Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Snímek, inspirovaný skutečnými událostmi, vypráví příběh Catherine Weldonové, ovdovělé malířky z New Yorku, která se v osmdesátých letech devatenáctého století sama vydá do Severní Dakoty namalovat portrét náčelníka Sedícího býka (Michael Greyeyes). Po příjezdu do Stojící skály se setká s otevřeným nepřátelstvím důstojníka americké armády (Sam Rockwell), který rozmístil vojáky kolem lakotské rezervace, aby podkopal nárok Indiánů na půdu. Zatímco se Catherine se Sedícím býkem sblíží, jejich přátelství – i jeho život – jsou ohroženy vládními silami. Malířka musí povstat a bojovat za to, co je pro ni nejdůležitější. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (50)

JustMeeKatie 

všechny recenze uživatele

Nakonec dávám možná trošku horší 4*. Film sám o sobě nemá až tak zajímavý příběh a možná v něm chybí i nějaká ta pointa, ale já ho beru spíše jako náhled do té části amerických dějin, o které se moc neví nebo se o ní nemluví. Samotná Catherine Weldonová je dějinami zapomenutá osoba, což je nesmírná škoda, když bojovala za práva Indiánů v době, kdy se Američani chtěli na tomto národě pomstít za bitvu u Little Bighornu (a na konci filmu taky zjistíme, jak ta pomsta vypadala). Plusem pro mě bylo také dobře zvolené obsazení v čele s Jessicou Chastain a Samem Rockwellem. Není to moc silný indie film, který by ve vás zanechal nějaké silnější emoce, ale pokud se zajímáte o historii (zejména tedy tu americkou), pak "Woman Walks Ahead" dejte určitě šanci. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Jessica Chastain přes dobrý herecký výkon nemohla tento Hollywoodizovaný westernový životopis zachránit z hrobu historické nepřesnosti.Je to dost romantizováno. Film Sedícího Býka nezřízeně adoruje. Zdá se indiáni příchozí bílé imigranty nějak podcenili a stali se minoritou, stejně tak jako se dnes v Americe stali minoritou jejich utlačitelé. ()

Reklama

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Nejdřív o filmu jako takovém: dobrý scénář, promyšlená režie, moc hezká kamera ve starém stylu, stejně tak hudba. Problém je ale v tom, čemu říkám "přepisování minulosti filmem", tedy naaranžovanými pohyblivými obrazy (to se teď dělá i u ryze dokumentárních filmů, což sice může někomu přinést zábavu, jinému ale pochybnosti). Příběh o dvou lidech se dá vymyslet na tisíce způsobů, trochu problém ale vyvstává, když se jedná o známé osobnosti. Catherine Weldonová se znala s Tatankou Jotankou už od dříve a ani ovdovělá nebyla (a ani ten obraz, který ukazují, není od ní, což je ke škodě). A co se týče Sedícího Bizona, tak je tu nepřesností tolik, že by se mu také mohlo říkat jinak. Pozn. 1: Cituji "aforismus" při dělení Velké Siouxké rezervace z knihy Dee Browna "Mé srdce pohřběte u Wounded Knee" (překlad Dušan Zbavitel), který nicméně není s filmem v rozporu: "Dříve než mohl Sedící býk opustit poradní kruh, zeptal se ho jeden novinář, jaký pocit mají Indiáni, když se vzdávají své půdy. "Indiáni!", zvolal Sedící býk. "Kromě mě už žádní Indiáni nejsou. Pozn. 2: Miroslav Stingl popisuje smrt Tatanky Jotanky následovně: "Druhý seržant Oholená hlava pak ranou do týla zabil Sedícího býka". Pozn. 3: Možná to už vychází ze špatného překladu názvu filmu, správný je: "Žena kráčí vpředu" (viz kniha Eileen Pollackové "Woman Walking Ahead". "Žena jde napřed" se používá v jiných kontextech (jako, že si potřebuje mezitím ještě něco vyřídit; nebo že má přednost"). ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

Každá tělesná a duševní výjimečnost s sebou nese neblahý osud. Catherine, Sedící býk i jejich zvláštní pouto byli odsouzeni k porážce od samého začátku. Ona to nevěděla, on to věděl a o jejich vztahu to ví divák. Líbí se mi, když lidé, ani čelem k beznadějným podmínkám, nezmění směr. A i když není kam uhnout, vždycky je ještě volba zastavit se – anebo jít prostě dál. Jessica Chastain je neobvykle krásná, což ztvárnění neobvykle jednající hrdinky dost pomáhá. Film je citlivě nasnímaný a závěr mě šokoval mnohem víc, než kdyby byl explicitně ztvárněný. Snad proto, že se to skutečně stalo. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Malířka Caroline Weldon přijíždí do indiánské rezervace Standing Rock, aby namalovala náčelníka Sedícího býka. V té samé době tlačí americká vláda na tamní kmeny, aby své pozemky odprodaly a dělá to dost nevybíravým způsobem, což hlavní hrdinku pochopitelně nenechává chladnou. Takový klasický černobílý film. Na jedné straně tu stojí Sedící býk a zbytky živořících Indiánů a na té druhé bílé zlo zosobněné padoušským Rockwellovým plukovníkem. Ale narozdíl od mnoha podobných případů to nepůsobí odpudivě, ale naopak docela mile. A jsou tu i další plusy. Pro mě to byl především fakt, že z hlediska filmařského je tu pokryto bílé místo amerických dějin. Dalším pozitivum vidím v uchopení samotného náčelníka. V tomto případě to není důstojný stařec deklamující moudra o Velkém duchovi, ale takový obyčejný neobyčejný chlapík, který se dokáže usmát a žvanit o běžných věcech. To je i zásluha jeho představitele, jímž je Michael Greyeyes. A tím se dostávám k poslednímu výraznějšímu kladu a tím je dokonalý casting. Mínusem je, že se tu až příliš často žvaní indiánsky a není to otitulkováno, což mě místy dost štvalo. Ale to je tak všechno, co stojí za nějakou větší kritiku. Asi to nebude pro každého a objektivně se o žádný zázrak nejedná, ale mě to sedlo a vo tom to je. 75% ()

Galerie (14)

Zajímavosti (4)

  • Filmovalo sa na viacerých miestach v americkom štáte Nové Mexiko. (MikaelSVK)
  • Celosvětová premiéra proběhla 10. září 2017 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (griph)
  • Portrét Sediaceho býka, ktorého autorkou je Catherine Weldonová, sa do dnešného dňa nachádza v štátnom múzeu v Bismarcku v Severnej Dakote. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama