsí pevně spjatý, pracuje jako dřevař v lese a rád si přihne, zatímco jeho žena pro zájemce meditace v přírodě. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (125)

kingik 

všechny recenze uživatele

Lesácká trilogie, kterou ponejvíce obdivuje příbuzenstvo loupežníka Rumcajse, lesní skřeti, Ronja, dcera loupežníka a spolek Tomáše Vorla. Filmová série doputovala ke svému konci, což je jedině správně. Příliš hutnosti co do zápletky tradičně nenabízí ani třetí výlet za revírníkem Ludvou (Tomáš Vorel ml.) a jeho početnou družinou, kde má své pevné místo i jeho žena Anyna (Lucie Šteflová nahradila Annu Kameníkovou), razící bio přístup. Lesní pěšiny jsou sice stále z filmového hlediska poměrně nevyšlapané, ovšem scenáristický klan, jehož kolegiální řady hájí i Eva Holubová a Tomáš Hanák, tedy představitelé vedlejších rolí, nedokázal přijít s něčím mimořádným. V podstatě se stále jede na jedné vlně, na které znalci režisérova svébytného rukopisu zažívají nostalgický "sklepácký" orgasmus v momentě, kdy uzří Milana Šteindlera, Jana Slováka a Tomáše Hanáka vzácně filmově pohromadě, načež divák, kterému je humor tohoto seskupení velmi vzdálený, nezažije prakticky žádný vrchol blaženosti. Technické měřítko třetího dějství je kvalitativně na vyšší úrovni, než dvacet let starý předchůdce. A o úplně největší grády filmu se postarala hlodavost zubu času, která všechny zúčastněné herce proměnila na stařešiny, kteří ignorují kosmetický průmysl. Zamrzí, že je autor zřejmě přesvědčen o neprůhlednosti a nepředvídatelnosti scénáře. Takže příliš nepřekvapí smrt jedné z hlavních postav, přičemž můžeme být rádi, že demence, kterou starý Papoš trpí (Boleslav Polívka), nepostihla celý film. Ten z toho vyšel vcelku přijatelně, ovšem stále se nezbavil své unylé jednotvárnosti a mdlého půdorysu, což mu nedovoluje dostat se za hranice průměrnosti. 5/10 ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tohle mi sedlo. Ano humoru tam bylo méně, ale Tomáš Vorel zestárl a zřejmě neměl potřebu točit něco echt k popukání. Jeho vždycky bavili lidi a tohle zakončení trilogie je o nich. A stejně jak nám v předchozích dvou dílech pomalu stárli hrdinové, zestárli nám v tom poslední úplně. Vorel nám to tam ale předvádí naprosto přirozenou cestou. Všichni jsme součástí matky přírody a ta si nás jednoho dne vezme tam odkud jsme přili jak říká Jarda Dušek. Všichni hráli parádně, ale koho bych jmenoval extra byl Bolek Polívka. Už jsme tak nějak pozapomněli, že je skvělý herec. Když jsem jej sledoval v tomto filmu, nemohl jsem si nevzpomenout na Zapomenuté světlo. Stejně jako tam jsem mu věřil faráře, stejně tak jsem mu zde věřil jeho nemoc. Tomáš Hanák, můj milovaný Mistr Kalina nám zešedivěl až běda, ale pořád je to on, ten mazák s pronikavým pohledem. I on zde předvedl parádní výkon. Super byl i mladý Vorel. Lucka Šteflová byla nádherná bosorka a i když jindy máme s přáteli pro tento typ žen lehce pejorativní označení (batyk, chlupy, korále) a jejich free pohled na svět moc nevyznáváme (nechodit s dětmi k doktorovi, nedávat je do škol, idálně mít porod někde na stromě  atd...) ona byla prostě skvělá. Krásná byla i kamera a všechny ty záběry na naší nádhernou přírodu. Tohle byl prostě reálný film z venkova a lesa. Celé to čpělo člověčinou a bylo to krásně opravdové (žádná Slunečná). Škoda toho zpackaného dabování a fakt nevím co T. Vorlovi provedly Lesy ČR :-) . Dávám za 4 podseklé sazeničky ! * * * * ()

Reklama

krokodlak 

všechny recenze uživatele

Tento po všech stránkách dokonale nedůvěryhodný a nesnesitelný film (au, ten Hanák fakt bolel) si zaslouží jednu hvězdičku za vysoce originální oscilaci mezi postmoderní ezoterickou obdobou normalizačního jézeddáckého ruralismu a naturalistickým zobrazením rozkladu českého venkova vlivem novodobého lesnického nevolnictví, alkoholu a demence. ()

korbitch22 

všechny recenze uživatele

Těžko uvěřit, že po naprosto kultovní jedničce natočil Vorel další dva díly a jeden debilnější než druhý. Místo toho, aby děj sledoval hlavně Hanáka, tak od dvojky sledujeme kokota Ludvu, který je sympatický asi jako pokročilá syfylitida a jeho debilní ženu, kterou bych střelil brokovnicí do xichtu a zakopal za hájenkou. Nesnáším tyhle esoterický hipíky. Moje děťátko očkují kopřivy, komáři, žáby ...cvl fakt popravit. Děj sračka, herecký výkony tragédie. Jednička je kult. Zbytek je totální shit. Vorle buď přestaň chlastat, nebo začni víc smažit. Na tohle si chtěl přidat od obyčejných lidí jo? Zajdi si na Trutnov, obejdi s Věchetem všechny tyhle batikovaný dementy a vyber mezi nima na 4ku kterou pojmenuj Cesta z léčebny, udělej z Hanáka zase ajťáka, všechny ty esoterický dementy nech chcípnout na tetanus a dostaneš 5*. ()

Valenta28 

všechny recenze uživatele

Smutné završení trilogie. Tohoto filmu si vážím jen z čistého principu - role se s diváky loučí, děj se uzavírá, koncentruje se na soukromý život a stárnutí postav. Zklamán jsem však tou nudou. I stárnoucí role můžou mít "šťávu", bohužel, pro můj dojem neměly. Film "vyschnul". Dvě hvězdy si zaslouží jednoznačně herci, kteří sérii završili i v pokročilých letech a stále podaly skvělý výkon (kdyby byly scény napsány "šťavnatěji", bylo by to o dost lepší) a samotná myšlenka "do třetice všeho dobrého". ()

Galerie (45)

Zajímavosti (10)

  • „Je to moje první filmová zkušenost s větší rolí, předtím už jsem hrála v seriálech a muzikálech. Ani jsem nečekala, že bych tu roli mohla dostat, ale ještě právě ten samý den, co jsem byla na castingu, mi řekli, že mě vezmou,“ prohlásila Dominika Mína Elischerová. (Duoscop)
  • „Scénář jsem dal dohromady z příběhů a historek, které jsem tady (v okolí Rabštejna nad Střelou) slyšel nebo sám zažil. Při psaní mi pomáhali místní sedláci, lesníci a myslivci,“ prohlásil režisér Vorel. [Zdroj: Reflex.cz] (Duoscop)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno