poster

Zabití posvátného jelena

  • Velká Británie

    The Killing of a Sacred Deer

  • Irsko

    The Killing of a Sacred Deer

  • USA

    The Killing of a Sacred Deer

  • Slovensko

    Zabitie posvätného jeleňa

Drama / Horor / Mysteriózní / Psychologický / Thriller

Velká Británie / Irsko / USA, 2017, 121 min

Scénografie:

Jade Healy

Kostýmy:

Nancy Steiner
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kingik
    ****

    Dokonale mimózní šílenost, která k (ne)dobru přidává artovou masturbaci coby přidanou hodnotu. A ve filmu se masturbuje i doslova. Poté, co se u Aronofskyho rozvinuly přemrštěné mateřské pudy, přidal se k áčkovým režisérům, kterým kvalitně mrdá v palici, i Yorgos Lanthimos, u něhož se pro změnu rozvinuly otcovské pudy. Jsme tak v podstatě svědky strastiplného příběhu špičkového a úspěšného kardiochirurga, kterého pojí s jistým mladíkem podivné, řekněme až posvátné přátelství. Vodí si ho domů, do práce, chodí s ním na procházky, nevynechá ani mladíkovo pozvání k němu domů, kde žije jen se svojí (oplzlou) máti. Tátu měl taky, jenže ten už je v pánu.Jak zemřel a že ho měl v péči právě doktůrek, to všechno vyplave na povrch. Doktorovo rodinné zázemí poznáme po všech stránkách, má manželku, s níž si užívá tak trochu úchylný sex, má dvě děti, je milujícím otcem. Přátelství s mladíkem nemá trhlinu, až dokud jednoho dne záhadně neochoří jeho dvě děti, a ten klučina by v tom mohl mít prsty. Pak se rozjede smrtící ruleta, z níž není úniku, dokud nepadne oběť nejvyšší. Režisér instruuje vše velmi pozvolna, pomalu až hypnoticky, za velmi zlověstného hudebního doprovodu. Chybou je film jednoznačně házet do hororového ranku, jeho chytře zákeřná a mnohdy až neuchopitelná mnohovrstevnost se brání jakémukoliv jednoznačnému žánrovému zařazení. A je to určitě jeden z nejpodivnějších filmů, jaký jsem viděl. Lanthimos má z pekla štěstí, že mu role v té bizarnosti vzali Colin Farrell (už podruhé) a Nicole Kidman, jejichž kreace jsou jednoduše špičkové. O něco hůře jsem pobral týpka Barry Keoghana, který mně osobně připomínal mladší verzi herce Joel Edgertona, kterého v suterénu před každým záběrem zpráskal boxer, následkem čehož mu opuchl oční prostor. Film to určitě není pro každého. Je to přímo obsesivní záležitost, v níž neuvidíte postavy upřímně se smát, nevykazují v podstatě žádnou radost, jde z nich depresivní chlad. Většina scén je postavena na specifických dialozích, pronášených (záměrně) nezúčastněnou formou, které už diváci důvěrně budou znát z předchozího Lanthimosova opusu "Humr". Netradiční kamera často snímá postavy hypnoticky staticky a zpovzdálí. Zapomeňte na tempo, dynamiku, vysvětlující doslovnost a racionální podstatu. Plazení děcek následkem choroby bylo hnusnější než detailní záběr na otevřený hrudník s tepajícím srdcem z úvodu filmu. A proč režisér zvolil pro svůj film netradiční název, když výskyt nějakého "dvanácteráka" nezaznamenáte, to už si jistě vyhledáte sami. Co třeba převedení řecké tragédie do netradiční filmové řeči, že. Zdráhám se napsat, zda se jedná o pozoruhodný film, nebo jen režisérovi excelentně ruplo v bedně. Pravda bude někde uprostřed. A přeci vám přeji s tímhle dílem (ne)příjemný hypnotický stav a pár spolykaných artových spermií k tomu. 7/10(17.12.2017)

  • Abes
    *

    Chápu řeckou krizi národní identity a snahu ambiciozních jedinců vybudovat nový svět. Co nechápu je, proč by se měly charaktery chovat jako úplní debilové. Jako hypoteticky možný prequel k Lanthimosově Humrovi hodnotím 80%, jako samostatný příběh 20% a to vlastně dávám především za mladého satana, po měsíci si totiž pamatuju snad jen způsob jakým žere máminy špagety.(5.2.2018)

  • Anderton
    ****

    Môžeme tento príbeh brať ako variáciu antickej tragédie, na ktorú odkazuje názov, osobne ma ale viac zaujali kresťanské odkazy a svojim spôsobom mi Zabitie pripomenulo matku!, čo sa nakoniec odráža aj na nejednoznačnom, či skôr drasticky rozdielnom prijatí oboch filmov. Aj tu máme niekedy do očí bijúcu doslovnosť a na druhej strane zase priestor pre mnohé interpretácie. Odkiaľ sa zjavili Martinove schopnosti? To je otázka, ktorá ma na filme dráždila najviac a každý si ju môže vysvetliť po svojom, respektíve ju nemusí riešiť vôbec a brať ju ako súčasť sveta, v ktorom žijú postavy a do ktorého má akúsi unikátnu možnosť na dve hodiny nahliadnuť. Osobne som vychádzal pri mojom čítaní filmu z úvodných, spievaných dvoch slov celého filmu.(1.12.2017)

  • mzss1
    odpad!

    (1%) Zabití posvátného jelena ? To jako vážně ? Mě to spíš připadalo jako zabití volného a vzácného času, který jsem v tu dobu při tomto bezcenném sledování měl. Rozhodně si uvědomuji, že je to trochu specifický film, nějaké prvky snímku si musí člověk domyslet nebo pojmout dle svého, ale stejnak mi to přišlo neuvěřitelně pošahané. Chválím ten nápad s oním chlapcem, ale to je tak všechno. V jednotlivých scénách jsem moc moudrý nebyl a v konečném tažení filmu už vůbec ne. Nechci tu pro případné fanoušky snímku nic vyzrazovat, ale základní otázku PROČ SE TO VŠE DĚJE ve filmu, tak na tu jsem teda nepřišel. A to tu nechci být za přehnaného Kverulanta či neznalého idiota. Hlavní duo herců Farrell a Kidman to také zrovna moc nevytrhli. A chlapec Barry Keoghan byl opravdu odpudivý. Nedá se to srovnávat, ale třeba takový nedávno mnou viděný specifický film matka! – to byla jiná liga – ten jsem alespoň ocenil. Tohle byla bída a utrpení. A ještě ten soundtrack ? Neskutečně rušivé tóny až jsem musel ztišovat zvuk. Uf, mám dost, píčovina jak vyšitá.(23.12.2017)

  • cheyene
    ****

    Zatímco Humr byl pro mě prototypem experimentální nudy a uhozenosti, Zabití posvátného jelena je i přes svoji podivnost chytlavým počinem, jehož hlavní devizou je příběh přinášející ve své mysteriozní a hororové rovině podobné zlo, jaké známe z kultovního Příchodu satana či Doteku medúzy. Colin Farrell ve své roli podává přesvědčivý výkon, Nicole Kidman nezklamala a Berry Keoghan servíruje mimořádné herecké představení.(27.1.2018)

  • - Stevenova dcéra (Raffey Cassidy) spieva pri strome pieseň "Burn" od anglickej speváčky s skladateľky Ellie Goulding. (Lucjen)

  • - Príbeh je založený na starovekej gréckej hre "Iphigenia v Aulis" od dramatika Euripidesa. (Scraffy)

  • - Keď si Colin Farrell (Steven Murphy) prečítal prvýkrát scenár, urobilo sa mu nevoľno. (classic)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace