Reklama

Reklama

Vražda!

Mladá herečka Diana Baringová je obviněna z vraždy, čemuž ale nehodlá uvěřit jeden z porotců a rozhodne se její nevinu dokázat prostřednictvím vlastního vyšetřování, které nakonec vede k překvapivému rozuzlení. Vražda! je adaptací divadelní hry Clemence Daneové a Heleny Simpsonové, již si Hitchcock podle svých slov vybral především pro nabízející se možnosti využití zvukové technologie. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (21)

exhoubus 

všechny recenze uživatele

Je zvláštní, že i přes to, že je to první Hitchcockův zvukový film, je v něm spousty revolučních věcí, například „vnitřní hlas“ postav, který jsem ještě v tak starém filmu neviděl. Na druhou stranu často ujíždí kamera a občas je ve filmu špatná kompozice, to je ale lehce omluvitelné vzhledem k době, ve které byl film natčen. Bohužel je na filmu vidět, že detektivky nejsou Hitchcockovou silnou stránkou, někdy jsem měl totiž pocit, ne jen že bych záhadu vyřešil taky, ale že bych jí dokonce vyluštil mnohem rychleji, než hlavní postava, což není zrovna moc dobře. Navzdory tomu ale Hitchckock ani tentokrát nezklamal. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Hitch byl na začátku roku 1930 zocelený v práci s krimi (po filmech The Logder a Blackmail) a také už byl vyrovnaný se zvukovým filmem. Murder je přepisem krimi románu Enter Sir John (1928, česky nevyšel) dvojice autorek Helen Simpson a Clemence Dane. S Helen Simpson Hitch spolupracoval opakovaně, nejprve na dialozích Sabotage a znovu si ji vybral jako autorku předlohy pro film Under Capricorn. Clemence Dane měla poněkud odlišnou kariéru, ale spolu s Helen napsaly ještě jednu krimi s amatérským vyšetřovatelem - Re-enter Sir John (1932, ale ani ta česky nevyšla). Murder je dobrý film, filmový historici milují scénu s vnitřním monologem, ostatní mohou s klidem sledovat jednotlivé stopy k odhalení pachatele, kterého tentokrát divák nezná od samotného začátku. Herecky kraluje Herbert Marshall, který už byl jednou nohou v Hollywoodu, roztomilá Norah Baring a samozřejmě Una O'Connor. Téma potlačené homo(trans)sexuality by bylo na samostatnou debatu, každopádně i toto bývá součástí analýzy minimálně od 60. letech. ()

Reklama

kyselina 

všechny recenze uživatele

Hned na začátku je dobré vědět, že Hitch neměl rád detektivky na žádný způsob a natočit Vraždu se nechal přinutit jen některými okolnostmi (první zvukový film s Herbertem Marshallem např.). Film je extrémně spjat s divadlem, je to hra ve hře, podobající se Hamletovi. Vražda je příběh mladé herečky obviněné z vraždy své přítelkyně. Je zatčena, postavena před soud a odsouzena k smrti. Mezi porotci je Sir John, slavný herec a dramatik. Protože je přesvědčen o její nevině, provádí na vlastní pěst pátrání a nakonec odhalí vraha. ()

Campbell 

všechny recenze uživatele

I když mojí oblíbení uživatelé daly hodně slabé hodnocení já půjdu proti proudu, podle mě je to 3 nejlepší Alfredův film. Parádní konverzace které jsou prošpikované scénama s ulic. Příběhově to sice už je hodně vyčpělé, a hlavně jsme viděly už podobné filmy mnohokrát, ale ve své době to bylo jistě originální. Navíc si Alfred tak neskutečně pohrál s kamerou až to bere dech. Je to sice občas zdlouhavé ale já se i tak bavil. Závěrečná scéna je hodně silná. ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Slabé tři hvězdičky. Tak jsme do filmu dali zvuk a budeme kecat a kecat a kecat a kecat. Jinými slovy příšerně ukecaná detektivka, kde se skoro nic neděje. Stopáž 102 minut se mi zdála naprosto neúnosná. První zhruba půlhodina byla docela zajímavá, ale pak jsem se začal ukrutně nudit a snad každé dvě minuty jsem se díval, jestli už bude konec. (O tom prapodivném českém názvu se snad ani zmiňovat nebudu:-)) ()

Galerie (16)

Zajímavosti (7)

  • Film se natáčel ve studiích UFA v německém Babelsbergu. (ČSFD)

Reklama

Reklama