Reklama

Reklama

Vražda!

Mladá herečka Diana Baringová je obviněna z vraždy, čemuž ale nehodlá uvěřit jeden z porotců a rozhodne se její nevinu dokázat prostřednictvím vlastního vyšetřování, které nakonec vede k překvapivému rozuzlení. Vražda! je adaptací divadelní hry Clemence Daneové a Heleny Simpsonové, již si Hitchcock podle svých slov vybral především pro nabízející se možnosti využití zvukové technologie. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (21)

Němi 

všechny recenze uživatele

Hitchcock nechtel detektivky filmovat a Murder! prijal predevsim dik novym moznostem, ktere se s ni nabizely. Nutno rict, ze je vyuzil. Stupnujici se tlak v porote, vnitrni monolog nebo sugestivni finale na hrazde jsou z nezapomenutelnych momentu a moznost tocit prvni zvukovy film s divadelni star Herbertem Marshallem vedle nich vypada nepodstatne. Nicmene Marshall predvedl jeden z nekolika uchvatnych hereckych vykonu filmu a nechapu, ze se pote vyrazneji neprosadil (jestli nechtel, nebo za to mohla drevena noha, nevim). Pul prace na filmu za Hitchcocka odvedla pri adaptaci scenare manzelka Alma. Podobne zivotnych del z tricatych let mnoho neni. A ze je temer od zacatku jasne jak to s pribehem bude, tu vubec nevadi. __ 4,5* zaokrouhleno nahoru minimalne za to, ze bych snimku hadal na veku az o desitky let mene! __ Soubezne natacena nemecka verze. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Hitch byl na začátku roku 1930 zocelený v práci s krimi (po filmech The Logder a Blackmail) a také už byl vyrovnaný se zvukovým filmem. Murder je přepisem krimi románu Enter Sir John (1928, česky nevyšel) dvojice autorek Helen Simpson a Clemence Dane. S Helen Simpson Hitch spolupracoval opakovaně, nejprve na dialozích Sabotage a znovu si ji vybral jako autorku předlohy pro film Under Capricorn. Clemence Dane měla poněkud odlišnou kariéru, ale spolu s Helen napsaly ještě jednu krimi s amatérským vyšetřovatelem - Re-enter Sir John (1932, ale ani ta česky nevyšla). Murder je dobrý film, filmový historici milují scénu s vnitřním monologem, ostatní mohou s klidem sledovat jednotlivé stopy k odhalení pachatele, kterého tentokrát divák nezná od samotného začátku. Herecky kraluje Herbert Marshall, který už byl jednou nohou v Hollywoodu, roztomilá Norah Baring a samozřejmě Una O'Connor. Téma potlačené homo(trans)sexuality by bylo na samostatnou debatu, každopádně i toto bývá součástí analýzy minimálně od 60. letech. ()

Reklama

majo25 

všechny recenze uživatele

Viac klasická detektívka, než triler. Film sa hodnú chvíľu ťahá, má pridlhú stopáž, pri ktorej som sa nevyhol mikrospánku, a ani lepšiaci sa záver ho z neho nedokáže vysekať. Väčšina hereckých výkonov pripomínala ešte prehrávajúcu nemú éru. Niektoré momenty ale zaujali - prekvapivý záver, na 30. roky pôsobivý či porada porotcov trochu pripomínajúca 12 rozhnevaných mužov - ale na viac ako silné 2 hviezdy to nestačí. ()

exhoubus 

všechny recenze uživatele

Je zvláštní, že i přes to, že je to první Hitchcockův zvukový film, je v něm spousty revolučních věcí, například „vnitřní hlas“ postav, který jsem ještě v tak starém filmu neviděl. Na druhou stranu často ujíždí kamera a občas je ve filmu špatná kompozice, to je ale lehce omluvitelné vzhledem k době, ve které byl film natčen. Bohužel je na filmu vidět, že detektivky nejsou Hitchcockovou silnou stránkou, někdy jsem měl totiž pocit, ne jen že bych záhadu vyřešil taky, ale že bych jí dokonce vyluštil mnohem rychleji, než hlavní postava, což není zrovna moc dobře. Navzdory tomu ale Hitchckock ani tentokrát nezklamal. ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Slabé tři hvězdičky. Tak jsme do filmu dali zvuk a budeme kecat a kecat a kecat a kecat. Jinými slovy příšerně ukecaná detektivka, kde se skoro nic neděje. Stopáž 102 minut se mi zdála naprosto neúnosná. První zhruba půlhodina byla docela zajímavá, ale pak jsem se začal ukrutně nudit a snad každé dvě minuty jsem se díval, jestli už bude konec. (O tom prapodivném českém názvu se snad ani zmiňovat nebudu:-)) ()

Galerie (16)

Zajímavosti (7)

  • Hitchcockovy filmy Mary (1931) a Proces Mary Baringové (1930) byly natáčeny současně se stejným štábem a vycházely ze stejné předlohy. Odlišné ale nebylo jen herecké obsazení, ale i děj se na několika místech filmu drobně lišil. (ČSFD)
  • Film se natáčel ve studiích UFA v německém Babelsbergu. (ČSFD)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno